پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چطور سفری ارزان تر و به صرفه تر داشته باشیم؟ صنعت حمل و نقل هوایی و آژانس های مسافربری، مثل هر صنعت دیگری از یک سری قوانین نوشته و نانوشته پیروی می کنند. کشف این قوانین پنهان، به مشتریان این امکان را می دهد که در هزینه سفر های خود صرفه جویی کنند.

آیا هر آنچه شرکت های هواپیمایی و آژانس های هوایی ادعا می کنند درست است؟ در این مطلب از آنچه که شرکت های هواپیمایی معمولاً از مسافران مخفی می کنند، پرده برمی داریم.

1- اگر زود تر از موقع رسیدید تعجب نکنید

آمادگی این را داشته باشید که پرواز شما زود تر از آنچه که روی بلیت قید شده به مقصد برسد. پس از چندین مورد شکایت مسافران از شرکت های هوایی به خاطر تأخیر در زمان پرواز ها، بسیاری از شرکت های هواپیمایی زمان رسیدن پرواز را دیر تر از زمان واقعی آن به مسافران اعلام می کنند.

2- رزرو بیش از ظرفیت

خطوط هوایی برای اینکه ضرر نکنند، تعداد مسافران بیشتری از ظرفیت پرواز رزرو می کنند، چون ممکن است برخی از مسافران سفر  خود را لغو کنند و در این شرایط مسافر جایگزین داشته باشند.

3- فقط 15 دقیقه اکسیژن دارید

ماسک های اکسیژنی که برای تنفس در شرایط اضطراری در بالای سر مسافران در هواپیما ها تعبیه شده، فقط 15 دقیقه اکسیژن شما را فراهم می کند. توجیه شرکت های سازنده این است که حداکثر 15دقیقه زمانی است که خلبان برای خارج کردن هواپیما از وضعیت تحت فشار اکسیژن نیاز دارد.

4- پرواز های خود را روز های سه شنبه یا چهارشنبه رزرو کنید

هرچند که هنوز هم در این مورد بحث هایی وجود دارد، اما به نظر می رسد که به طور کلی قیمت پرواز ها در روز های سه شنبه و چهارشنبه ارزان تر است. حتی برای صرفه جویی بیشتر بهتر است، بلیت های خود را برای بعد از ظهر رزرو کنید. اگر درباره تاریخ سفر سخت گیری چندانی ندارید و برنامه شما انعطاف پذیر تر است، پرواز خود را به جای آخر هفته ها در روزهای هفته رزرو کنید.

5- خلبانان اغلب موقع پرواز می خوابند

براساس مطالعه ای که از سوی انجمن خلبانان خطوط هوایی بریتانیا صورت گرفته،  در سال 2013 نزدیک به 56 درصد از خلبان ها در زمان پرواز می خوابند. اما نگران نباشید. آنها حق استراحت در طول زمان پرواز را، در زمانی که کمک خلبان آنها در حال کنترل و هدایت هواپیماست، دارند. جالب اینکه بسیاری از خلبانان گفته اند که در زمانی که بیدار شده اند،  کمک خلبان خود را هم در حالت خواب دیده اند.

6- بلیت های یک طرفه ارزان تر است

تمایل افراد بر این است که باور کنند بلیت های رفت و برگشت به صرفه تر است. اما همیشه این طور نیست. مقایسه قیمت بلیت های دو طرفه رفت و برگشت با بلیت های یک طرفه فقط رفت یا فقط برگشت، شما را شگفت زده خواهد کرد.

7- سن هواپیما ها بیشتر از 10 سال است.

متوسط سن هواپیما های شرکت های هواپیمایی در اکثر کشورها بیستر از 14 سال است. البته جای نگرانی نیست. هواپیماهایی که قیمت آنها بیش از 50میلیون دلار است، به لطف بازرسی های روباتیک و تجهیزات کامل و مدرن، مطمئن و ایمن هستند.

8- پیش از تعطیلات سفر خود را رزرو کنید

اگر قصد دارید در روزهای تعطیل به مسافرت بروید، حتی الامکان زود تر اقدام کنید. رزور کردن سفر و پرواز حتی چند ماه پیش از تعطیلات بسیار به نفع شما خواهد بود تا اینکه بخواهید روز های آخر این کار را انجام دهید.

اگر ضرورتی ندارد، شب های عید مسافرت نکنید. در عوض روز عید که تردد و عبور و مرور مسافران کمتر است سفر کنید. بدین گونه کرایه رفتن به هتل هم برای شما به صرفه تر خواهد بود. در طول تعطیلات هم پرواز های بعدازظهر معمولاً خلوت تر و ارزان تر است.

9- نوشیدن قهوه در هواپیما ایده خوبی نیست

آب مورد استفاده برای تهیه قهوه در هواپیما از تانکر های آب هواپیما تامین می شود که با مواد شیمیایی احاطه شده است. آزمایش هایی نشان داده است که آب برخی از تانکر های هواپیما ها آلوده به باکتری های مضر برای انسان است. بنابراین از آب شیر های داخل کابین هواپیما و توالت ننوشید و بطری های بسته بندی آب معدنی را خریداری کنید.

برچسب ها : دریچه قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/I639toXw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه