جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر نفت از تامین گاز مصارف خانگی و نیروگاهی در اوج سرما خبر داد و درباره خبرهای مربوط به افزایش قیمت گاز در سال آینده گفت: دولت چنین تصمیمی نگرفته است.

به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که تاکنون مطابق با الگوهای جدید نفتی چند قرارداد بسته شده است، افزود: در حال حاضر سه الی چهار ماه است که مجوز این قراردادها گرفته شده و خود شما رسانه ها منتقد به این قراردادها بودید، حالا چطور می گویید که چند قرارداد داریم؟

وی ادامه داد: تاکنون یک رئوس توافق با توتال برای فاز 11 پارس جنوبی و یک رئوس توافق با شرکت تدبیر انرژی داشته ایم و یک موافقتنامه نیز با یکی از شرکت های قرارگاه خاتم الانبیا (ص) امضا شده است. اخیرا هم برای میدان آزادگان اعلام مناقصه عمومی خواهیم کرد.

وزیر نفت درباره توافقات اوپک برای کاهش تولید نفت گفت: طبق توافقاتی که در اوپک انجام شده، قرار است اعضای اوپک 1.2 میلیون بشکه و اعضای غیراوپک نیز 15هزار بشکه تولید خود را کاهش دهند.

زنگنه با بیان اینکه ایران چنین کاهشی را قبول نداشته است، افزود: قرار نبود ایران تولیداتش را کاهش دهد بنابراین در حال حاضر ما از تولید 3.8میلیون بشکه در روز نیز عبور کردیم و تولید نفت نزدیک به 3.9میلیون بشکه در روز شده است.

وی در خصوص تخصیص 5درصد به عوارض قیمت بنزین نیز گفت: این 5درصد در داخل قیمت فعلی بنزین است. بنابراین یک بار افزایش پیدا کرده و دیگر این 5درصد لحاظ نخواهد شد.

وزیر نفت به میزان تولید گاز در کشور اشاره کرد و گفت: تولید گاز به رغم فشارهایی که در قطع دو خط لوله وارد شد اما توانستیم هم مصارف خانوارها و هم نیروگاه ها را در اوج سرما تامین کنیم. زنگنه همچنین در خصوص میزان بشکه های دپویی نفت و گاز گفت: بشکه دپویی نفت خام نداریم فقط میعانات گازی مانده که آن هم تا آخر سال به فروش می رسد.

وی در خصوص میزان اموال بابک زنجانی نیز گفت: وی مرتب می گوید 2 میلیارد دلار یا 3 میلیارد دلار اینجا یا آنجا دارم، اما همه دروغ است. من قبلا نیز گفته ام که اموال او کمتر از 2 هزار میلیارد تومان است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tN9Z2jp3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه