جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

این طور که از بررسی رسانه های غربی برمی آید، مسئله حقوق بالای مدیران بانک ها در سال جاری یک مسئله جهانی بوده است. نشریه فایننشال تایمز در مقاله ای که همین چند روز پیش منتشر کرده، به بررسی حقوق مدیران بانک های اروپایی و آمریکایی پرداخته و می گوید حقوق مدیران اجرایی بانک های بزرگ در سال 2015 میلادی 7/6 درصد افزایش داشته و در ازای هر نفر به طور متوسط به 13/1میلیون دلار رسیده است.

خبرگزاری خبرآنلاین از سوی دیگر در مقاله ای که در 11 تیر منتشر کرده، به نقل از سایت «ارقام» یکی از پایگاه های مهم اخبار اقتصادی در جهان عرب نگاهی به حقوق مدیران بانک های مهم عربستان سعودی انداخته است. در این مقاله آمده که دولت عربستان در بیشتر بانک های این کشور سهام عمده ای دارد و بالاترین حقوق  را هم به مدیران این بانک ها می دهد. در ادامه این مقاله جدول مربوط به حقوق مدیران بانک های عربستان را مشاهده خواهید کرد.

امارات متحده عربی یکی از کشورهای دیگر منطقه خاورمیانه است که حقوق نسبتا بالایی را به مدیران خود در طیف وسیعی از حوزه ها پرداخت می کند.

به گزارش گلف بیزینس که به طور سالانه حقوق در کشورهای حاشیه خلیج فارس را بررسی می کند، دوبی از جمله شهرهایی است که بیشترین حقوق را به مدیران بانک های خود می دهد. این آمار بر اساس تحقیقی که سایت ارزیابی حقوق Emolument.com به تازگی انجام داده، به دست آمده است. در این تحقیق میانگین دستمزدها و پاداش های دریافتی از سوی مدیران و تحلیلگران بانک در سرتاسر دنیا با هم مقایسه شده و دوبی در حقوق های پرداختی به مدیران رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

دستمزد دریافتی مدیران بانک در این شهر 230 هزار دلار و پاداش 142 هزار دلار است؛ در مجموع دوبی سالانه به مدیران بانک های خود به طور متوسط 373 هزار دلار حقوق می دهد و از این جهت رتبه پنجم فهرست را به خود اختصاص داده است.  

هنگ کنگ با 274 هزار دلار دستمزد  و 265 هزار دلار پاداش در مجموع بیشترین حقوق را به مدیران بانک خود می دهد؛ این شهر به لحاظ مجموع دستمزد و پاداش سالانه بالاتر از نیویورک، لندن، زوریخ، پاریس و میلان قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، پاداش  های بالا یکی از محرکه های اصلی مدیران ارشد بانک ها و همین طور کارمندان است.

آلیس لگوآی، مدیر عملیاتی و یکی از پایه گذاران سایت Emolument.com می گوید: «در حالی که به نظر می رسد آسیا منطقه ایده آلی به لحاظ دستمزد و پاداش های بانکی است، بانک داران بهتر است تمرکز خود را روی فرصت های موجود در موسسات به خصوص بگذارند، چراکه بسیاری از بانک های غیرآسیایی هنوز در تلاش برای کسب قدرت و اعتبار در منطقه هستند.»

برچسب ها : دریچه قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uWm3vZaV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه