پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دنیا به دنبال مشاغل سایبری

8 سال پیش ( 1395/4/10 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

به گفته نشریه میلتری، تلاش دوساله سن‌دیه‌گو برای ایجاد یک سری مشاغل مربوط به امنیت سایبری سرانجام به ثمر نشسته است؛ از سال 2014 تا به حال این شهر شاهد رشدی 14/7درصدی در این حوزه بوده است.

این آماری است که از تازه‌ترین گزارش گروه تجاریCyber Center of Excellence منطقه از مطالعات امنیت سایبری در منطقه به دست آمده است. از بخش خصوصی و نیروی زمینی و هوایی فرماندهی سیستم‌های جنگی، 7620 نفر در حوزه امنیت سایبری کار می‌کنند؛ در سال 2014 میلادی 6600نفر در این حوزه کار می‌کردند. صنعت امنیت سایبری در سن‌دیه‌گو سالانه  1/9 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی دارد.

گزارشی از سوی نشریه فوربس در اوایل سال جاری هم نشان می‌دهد که بازار جهانی امنیت سایبری از درآمد 75میلیارد دلاری در سال 2015 به 170میلیارد دلار تا سال 2020 خواهد رسید.

به گزارش شرکت تحقیقات بازارMarkets and Markets، بازار امنیت سایبری از سال 2015 تا 2020 میلادی سالانه نرخ رشد 9/8درصدی خواهد داشت. شرکت اطلاعات بین‌المللی که یک شرکت مشاوره، تحلیلی و تحقیقاتی بازار است، می‌گوید: حوزه‌های تجزیه و تحلیل ترافیک امنیتی یا مدیریت اتفاقات و اطلاعات امنیتی با 10درصد نرخ رشد، امنیت گوشی‌های همراه با 50درصد و امنیت ابری با 50درصد بیشترین قابلیت برای رشد اقتصادی را خواهند داشت.

این طور که پیداست حوزه امنیت سایبری در این معضل همگانی بیکاری، حوزه مناسبی برای شغل‌یابی در آینده‌ای نه چندان دور خواهد بود. به گفته اداره آمار کار در حال حاضر بیش از 209 هزار شغل امنیت سایبری تنها در ایالات متحده بی‌صاحب مانده است و طی پنج سال گذشته، میزان تقاضا برای مشاغل سایبری 74 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شرکت فناوری آمریکایی سیسکو، در حال حاضر در سرتاسر دنیا یک میلیون فرصت شغلی در حوزه امنیت سایبری وجود دارد. مایکل براون، مدیر عامل  Symantec، بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی برای رایانه‌های شخصی در دنیا می‌گوید: میزان تقاضا برای مشاغل سایبری تا سال 2019 به 6 میلیون نفر می‌رسد.

براساس گزارش اطلاعات مشاغل بازار، مشاغل امنیت سایبری در سال 2015، کارمندان حوزه امنیت مجازی می‌توانند سالانه متوسط حق بیمه حقوق و دستمزد نزدیک به 6500 دلاری داشته باشند، یعنی 9درصد بیشتر از سایر کارمندان حوزه آی‌تی.

تازه‌ واردهای حوزه فناوری که به دنبال یافتن شغلی در حوزه امنیت سایبری هستند، معمولا کارشان را به‌عنوان تحلیلگران اطلاعات امنیتی شروع می‌کنند. نشریه خبری تحلیلی یواس نیوز ‌اند ورلد ریپورت، مشاغل مربوط به تحلیل اطلاعات امنیتی را در رتبه هشتم فهرست صد شغل برتر سال 2015 قرار داد. این نشریه می‌گوید مشاغل اینچنینی تا سال 2022 رشد 36/5 درصدی خواهد داشت.

نشریه فوربس می‌نویسد که بسیاری از تحلیلگران اطلاعات امنیتی یک مدرک کارشناسی در رشته کامپیوتر، برنامه‌نویسی یا مهندسی می‌گیرند و بعد وارد این حوزه می‌شوند. به گفته اداره آمار کار که داشتن مدرک کارشناسی را برای ورود به این حوزه ضروری می‌داند، متوسط دستمزد سالانه یک تحلیلگر امنیت اطلاعاتی 88,890 دلار است. کمترین حقوق در این حوزه 50,300 دلار و بیشترین حقوق 140,460 دلار است.

به گفته وب‌سایت کاریابی دایس، بالاترین دستمزدهای حوزه آی‌تی شامل حال این مشاغل می‌شود؛ مهندس ارشد نرم‌افزار امنیتی 233,333 دلار؛ افسر امنیتی 225,000 دلار؛ مدیر امنیت اطلاعات جهانی 200,000 دلار؛ افسر ارشد امنیت اطلاعاتی 192,500 دلار و مدیر امنیتی 178,333 دلار.

براساس گزارش سال 2015 تا 2020 خدمات مالی و بانکی امنیت سایبری بازار آمریکا، بازار امنیت سایبری خدمات مالی ایالات متحده با سریع‌ترین میزان رشد در میان بازارهای امنیت سایبری غیردولتی بین سال‌های 2015 تا 2020 به طور کلی 77 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.

به گفته نشریه فوربس، هند که دومین کشور پرجمعیت دنیا محسوب می‌شود، اقتصاد کوچکی در حوزه امنیت سایبری دارد اما گزارشی ازThe Economic Times در سال گذشته خبر از گسترش این بازار تا پایان سال 2015 می‌داد. بازار امنیت گوشی‌های همراه در منطقه آسیا و اقیانوس آرام هم به گفته ApacMarket. com از سال 2015 تا2020 شاهد افزایش درآمد 7/5 میلیارد دلاری خواهد بود. بازار امنیت گوشی‌های همراه یکی از پررونق‌ترین بخش‌های صنعت امنیت سایبری است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5bHYfyl4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه