جمعه, ۹ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Fri, 30 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

شاید شما هم از آن دسته از افرادی باشید که به روش‌های صرفه‌جویی خود افتخار می‌کنند. حال آنکه  عده‌ای توجهی به راه‌های متعدد هدر دادن پولشان ندارند. معقول و منطقی این است که راه‌های هدر رفت پول را مسدود کنیم تا صرفه‌جویی‌ها نتیجه بخش باشد. در واقع، بسیاری از ما در جاهایی پولمان را هدر می‌دهیم که شرم‌آور است! اشتباه نکنید منظور ما نخریدن چیزهای تزئینی یا نخوردن شام در رستوران نیست. برای هدر دادن پول راه‌های زیادی وجود دارد که دو مورد بالا تنها بخش کوچکی از آنها است. راه‌های ساده‌ای که با مسدود کردنشان می‌توانیم صفرهای حساب بانکی‌مان را بیشتر و بیشتر کنیم.

a waste of money2

1-سیگار
سیگار کشیدن ضرر دارد. این را همه و از جمله خود سیگاری‌ها می‌دانند، اما باز هم به این کار ادامه می‌دهند.ما مامور بهداشت نیستیم، مسئول سلامت شما هم نیستیم، فقط می‌خواهیم به شما پیشنهاد کنیم روزی یک نخ سیگار کمتر بکشید. بعد از یک ماه به جیبتان نگاهی بیندازید. دست‌کم خرج کرایه رفت‌و‌آمد یک روزتان در جیب‌تان مانده است این‌طور نیست؟!.

2-دورریختن پسماند غذا
دورریختن پسماند غذا مثل گاز مونواکسیدکربن است. خاموش و بی‌صدا پولتان را هدر می‌دهد. لطفا آن‌قدر غذا درست نکنید که مجبور شوید بعد از چند روز آن را دور بریزید. تصور کنید چند اسکناس با ارزش با این کار دور ریخته می‌شود؟

3- هزینه‌های اضافی بانکی
نیازی نیست هر روز حسابتان را چک کنید. هیچ می‌دانید به‌ازای هر بار گرفتن مانده حساب مقداری از حسابتان کم می‌شود؟ اگر قسط‌های مختلف دارید، آنها را در یک‌زمان و با استفاده از یک خودپرداز پرداخت کنید. قبض‌هایتان را غیرحضوری پرداخت کنید. هزینه‌های این‌چنینی اصلا به چشم نمی‌آیند اما خیلی شرم‌آور هستند!

4- مکمل‌های غذایی
نیاز بدنتان را با استفاده از مواد‌غذایی طبیعی تامین کنید. بسیاری از افراد نیاز به مکمل‌های خاص غذایی ندارند اما اصرار به استفاده از آنها باعث تحمیل هزینه‌های فراوانی به آنها می‌شود. حالا بماند آنهایی که صرفا به خاطر «کلاس» کرور کرور پول بابت این مکمل‌ها می دهند.

5- هزینه‌های اتلاف انرژی
بسیاری از افراد در زمستان درجه بخاری یا شوفاژ را آنقدر بالا می‌برند که مجبور می‌شوند پنجره‌ها را باز کنند تا هوا عوض شود! این کار جز ظلم در حق قبض برق و گاز، انرژی‌های تمام‌شدنی و جیب خودتان چیز دیگری نیست. در تابستان هم وضع همین است. درجه کولرها را کمتر کنید تا انرژی کمتری هدر برود.

6- کلاس‌های رنگارنگ
کلاس موسیقی، کلاس  حرکات مــــوزون، کلاس شــنا، کلاس ورزش‌های  مختلف، کلاس آشپزی، کلاس زبان و غیره، اینها تنها بخشی از کلاس‌هایی است که بسیاری از افراد با بی‌هدفی محض و تنها برای پرکردن وقتشان به آنها می‌روند. تب این نوع کلاس‌ها در تابستان بسیار بیشتر است. اول استعداد و علاقه‌تان را پیدا کنید، بعد به کلاس بروید. این‌طوری خیال جیبتان هم راحت‌تر است.

7- خوردن تنقلات و نوشیدنی   هنگام خرید
ذرت مکزیکی، آب‌میوه‌های طبیعی، بستنی، نوشیدنی‌های گرم و سایر تنقلات و میان‌وعده‌ها هنگام خرید خیلی وسوسه‌کننده هستند. این مدل خوراکی‌ها در عین خوشمزگی هزینه بالایی دارند. تلاش کنید کمتر تسلیم این وسوسه‌ها شوید.

8- خرید غذاهایی که می‌شود در خانه درست کرد
تنبلی‌کردن آفتی است که نتیجه‌اش فقط هدر رفتن پول است. بسیاری از غذاها را می‌توان در خانه کاملا سالم و بهداشتی و در زمان کم تهیه کرد. البته گاهی برای تنوع بد نیست از بیرون خرید کنید اما نباید کار هر روزتان شود.

9- خوردن  بیش از حد
غذای بیرون بیرون غذا خوردن یک تفریح مهم برای همه ما است. این تفریح اگر به عادت تبدیل شود، پدر جیب‌مان را در می‌آورد!

10- آب معدنی
اگر از دسته کسانی هستید که خیلی تشنه می‌شوید، یک بطری آب با خود بیرون ببرید. وقتی می‌توانید بدون هزینه گزاف آب بخورید، چرا پول آب معدنی بدهید؟

11- عشق به مارک و برند!
برای بعضی چیزها نیازی به دادن پول‌های هنگفت نیست. مارک‌دار بودن بد نیست اما به وقت و زمان خودش. همه چیز مارکش خوب نیست. گاهی می‌توان همان کیفیت را ارزان‌تر هم خرید
 
12- جستن عروسی‌ آنچنانی
بعضی‌ها فکر می‌کنند تنها پول است که می‌تواند از شب عروسی خاطره و زیبایی بسازد. حال آنکه خاطره و زیبایی در ذات این شب به‌یادماندنی است. اما بعضی‌ها می‌خواهند به زور پول و هزینه‌های سرسام‌آور این شب را به‌یادماندنی کنند. این مدل هزینه‌ها جز بدعت‌گذاری و سخت‌کردن عروسی‌گرفتن برای ندارها فایده دیگری ندارد.

13- دندانپزشکی
 تنها با سه دقیقه مسواک‌زدن و استفاده از نخ دندان می‌توان از دندانپزشکی فرار کرد. بسیاری از مشکلات دندانی ما قابل پیشگیری با کمترین هزینه ممکن هستند.

14- درس خواندن‌های الکی
این روزها تب مدرک‌گرفتن به هر قیمت به درجه‌های بسیار بالا رسیده است. هر کسی به هرنحوی می‌خواهد یک مدرک بگیرد. در این راه بسیاری از افراد حاضر هستند پول‌های میلیونی بدهند. آنها مدرک را صرفا برای نشان‌دادن به دیگران می‌خواهند و نه استفاده کاربردی. این تازه غیر‌از آنهایی است که مدرک را می‌خرند!

15- به حساب نیاوردن پول‌های خرد
پول‌های خرد 50 تومانی، 100 تومانی و 200 تومانی این روزها به چشم خیلی‌ها نمی‌آیند. این پول‌ها به تنهایی به درد هیچکس نمی‌خورند اما در کنار هم مبلغ خوبی می‌شوند. دست‌کم‌شان نگیرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pmI72K8E
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه