پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس که معاملات امسال را از ارتفاع 62 هزار و 532 واحد شروع کرده و تا مرز 71 هزار واحد نیز پیش رفته بود، سرانجام پس از 81 روز به پایین‌ترین سطح خود در سال‌جاری رسید و با افت 634 واحدی تا کانال 62 هزار و 317 واحد عقب‌نشینی کرد. حجم عرضه‌ها در بازار سهام به حدی بالا بود که تقریبا تمامی نمادها در رنج قیمتی منفی معامله شدند و نمادهای بسیاری نیز با صف فروش مواجه شدند. حجم کم معاملات در شرایطی رقم خورد که عدم تحرک حقوقی‌ها، اظهارنظرهای بدون پشتوانه و ابهام در مذاکرات هسته‌ای باعث نگرانی و بی‌اعتمادی سهامداران شده و آنها را به فروش ترغیب کرده است آن هم در شرایطی که قیمت سهام اغلب شرکت‌های بزرگ نزدیک به قیمت اسمی رسیده است.

4668797979769769

ابهام در مذاکرات هسته‌ای همچنان جدی‌ترین ریسک بازار سهام است. از سوی دیگر در شرایطی که بسیاری از شرکت‌ها در گزارش‌های میان‌دوره‌ای تعدیل‌های مثبتی در سود خود دارند یا مجمع خوبی برگزار کرده‌اند، با غلبه جو منفی و ناامیدی سهامداران، در بازه منفی معامله می‌شوند. در فصل مجامع از این نکته نیز نباید غافل شد که مجامع سالانه بسیاری از شرکت‌های خودرویی، بانکی و پتروشیمی در اواخر تیرماه برگزار می‌شود و بسیاری از افراد، منتظر نتیجه مذاکرات تا دهم تیر ماه هستند و صرفا در صورت حصول توافق یا حداقل در صورت مثبت بودن مذاکرات، به این سهم‌ها وارد می‌شوند. گرچه روز گذشته گروه‌های خودرویی، بانک‌ها و فرآورده‌های نفتی در صدر برترین گروه‌های صنعت قرار گرفتند. همچنین طبق اعلام مدیریت سمات بیش از 589 میلیارد ریال سود انواع اوراق در اردیبهشت 94 به سرمایه‌گذاران پرداخت شده است. در حال حاضر حدود 50 نوع اوراق (اجاره، مرابحه، مشارکت و گواهی سپرده) در بازار سهام منتشر شده است که سود این اوراق به‌صورت ماهانه یا سه ماهه به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

افت 6 واحدی شاخص آیفکس بازار فرابورس در روز

19 خرداد 94 با خریدوفروش 80 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 93 میلیارد و 320 میلیون ریال به کار خود پایان داد. درحالی‌که شرکت‌های نیرو سرمایه، مرجان‌کار و سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین بیشترین افزایش قیمت را به نام خود ثبت کردند، شرکت‌های توسعه و عمران کرمان، تولید برق عسلویه مپنا و حق تقدم توکا ریل با بیشترین افت قیمت مواجه شدند و آیفکس با شش واحد کاهش روی 691 واحد متوقف شد. گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با معامله 13 میلیون و 540 هزار سهم بیشترین حجم و پتروشیمی مارون با 351 میلیارد و 60 میلیون ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. همچنین نماد معاملاتی شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام در تاریخ 21 خرداد، در پایان معاملات متوقف شد.

با گروه‌های بازار سهام

در گروه انبوه‌سازی، معاملات همسو با جو بازار سهام در بازه منفی انجام گرفت و در پایان معاملات تمام نمادهای گروه به‌جز سخت‌آژند در بازه منفی قرار گرفتند. سهم سخت‌آژند برخلاف روند كل بازار با صف خرید معاملات را به پایان رساند. سرمایه‌گذاری شاهد كه معاملات خود را تقریبا از قیمت صفر تابلو آغاز کرده بود تا كف قیمت ریخت و با صف فروش معاملات را به پایان رساند و با معامله 4 میلیون پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود. معاملات گروه بانک و موسسات اعتباری با روندی كاملا نزولی و در بازه منفی انجام گرفت و در پایان معاملات بانک کارآفرین تنها نماد مثبت در گروه بود. با معامله 33 میلیون سهم، بانک صادرات ایران پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود.

در گروه خودرو و ساخت قطعات روند معاملات كاملا نزولی و منفی بود. در پایان معاملات رادیاتور ایران تنها نماد مثبت گروه بود و اكثر نمادها ازجمله سایپا‌دیزل، سایپا و زامیاد با صف خرید معاملات را به پایان رساندند. با معامله 35.7 میلیون سهم، پارس‌خودرو پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود كه در طول روز با روندی نزولی همراه و در اواسط بازار تا كف قیمت روزانه نیز افت كرده بود. گروه سیمان كه مدت‌هاست نمادهای نزولی و كم‌حجم معامله می‌شوند و توجهی روی این گروه وجود ندارد روز‌گذشته نیز تماما منفی معامله شدند. معاملات گروه فلزات اساسی نیز همسو با روند بازار منفی بود و ذوب‌آهن اصفهان، نورد و قطعات فولادی، صنایع فولاد آلیاژی یزد و سپنتا نمادهای مثبت گروه در پایان معاملات بودند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/H2M5SDpA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه