اگرچه تبلیغات در اینترنت مخالفان زیادی دارد و از مردم عادی تا کارشناسان بازاریابی، بسیاری با آن مخالفت کردهاند اما برخی همچنان معتقدند این تبلیغات تاثیرگذار و با کمترین هزینه امکانپذیرند. دلایل مختلفی برای این ادعا مطرح شده است. در ادامه با بعضی از این دلایل آشنا میشوید.
دید باز
باید دقیقا بدانید چه آگهیهایی بهترین شرایط را دارند، راههای بهینه را پیدا کنید، یک شعار خوب انتخاب و مکان مناسب برای تبلیغ را پیدا کنید. معیارهایی که درباره تبلیغ آنلاین وجود دارد برای این کار به کمکتان میآیند و میتوانید با کمک آنها بررسی کنید که چه هزینههایی پیش رویتان است تا مشتریتان را پیدا کنید. با تبلیغ آنلاین میتوانید تاثیرگذارتر باشید و دادههای بینهایت را به دادههایی که میدانید چطور از آن استفاده کنید کاهش دهید.
هدفگذاری
در تبلیغات آنلاین برخلاف تبلیغ در محیطهای دیگر که بهصورت عمومی انجام میشود، امکان انتخاب مخاطب را دارید. آیا پروفایل مشتری احتمالیتان را بررسی کردهاید؟ تبلیغ آنلاین به شما اجازه میدهد افرادی را انتخاب کنید که ایدهآل موضوع کار شما باشند. وقتی بدانید مشتریهایتان چه چیزی دوست دارند و چه ویژگیهایی دارند میدانید کاربران مورد نظرتان را کجا پیدا کنید و مطمئن شوید تبلیغتان را دیدهاند. وقتی آنلاین تبلیغ میکنید میتوانید جماعت خاصی را که ویژگیهای مشخصی دارند هدف بگیرید. مثلا مردانی که بین 18 تا 35 سال سن دارند و بین ساعت 7 تا 10 شب برای بلیت خاصی جستوجو کردهاند.
خلاقیت
توان هدفگذاری شما بستگی به این دارد که بتوانید به مشتریهای مناسب دسترسی پیدا کنید. میتوانید برای مشتریان خاص خلاقیت خاص هم به خرج دهید. این یک بدفهمی است که میگوید «در اینترنت کیفیت تبلیغات پایین است» در حالی که امکانات اینترنت اجازه میدهد از ویدئو و شیوههای دیگر برای تبلیغ استفاده کنید. استفاده از فلش و ویدئو داخل بنرهای تبلیغاتی کمک میکند برندها بیشتر شناخته شوند. میتوانید تبلیغ را با سایتی که آگهی در آن منتشر میشود هماهنگ و بهترین عکسها و تیترها را استفاده کنید.
ایجاد آگاهی
تبلیغات آنلاین میتواند ترافیک اینترنت را به سمت سایت شما بفرستد و مردم را از برندتان آگاه کند. کمپینهای تبلیغاتی که به خوبی هدفگذاری شده میتوانند تاثیرات زیادی داشته باشند و به بیشترین تعداد مخاطب دست پیدا کنند. میتوانید از فضای بیپایان آنلاین برای ساختن تبلیغات خلاقانه با انواع ابزارها استفاده کنید. ارتباط حسی برقرار و مخاطبانتان را هیجانزده کنید تا کنجکاو شوند. بدانند شما که هستید و چه چیزی برای ارائه کردن دارید. کار آنلاین به برندها اجازه میدهد به مخاطبان ایدهالشان دسترسی پیدا کنند.
انعطافپذیری
در کمپینهای تبلیغاتی آنلاین میتوانید تغییراتی را که مدنظر دارید اعمال کنید. میتوانید به پیامها و اطلاعاتی که میرسد پاسخ بدهید و به سادگی آنها را متوقف کنید یا به لحظه استراتژیهای جدیدتان را اعمال کنید. این انعطافپذیری به شما اجازه میدهد در برابر مشتریانتان حاضر باشید و به نیازهایشان پاسخ و خودتان را با آنها وفق دهید.
خودکفایی
در دنیای واقعی برای تبلیغات به شرکتهایی نیاز دارید که کارهای مختلف را برای شما انجام دهند. گاهی به بیش از یک شرکت برای ایجاد کمپین تبلیغاتی نیاز دارید. اما اینترنت فرصت مستقل شدن را به آگهیدهندگان داده است. میتوانید به سرعت کمپینهای دیجیتال را شکل دهید و استراتژیتان را پیاده کنید. حتی به یک آژانس هم نیاز ندارید! بسیاری از کسبوکارهای دیجیتال در حال سلف سرویس شدن یا خودکفا شدن هستند.
صرفهجویی
راههای دیجیتال برای تبلیغات بهشدت به صرفه هستند. قیمتها وابسته به اندازه تبلیغ، جای آن، نحوه نمایش و میزان تقاضاست. ایجاد کمپینهای آنلاین در نهایت ارزانتر از تبلیغات سنتی در رادیو، تلویزیون و چاپ تمام میشود. علاوه بر این تبلیغات به شما امکان بیشتری برای تنظیم کردن میزان هزینههایتان میدهند. در دنیای آفلاین همین که برای فضای مورد نیازتان در یک رسانه چاپی، یا زمان مورد نیاز برای تبلیغ در رادیو هزینه کنید دیگر انعطافی برای هزینه کمتر وجود ندارد.
دسترسی
صحبت از رویگردانی مردم از تلویزیون این روزها بیش از پیش شنیده میشود. به نظر میرسد افراد از این رسانه دور شدهاند و برای نگاه کردن نمایشها، موسیقیها و برنامههای خبری مورد علاقهشان بیش از پیش سراغ کامپیوترهایشان میروند. از آنجایی که موثر بودن بازاریابی وابسته به این است که جلوی چشم مخاطبان باشید، اینترنت فرصت خوبی برایتان فراهم میکند. در برابر پخش تلویزیونی که گاهی محدود به یک کشور است اینترنت به شما مخاطبانی جهانی میدهد و تبلیغاتتان در آن 24 ساعته برایتان کار میکند.