جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
همزمان با نزدیک شدن به موعد لغو تحریم‌ها

دلار آزاد کوتاه آمد

8 سال پیش ( 1394/10/23 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

در حالی که برجام به نقطه عطف خود نزدیک شده است و رفته رفته تحریم‌های ظالمانه علیه اقتصاد ایران آماده برچیدن می‌شود، دلار آزاد هم به این رخداد واکنش نشان داده و با وجود افزایش نرخ دلار دولتی، روندی کاهشی را تجربه کرده است. به گزارش «فرصت امروز»، تحلیل‌های کارشناسان و فعالان اقتصادی که پیش از این در این روزنامه منتشر شد، نشان می‌داد که با نزدیک شدن به روز موعود، قیمت ارز افتی موقت را تجربه خواهد کرد. گزارش‌های روز گذشته خبرگزاری ایسنا از بازار ارز نشان می‌دهد نوسان نرخ دلار در بازار آزاد تا حدودی آرام شد و از بیش از 3700 به 3680 تومان هم کاهش یافت؛ اما روند در بازار دولتی هر چند با حرکتی کند، ولی اغلب افزایشی است.

بعد از روند رو به رشدی که دلار در بازار آزاد در مدت اخیر طی کرد و تا 720 تومان و حتی بیشتر هم پیش رفت، چند روزی است که کمی آرام شده و در شیب کاهشی قرار گرفته به‌گونه‌ای که در هفته جاری قیمت‌ها از حدود 3720 به 3708 و تا 3680 تومان رسیده و کاهش حدود 40 تومانی را به همراه داشته است. اما جدا از اینکه روند تغییرات دلار در روزهای آینده چگونه پیش خواهد رفت، موضع بانک مرکزی حاکی از ایجاد تحولاتی عمده در بازار بعد از برجام که در روزهای آینده اجرایی می‌شود، خواهد بود.

این در حالی است که معاون ارزی بانک مرکزی عنوان کرده، در شرایط بعد از اجرای برجام، وضعیت بازار ارز کاملا متفاوت می‌شود. با این وجود، کارشناسان اقتصادی معتقدند افزایش آزاد نرخ ارز دولتی در شرایط کاهش قیمت نفت می‌تواند قیمت ارز آزاد را تحریک کند. این در حالی است که قیمت ارز آزاد افتی موقتی را همزمان با لغو تحریم‌ها تجربه می‌کند، اما با کاسته شدن از هیجان لغو تحریم‌ها دوباره قیمت ارز در مسیر افزایشی قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fHXI4KBV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه