جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دولت پاکستان با ایجاد شرایط مناسب و ارائه مشوق‌های جذاب، از خودروسازان بین‌المللی نظیر فولکس واگن، رنو، نیسان و فیات کرایسلر دعوت کرد تا در این کشور سرمایه‌گذاری کرده و با دیگر شرکت‌های خودروسازی فعال در بازار خودروی این کشور به رقابت بپردازند.

اقدام اخیر پاکستان در دعوت از خودروسازان جهانی در حالی صورت می‌گیرد که به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه صنعت خودرو، مقامات این کشور قصد دارند تا با گسترش همکاری خود با دیگر خودروسازان بین‌المللی، فشارها بر خودروسازان آسیایی نظیر تویوتا، هوندا و سوزوکی را که بخش قابل توجهی از بازار خودروی این کشور را در اختیار دارند افزایش دهند.

دعوت پاکستان از خودروسازان خارجی برای سرمایه‌گذاری در این کشور

براساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها، خودروسازان آسیایی مذکور خودروهای خود را در پاکستان مونتاژ کرده و آنها را با قیمتی گران و کیفیت نه‌چندان مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان در این کشور قرار می‌دهند. با این وجود بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی معتقدند متقاعد کردن خودروسازان جهانی برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی پاکستان و احداث کارخانه‌های تولید خودرو و قطعات آن در این کشور، به دلیل بی‌ثباتی سیاسی و نگرانی‌های امنیتی چالشی بسیار دشوار برای دولت پاکستان محسوب می‌شود.

تحلیلگران معتقدند به منظور متقاعد ساختن خودروسازان بین‌المللی برای حضور در بازار خودروی پاکستان، دولت این کشور ناچار است اطمینان لازم در رابطه با تلاطم و آشفتگی اقتصادی طولانی‌مدت پاکستان و همچنین ناامنی‌های ایجاد شده توسط گروه‌های تروریستی نظیر طالبان را به آنان بدهد.

با وجود مشکلات و موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاری خارجی، مقامات پاکستان معتقدند با توجه به رشد سریع اقتصاد پاکستان و ثبات ارزش پول ملی این کشور در برابر دلار و همچنین کاهش نرخ بهره بانکی به پایین‌ترین میزان خود در 42 سال گذشته، بار دیگر این کشور تقریباً 200 میلیون نفری در جنوب آسیا در کانون توجهات سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. در این چارچوب، مقامات پاکستانی به دنبال تدوین سیاست‌های جدید در حوزه خودرو بوده و قصد دارند با ارائه مشوق‌های جذاب شرکت‌های خودروسازی بین‌المللی را به احداث کارخانه در این کشور دعوت کند.

در این راستا «مفتاح اسماعیل» رئیس هیأت سرمایه‌گذاری پاکستان که برای احداث خط تولید خودرو با خودروسازان خارجی مشغول مذاکره است در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد: «یک یا دو سرمایه‌گذار بین‌المللی در حال بررسی شرایط جهت ورود به پاکستان هستند.» آقای اسماعیل در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اظهار داشت که مدتی با رنو و نیسان در حال مذاکره بوده و ماه گذشته برای نخستین بار با مدیر اجرایی فیات کرایسلر دیدار کرده است. این در حالی است که پیش از این خبرهای منتشر شده از مذاکرات رئیس هیأت سرمایه‌گذاری پاکستان با مدیران شرکت فولکس‌واگن حکایت داشت.

تلاش‌های مقامات پاکستانی جهت دعوت از خودروسازان بین‌المللی برای حضور در این کشور در شرایطی صورت می‌گیرد که یک منبع آگاه نزدیک به رنو اعلام کرد پاکستان به همراه چند کشور دیگر به‌عنوان مقاصد احتمالی سرمایه‌گذاری رنو در نظر گرفته شده اما مذاکرات این خودروساز فرانسوی و طرف پاکستانی در مراحل ابتدایی قرار دارد. شرکت خودروسازی رنو نیز در پاسخ به پرسش خبرنگاران در رابطه با سرمایه‌گذاری این شرکت در پاکستان با ارسال ایمیلی رسمی اعلام کرد که هیچ گونه خبر رسمی را در این رابطه نمی‌تواند منتشر کند.

از سوی دیگر «جاناتان آداشک» سخنگوی ارشد شرکت نیسان اعلام کرد: «بدون شک بازار خودروی پاکستان از اهداف شرکت نیسان محسوب می‌شود اما در حال حاضر شرکت نیسان تصمیمی برای حضور و سرمایه‌گذاری در پاکستان اتخاذ نکرده است.»

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3xTaXy6P
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه