شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

با حمایت شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پروژه پژوهشی دستیابی به تركیب جدید سیمان حفاری چاه‌های نفت با موفقیت انجام شد.

رییس پژوهش و فناوری شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این باره اظهار کرد: با توجه به اینكه افزایش استحكام تراكمی پوشش سیمانی پشت لوله‌های جداری چاه‌های نفت از اهمیت بالایی برخوردار است باید فضای خالی بین ذرات سیمان را كاهش داد كه یكی از روش‌های دستیابی به این هدف، عدم دانه‌بندی یكنواخت ذرات سیمان است تا فضای خالی بین ذرات توسط دانه‌های غیر‌یكنواخت پر شود.

باقر پورقاسم افزود: به منظور دستیابی به تركیب جدید سیمان حفاری با اهداف فوق پروژه‌ای با عنوان «مطالعه و پژوهش درخصوص سیمان‌های حفاری با دانه‌بندی غیر‌یكنواخت به منظور دستیابی به خواص مطلوب‌تر سنگ سیمان» تعریف شد كه توسط پژوهشگاه صنعت نفت و زیر نظر گروه حفاری پژوهش و فناوری و نظارت معاونت حفاری مناطق نفت‌خیز جنوب اجرا شد. وی گفت: در این پروژه با استفاده از پودر كلینكر یكی از تولیدكنندگان سیمان حفاری، سیمان با دانه‌بندی غیر‌یكنواخت جهت دستیابی به استحكام تراكمی بیشتر و كاهش نفوذپذیری سنگ سیمان، تولید و مورد بررسی آزمایشگاهی قرار گرفت و با سیمان‌های فعلی مقایسه شد. همچنین همخوانی افزایه‌های مورد استفاده با دانه‌بندی مطلوب نیز بررسی شد.

پورقاسم هزینه صرف شده برای اجرای این پروژه را 425 میلیون ریال عنوان كرد و افزود: با اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه و با بهبود توزیع دانه‌بندی سیمان حفاری، میزان آب آزاد آن كاهش و استحكام تراكمی آن افزایش یافت كه این امر موجب بهبود خواص رئولوژیكی و بندش سیمان شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7gx1DnUL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه