پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس جمهوری از دستگاه قضایی خواست تا اهمال صورت گرفته در خارج نکردن اموال کشور از دسترس آمریکا را پیگیری کند و گفت: دولت یازدهم در دادگاه بین المللی لاهه طرح شکایت کرده و دفاع از حق مردم را وظیفه خود می داند.

دستگاه قضایی اهمال صورت گرفته در خارج نکردن اموال کشور از دسترس آمریکا را پیگیری کند

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی دیروز در نشست مشترک هیأت دولت و استانداران سراسر کشور با تأکید بر اینکه دولت نسبت به حقوق مردم از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: مقامات قضایی آمریکا در سال 88، یک میلیارد و 800 میلیون دلار از پول بانک مرکزی را توقیف کردند و در بهمن سال 91 با رأی دادگاه، این مبلغ را در تصرف خود درآوردند.

وی ادامه داد: البته شکایاتی در سال های 93 و 94 به منظور تجدید نظرخواهی انجام شد که در نهایت همان حکم اولیه سال 91 تأیید شد، درحالی که امکان پذیر بود که در بین سال های 86 تا 87 و در حدود 10 ماه فرصت طلایی که در اختیارمان قرار داشت، همه پول خود را از دسترس آمریکایی ها خارج کنیم، اما در این زمینه اهمال صورت گرفته و دستگاه قضایی و شورای عالی امنیت ملی و سایر نهادهای ذی ربط وظیفه دارند این موضوع را پیگیری کنند.

رئیس جمهوری افزود: دولت یازدهم بلافاصله در رابطه با این موضوع در دادگاه بین المللی لاهه طرح شکایت کرده و آن را تا احقاق حقوق مردم ایران پیگیری خواهد کرد و این دولت دفاع از حق مردم را یکی از وظایف مهم خود می داند.

تخریب، افترا، دروغ و تشویش اذهان عمومی جرم است

رئیس جمهوری انتقاد سازنده، مفید و دلسوزانه را حق و وظیفه همگانی دانست و افزود: انتقاد هیچ ایرادی ندارد و طبیعی است که همه جناح ها و احزاب در آستانه انتخابات فعال می شوند.

وی ادامه داد: همه افتخارات ما این است که کشوری انقلابی و اسلامی هستیم. بی تردید در چنین کشوری دروغ، تهمت و مأیوس کردن مردم نمی تواند رابطه ای با نظام اسلامی و منافع ملی داشته باشد.

رئیس جمهوری اضافه کرد: اگرچه نقد سازنده مفید بوده و همه باید از آن استقبال کنند، اما در عین حال، تخریب، افترا، دروغ و تشویش اذهان عمومی، حرام و جرم است و دستگاه قضایی باید با این موارد نه به خاطر فرد یا شخص خاصی، بلکه به خاطر صیانت از آرمان های انقلاب برخورد کند تا به دنیا اعلام کنیم ایران کشوری پیرو سیره پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) است.

روحانی ایجاد آرامش، امنیت و امید را از وظایف اساسی دولت و استانداران سراسر کشور دانست و گفت: همه باید تلاش کنیم تا هم نظم و انتظام عمومی و هم امنیت سیاسی در کشور حاکم باشد تا جناح ها و احزاب مختلف سیاسی بتوانند در چارچوب قانون و اخلاق فعالیت کنند.

وی در ادامه وجود امنیت و ثبات در کشور را از افتخارات کشورمان دانست و گفت: امروز چشم امید بسیاری از مردم منطقه و حتی جهان برای برقراری ثبات و امنیت، به ایران اسلامی است و نه تنها کشورهای منطقه بلکه کشورهای بزرگ جهان نیز به نقش مؤثر و سازنده ایران در ایجاد امنیت و ثبات منطقه ای و جهانی اذعان دارند.

حقوق ملت ایران در صحنه جهانی به اثبات رسید

رئیس جمهوری تلاش برای امنیت اقتصادی را هم مورد تأکید قرار داد و افزود: اساس تلاش سیاست خارجی دولت در سه سال گذشته احقاق و تثبیت حقوق مردم بوده است. پیش از این کشورهای بزرگ و سازمان های بین المللی مدعی بودند که غنی سازی حق ایران نیست و ایران امنیت و ثبات جهان را با فعالیت های هسته ای خود به خطر می اندازد، اما امروز به واسطه تلاش های انجام شده نه تنها چنین ادعاهایی مطرح نمی شود، بلکه با ایران در بالاترین سطح فعالیت های هسته ای همکاری صورت می گیرد.

رئیس شورای اقتصاد به تلاش برای ایجاد ثبات اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: سال 94، سال بسیار سختی از لحاظ اقتصادی بود و حتی برخی از کشورهایی که تولید و صادرکننده نفت در جهان هستند، با تورم سه رقمی مواجه شدند.

به رغم کاهش شدید درآمد نفتی، شاهد آرامش بازار و کاهش تورم بودیم

رئیس جمهوری اضافه کرد: در سال 91 درآمد نفتی نسبت به سال 90، 43درصد کاهش یافت و به واسطه آن شاهد نابسامانی و عدم آرامش در عرصه بازار و نوسان های مختلف و روزانه در قیمت کالاها بودیم. در سال 94 نیز درآمدهای نفتی نسبت به سال 93، حدود 40 درصد کاهش پیدا کرد، اما با این حال شاهد ثبات و آرامش و حتی کاهش تورم و رشد مثبت اقتصادی بودیم.

ورود جدی دولت به موضوع دریافت های غیرمتعارف از آثار فضای باز و نقد سازنده است

روحانی در ادامه به دریافت های غیرمتعارف اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم با همه جدیت به این مسئله ورود پیدا کرد و از همه کسانی که در فضای حقیقی و مجازی این مسئله را پیگیری می کردند، قدردانی کرد و یکی از آثار وجود فضای باز در جامعه را نقد سالم و سازنده می داند.

رئیس جمهوری گفت: اگر پول مردم از خزانه بیت المال به تصرف می رود، باید آن را به طور دقیق و عادلانه مورد پیگیری قرار داد، البته در موضوع مذکور نقص هایی در قانون و آیین نامه ها وجود داشت که ذی نفعان در تصمیم گیری ها حضور داشتند، اما درعین حال دولت وارد عمل شده و تصمیمات قاطعی اتخاذ و افراد متخلف را برکنار کرده است و اگر باز هم مواردی وجود داشته باشد نسبت به آن اقدام خواهد کرد.

وظیفه همه ما استفاده از شرایط پسابرجام در راستای منافع ملی است

روحانی گفت: البته همه کشورهای طرف مذاکره در 1+5، دارای حسن نیت نبوده و در این گروه دوستانی داریم، اما افرادی هم رابطه خصمانه با ما داشته و امروز هم دارند. به بعضی از طرف های مذاکره خود اعتماد داریم و طبیعی است که به برخی دیگر اعتماد نداشته باشیم. بنابراین همه طرف های مذاکره مثل هم نبودند، اما مهم این بود که توانستیم با قدرت های بزرگ مذاکره کرده و منطق خود را به کرسی بنشانیم و مردم کشورمان در مذاکرات پیروز شده و احساس غرور کنند و این موضوعی است که در طول تاریخ کشورمان کم سابقه بوده و علت آن عظمت ملت بزرگ، رهبری عزیز و دولت است.

رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: امروز که به واسطه مذاکرات صورت گرفته شرایط و فضای مناسبی ایجاد شده باید از آن به خوبی استفاده کنیم و از مطالب و مباحث حاشیه ای و بی فایده دوری کنیم و خوش بیانی ها و خوش قلمی هایی که در این رابطه انجام می شود را در راه رفاه مردم، رشد اقتصادی، جذب سرمایه خارجی و به دست آوردن بازارهای کشورهای مختلف و افزایش تولید و صادرات به کار بگیریم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ViTRvnMe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه