پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
رقابت‌های اینستاگرامی از فرمول‌های مختلفی پیروی می‌کنند

در کدام رستوران سلفی بگیریم؟

8 سال پیش ( 1394/7/21 )
 

در دنیا تجربه‌های مختلفی از ایجاد رقابت‌های تصویری در اینستاگرام وجود دارد که هر کدام از کسب‌و‌کارها برای این کار از فرمول خودشان پیروی کرده‌اند اما تشابه زیادی میان این رقابت‌ها وجود دارد و آنها را به چند مدل اصلی محدود می‌کند که همه آنها در نهایت مشتریان‌شان را به کار می‌گیرند تا با انگیزه برنده شدن برای آنها تبلیغ، عکس محصولات‌شان را منتشر و برای برنده شدن عکس‌شان لایک جمع کنند.

رقابت سلفی و کوکی

عکس‌های سلفی در اینستاگرام بسیار رایج‌اند و می‌شود از آنها هم برای جذب مشتری و ایجاد رقابت تبلیغاتی استفاده کرد. به سادگی می‌شود این عکس‌ها را گرفت و کاربران علاقه‌مند به شیر کردن آنها هستند. بسیاری از کسب‌و‌کارها از این تمایل استفاده می‌کنند و فرصتی برای رقابت با سلفی ایجاد می‌کنند.

4562634642464376347462462346247643

Om Nom Nom Cookies شرکت تولید کوکی یک رقابت را طراحی کرده که براساس آن کاربران باید از خودشان به همراه کوکی‌شان عکس بگیرند تا صاحب بهترین عکس، برنده تی‌شرت با طرح کوکی شود. آنها زیر عکس‌شان صفحه کوکی را منشن می‌کنند و به این ترتیب وارد رقابت می‌شوند. مزایای این شیوه این است که محصول دائم به نمایش گذاشته می‌شود و کاربران با خوشحالی و با انگیزه سراغ آن می‌روند و جایزه‌اش خود برند را تبلیغ می‌کند.

همین الان عروسی

یک کسب‌و‌کار دیگر به نام Wedding Wire هم روش مشابهی را به کار گرفته است. این بازار کوچک که در حوزه ازدواج کار می‌کند، رقابت تصویری‌ای را آغاز کرد که کاربران در آن باید بهترین سلفی‌های عروسی را به اشتراک می‌گذاشتند. افراد شرکت را در عکس‌های‌شان تگ می‌کردند تا برنده‌شان بعد از تعطیلات آخر هفته مشخص شود و عکسش در صفحه شرکت نمایش داده شود. یکی از مزایای این کار بدون هزینه بودنش برای شرکت است. آنها تنها یک عکس را بازنشر و آن را برنده اعلام می‌کنند اما برای کاربران کمی شهرت را به دنبال دارد. البته با در نظر گرفتن یک هدیه این رقابت می‌توانست داغ‌تر شود.

رای‌گیری برای عکس‌های دیگران

رقابت اینستاگرامی می‌تواند با شیر شدن چندین باره محصولات همراه باشد. کافی است گزینه رأی عمومی به کار اضافه شود. رای‌گیری این انگیزه را ایجاد می‌کند که شرکت‌کنندگان در رقابت عکس را بارها منتشر کنند و از دوستان‌شان بخواهند به آن رأی دهند و لایکش کنند.

آژانس مسافرتی Habby Travels از همین شیوه استفاده کرده است. آنها یک رقابت برگزار کردند که در آن امکان رای‌گیری وجود دارد. رقابت‌کنندگان بهترین عکس‌هایشان از سفر را انتخاب می‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. جایزه بهترین عکس، یک سفر رایگان است که انگیزه کافی برای وارد شدن به رقابت را ایجاد می‌کند.

عکس‌هایی از حضور در فروشگاه

یکی از راه‌هایی که فروشگاه‌ها و کسب‌و‌کارها به کار می‌گیرند تا مشتریان را به‌صورت حضوری میان محصولات‌شان بکشند این است که از آنها بخواهند وقتی داخل فروشگاه یا دفتر هستند عکس بگیرند و آن را در رقابت شرکت دهند. این یعنی رقابت از فضای مجازی به دنیای واقعی کشیده می‌شود و مشتریان حضور فیزیکی خود را در فضای مجازی نمایش می‌دهند.

یکی از شرکت‌هایی که این شیوه را به کار گرفته Travel Country است که کارش فروش لباس است. تراول کانتری هم فروشگاه آنلاین دارد و هم فروشگاهی در دنیای واقعی. آنها یک رقابت اینستاگرامی ایجاد کردند تا به بهترین عکسی که داخل فروشگاه‌شان در فلوریدا گرفته شده جایزه بدهند. رقابت یک ماه ادامه داشت و عکس‌ها باید با هشتگ مخصوص وارد آن می‌شدند. جایزه بهترین عکس یک کارت هدیه و تعدادی از محصولات فروشگاه بود. از معایب این شیوه این است که فروشندگان نمی‌توانند همه کاربران را وادار به حضور فیزیکی کنند. همین مسئله باعث کم شدن رقیبان می‌شود.

غذا خوردن برای جایزه

شاید به کار‌گیری شیوه ارسال عکس‌های حضوری برای رستوران‌ها و کافه‌ها بیشتر نتیجه بدهد تا فروشگاه‌های لباس. Tender Greens رستورانی است که این حرکت را امتحان کرده است. آنها رقابتی در اینستاگرام ایجاد کرده‌اند که کاربران باید در آن بهترین عکس‌هایشان در داخل رستوران را بفرستند. یک هشتگ ویژه زیر عکس‌ها قید می‌شود و هر هفته برنده یک تی‌شرت به‌عنوان جایزه بهترین عکس می‌گیرد. مزیت این شیوه تشویق کاربران به منتشر کردن عکس‌های داخل رستوران و ایجاد علاقه به امتحان کردن آن میان دوستان‌شان است.

کشاندن فالوورها به سایت

بعضی از کسب‌و‌کارها رقابت تصویری را روی سایت‌شان برگزار می‌کنند و با تبلیغ آن روی اینستاگرام فالوورهایشان را به سایت می‌کشانند. به این ترتیب آنها را به مشتری شدن و خرید کردن از سایت یک قدم نزدیک‌تر می‌کنند. اگر سایت یک فروشگاه آنلاین باشد این شیوه ارزش بیشتری پیدا می‌کند. آنها می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی برای بالا بردن بازدید سایت‌شان استفاده کنند.

یکی از کسب‌و‌کارهایی که این شیوه را به کار گرفته Mommy Page است. این فروشگاه که مخصوص تهیه وسایل مادران است هر از گاهی رقابت عکسی ایجاد می‌کند. رقابت آخر آنها از مادران خواست بهترین لباس مدرسه بچه‌هایشان را منتشر کنند. عکس‌ها روی وب‌سایت آنها به نمایش درآمد. از مزایای دیگر این رقابت ایجاد شبکه‌ای از مادران است که سایت به آنها دسترسی پیدا می‌کند.

مولتی‌ویتامین بنوشید

استفاده از رقابت اینستاگرامی، مخصوص برندهای بزرگ نیست. کسب‌و‌کارهای کوچک هم توانسته‌اند با به کار‌گیری این ترفند نظر مشتریان زیادی را به خودشان جلب کنند. درینک‌ول (Drinkwel) نوشیدنی مولتی‌ویتامین ساده‌ترین راه را برای رقابت اینستاگرامی انتخاب کرده است. در رقابت هفتگی این برند مشتریان فقط باید عکس منتشر شده را لایک و صفحه آن را فالو کنند تا تعداد فالوورهای صفحه بالا برود. بعد هر هفته یک برنده به‌صورت رندوم انتخاب می‌شود و جایزه او محصولات درینک‌ول است. مزایای این نوع رقابت این است که ورود به آن بسیار ساده است، جایزه آن محصول است و شرکت را بیشتر معرفی می‌کند و برگزاری رقابت هفتگی انتظار برای برنده شدن را به عادت مشتریان تبدیل می‌کند.

برچسب ها : کافه مدیران دریچه
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vcokneY9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه