جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(319)

درخواست تخفیف

8 سال پیش ( 1394/7/28 )
 

پرسش: سرپرست فروش یکی از برند‌های مواد غذایی در مناطق 7، 8، 9 و بخشی از حومه تهران هستم. معمولا مخاطبانی که در این مناطق زندگی می‌کنند خواهان محصولاتی با قیمت پایین‌تری هستند و با توجه به اینکه محصولات شرکت ما به نسبت سایر رقبا از قیمت پایین‌تری برخوردار است اما باز هم افرادی که در این منطقه زندگی می‌کنند خواهان تخفیفات بیشتری هستند. با توجه به این موضوع برای حفظ این مشتریان باید چه اقداماتی انجام شود؟

3523235123451235123561351251251362

پاسخ کارشناس: معمولا یکی از اشتباهات رایج‌ در مذاکره این موضوع است که ویزیتورها خیلی سریع در برابر درخواست مشتری مبنی بر کاهش قیمت عقب می‌کشند و تقریبا در معامله چیزی به دست نمی‌آورند و معمولا برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود که اگر درخواست تخفیف از جانب مشتری بیشتر تکرار شد، شما به عنوان سرپرست فروش اختیارات بیشتری را به ویزیتور‌ها تفویض کنید تا آنها بتوانند در فرآیند فروش اختیار بیشتری داشته باشند و خدماتی را در کنار محصول به مشتریان ارائه دهند و به جای کاهش قیمت خدمتی را به آنها عرضه کنند. از طرفی باید به این موضوع توجه کنید که دوره‌های آموزشی را برای ویزیتورهای خود برگزار کنید که آنها با تکنیک‌ها فروش بیشتر آشنا شوند در این زمینه هم می‌توان از مشاور‌های فروش استفاده کرد.

ویزیتورها باید به این موضوع توجه داشته باشند که در ابتدای مذاکره در فرآیند فروش، خیلی راحت قیمت مناسب را بگویند و دلایل کافی برای حرف خود داشته باشند و در فرآیند فروش در برابر درخواست مشتری مبنی بر کاهش قیمت از جملاتی مانند «بنده اختیار تخفیف ندارم» یا «اجازه بدهید با مدیر فروش هماهنگ کنم» و... استفاده نکنند؛ چون پاسخ‌های این‌چنینی درواقع عملکرد ضعیف ویزیتور را نشان می‌دهد و حکایت از این موضوع دارد که ویزیتور به‌خوبی در مذاکره نتوانسته ظاهر شود و از طرفی مشتری هم احساس می‌کند که ویزیتور تصمیم‌گیر نهایی نیست و اختیاراتی از خود ندارد؛ برای رفع این موضوع ویزیتورها می‌توانند دلایل اینکه کاهش قیمتی را ندارند برای مشتری توضیح دهند و از قیمت محصول خود دفاع کنند.

در این میان توجه داشته باشند که ارائه خدماتی در کنار محصول نباید کاملا رایگان باشد و مشتری به این موضوع عادت کند که صرفا هنگامی از محصولات شما خریداری می‌کند که در کنار آن خدماتی را به او ارائه داده باشید و باید حتما روی این موضوع تأکید کنید که شرکت هزینه این خدمات را به جای شما پرداخت می‌کند.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7rEJykX2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه