نام جواهرات، اغلب با طلا، نقره، پلاتین و حتی سنگهای قیمتی نظیر یاقوت عجین شده است که اتفاقا گرانبهاترین و باارزشترین بخش جواهرات هم محسوب میشوند و از ملزومات شاخص آنها به حساب میآیند.
استفاده از خیرهکنندهترین جواهرات و اندک رایحهای از عطرهای خوشبو آرزوی هر زنی است و نمیتوان انکار کرد که جواهرات تکمیلکننده زیبایی زنان نیز هست. اما آیا لوکسترین و گرانترین جواهرات دنیا را میشناسید؟ در این نوشتار کوتاه قصد داریم 10 برند لوکس و برتر دنیا را به شما معرفی و راهکارهای آنها را برای تبلیغ محصولات خیرهکنندهشان برایتان تشریح کنیم.
برند هَری وینستون(Harry winston)
کسانی که به دنبال یک الماس بیعیب و نقص هستند، برند آمریکایی وینستون و معروفترین الماسهای Hope با سنگ فیروزه، بهترین انتخاب برای آنهاست. این برند در سال 1932 در نیویورک تأسیس شده و فروشگاه شماره یک، کارگاه و استودیوی طراحی و آرشیوهای آن در این شهر به یادگار مانده است. این شهر نشان قدمت این برند تاریخی است و سرای قدیمی آن در این شهر، این برند را از زمانهای دور به سمت آیندهای روشن میکشاند.
برند کارتیه (cartier)
نام این برند در فهرست گرانبهاترین جواهرات موجود دنیا ثبت شده است. شرکت فرانسوی کارتیه در سال 1874 تأسیس شد و نخستین جواهرات ساخته شده آن، گرانترین جواهرات موجود در دنیا محسوب میشود.
برند وَن کِلیف و آرپلز(Van cleef & arpels)
این شرکت فرانسوی در زمره مطرحترین شرکتهای سازنده ساعتهای مچی و جواهرات لوکس و رایحههای خوشبو قرار دارد. مصنوعات این برند اغلب مزین به گلها، فرشتههای زیبا و لطیف و حیوانات است.
برند بوچِلاتی (Buccellati)
این شرکت ایتالیایی توسط دو تن از بزرگترین طلاسازهای دنیا به نامهای ماریو و جیان ماریا بوچلاتی تأسیس شده است و نام خود را از نام آنها گرفته است. این پدر و پسر عمدتا در زمینه ساعتهای مچی و جواهرات عالی و دلفریب فعالیت دارند.
برند تیفانی و شرکا (.Tiffany & co)
تیفانی و شرکا، ارائهکننده گرانبهاترین جواهرات دنیا هستند. معروفیت این برند آمریکایی مربوط به جواهرات مختلف است.
برند گراف (Graff)
گراف برندی است که در زمینه جواهرات فعالیت دارد و از طرفی نام آن به هر زن تازه ازدواج کردهای اشاره دارد که عاشق جدیدترین جواهرات است. گراف شرکتی انگلیسی است که مشهورترین، نادرترین و جذابترین الماسهای دنیا – یا الماسهای جنجالی- را ارائه میکند.
برند پیاژه (Piaget)
پیاژه شرکتی سوییسی است که در کار لوکسترین ساعتهای مچی و جواهرات منحصر به فرد است. این شرکت که در سال 1874 توسط جورج پیاژه تأسیس شده، یکی از باپرستیژترین و گرانترین برندهای جواهرات کره زمین است و در سال 2005 جایزه بهترین جواهرسازی را از آن خود کرده است.
برند بولگاری (Bvlgari)
بولگاری برند ایتالیایی لوکسی است که در دنیا همانند ندارد. این جواهرات، شکوه ایتالیایی، سبک معماری و سنگهای رنگین با نقشهای منحصربهفرد را به ذهن آدمی متبادر میکند. سبک تکههای طراحی شده بولگاری در دنیای طلا، سبکی شاخص و متمایز است.
برند میکیموتو (Mikimoto)
در سال 1893 ژاپنیها این شرکت را پایهریزی کردهاند و فعالیت آن معطوف به ستهای مرواریدی ویژهای است که از تکههای جواهرات خاص ساخته میشود. مهمترین کار این شرکت، گذراندن بهترین الماسها از میان نخهای ابریشمی و تهیه گردنبند و دستبند است.
برند چوپارد (Chopard)
فعالیت این شرکت که در جِنِوای سوییس تأسیس شده، در زمینه تهیه جواهرات زیبا و منحصر به فردی است که هم از نظر ظاهری شیک هستند و هم مطابق با جدیدترین مد موجود. طرحهای جدید و کیفیت بالای آنها تا حد زیادی سبب ارتقای این برند شده است.
تبلیغات برندهای جواهرات
هری وینستون آمریکایی، سازنده ساعت و جواهرات، با به راه انداختن کمپینی تبلیغاتی در اکتبر 2014 در برخی ساختمانهای شاخص و فروشگاههای خود در شهر نیویورک سعی کرد بار دیگر خاستگاه و اصل خویش را مورد تأکید قرار دهد. بازگشت به نیویورک، علاوه بر تأکید دوباره بر تاریخ و میراث غنی این برند، به فرصتی تازه برای آغاز دوباره این برند بدل شد.
گرچه کمپین صرفاً نیویورک را به تصویر میکشاند اما شعبههای مختلف وینستون در سطح دنیا از قبیل بیوِرلیهیلز ایالت کالیفرنیا، لندن، پاریس، توکیو، هنگ کنگ و شانگهای شاهد این کمپین بودند. این کمپین جهانی از اکتبر 2014 در سراسر دنیا به صورت تبلیغات چاپی برگزار شد.
جیم جنتلمن، معاون ارشد مدیر حسابداری و استراتژی SK+G در لاسوگاس در این باره گفت: این کمپین به صورت هوشمندانهای پیوند ماندگار این برند را با نیویورک و سابقه تأسیس آن در قرن بیستم تقویت میکند.
جنتلمن که بهعنوان یک کارشناس خبره – و نه کارمند شرکت وینستون- سخن میگفت با اشاره به رابطه جداییناپذیر هری وینستون و نیویورک، پایتخت جهانی مد افزود: در میان برندهای لوکسی که به تقلید از این برند ساخته شده، این برند با رویکرد زیبایی شناسانهای که نسبت به سابقه تاریخی نیویورک دارد جذابیت ماندگار وینستون را چندین برابر کرده است.
این کارشناس کهنهکار ادامه میدهد: معماری نیویورک با درخشش الماسها و جواهرات هری وینستون توانسته است میان زیبایی خیرهکننده و مصنوعات و جواهرات دستساز بشری و مناظر چشمنواز این شهر توازن ایجاد کند.
کیلا هایِک مدیرعامل این برند درباره کمپین این گونه توضیح میدهد: ما نهتنها بهعنوان گنجینهای ماندگار از گذشتهها بلکه بهعنوان تعهد و مسئولیتی موکد و ارج نهادن به این سرای موروثی، از آن حفاظت میکنیم و به آینده آن چشم امید دوختهایم. کندوکاو در ریشههای تاریخی برند در این کمپین تبلیغاتی نشان میدهد این برند هم گذشته را برایمان ترسیم میکند هم به مشتریان خودآگاهی میبخشد.
جنتلمن گفت: اینکه آیا شما در نیویورک زندگی میکنید یا در بیوِرلی هیلز کالیفرنیا، یا ریودوژانیرو، لندن، پاریس یا شانگهای، اهمیتی ندارد مهم این است با اینکه نیویورک نیستید اما با آن پیوند برقرار میکنید و درواقع یک مد به صورت زیرکانهای توانسته است شما را با نیویورک پیوند زند و به گذشته تاریخی شکوهمند آن متصل کند.
بهعنوان نمونهای دیگر از تبلیغات جواهرات میتوان به تبلیغات شرکت سوییسی پاتِک فیلیپ اشاره کرد که در زمینه ساعتسازی و جواهرآلات فعالیت میکند و با یک تبلیغ ساده در تلفنهای همراه توانست سابقه تاریخی شرکت خود را بهبود بخشد. این تبلیغ درباره پوشش روزانه زنان بود که دورههای زمانی مختلف ساخت یک ساعت را نشان میداد.
این تبلیغ کوتاه که فقط با معدود حروفی به نمایش گذاشته میشد فاقد تصویر بود و تنها با یک کلیک ساده در صفحه اصلی وبسایت برند، نمایشگر دیجیتالی مشاهده میشد که دورههای تاریخی برند بر حسب زمان، در آن دیده میشد. این تبلیغ ساده باعث افزایش مشتریانی شد که مدگرا بودند و روایت تاریخی برند را بزرگ داشته بودند.
به همین ترتیب شرکت انگلیسی مالبِری در سال 2014 کمپینی با یک میکروسایت در سایت اصلی خود به راه انداخت که توجه عمده آن معطوف به کشور سازنده بود. در این میکروسایت مجموعهای از محصولات پوششی چرمین به نمایش گذاشته میشد. ویدئوی مالبری و میکروسایت با اشاره به پیشینه تاریخی و بریتانیایی خود سعی داشت پیوند میان برند و مشتریان خود را عمیقتر کند. برجسته کردن یک مکان خاص مخصوصا با اشاره به پیشینه تاریخی برند، باعث اطلاعرسانی به مشتریان میشود.
نمونه دیگر از کمپینهای تبلیغاتی، کمپینی بود که برند کارتیه به مناسبت کریسمس 2015 و با هنرمندی خواننده و مدل معروف، کارن السون برگزار کرد. در این فیلم که توسط جان رنک سوئدی کارگردانی میشد یک مدل با موهای قرمز رنگ نقشآفرینی میکرد. این مدل قبلا در کمپینهای لوئیس ووی تون و تام فورد نیز بازی کرده بود، درحالیکه لباس ورزشی زرد رنگی به تن داشت آواز میخواند و کلکسیونی بالغ بر 200 الماس از برند کارتیه – از دورههای مختلف و از گنجینههای منحصر به فرد آن- را به تصویر میکشاند.
برند کارتیه اغلب در سالهای گذشته سعی کرده است به مناسبتهای مختلف نظیر ولنتاین یا کریسمس، با به نمایش گذاشتن روایتهای عاشقانه در فیلمهای تبلیغی کوتاه، محصولات خود بهویژه حلقههای نامزدی و ازدواج را معرفی کند.
آخرین کمپین کارتیه، کمپینی بوده است که به مناسبت ولنتاین 2015 برگزار شد. با توجه به اینکه مشتریان این مناسبت خاص و نیز حلقههای ساخته شده این برند لوکس، زوجهای جوان هستند، بنابراین کارتیه در فیلم ویدئویی شش دقیقهای خود، با استفاده از نقشآفرینان زیباروی دارای جواهرات فریبنده کارتیه، سه روایت عاشقانه را در فضایی کاملاً رمانتیک به تصویر کشید بهطوری که تداعیکننده روابط رمانتیک فرانسوی مشهور بودند.
کارتیه البته این فیلمها را به مدد کارگردانهای بنام ساخت. خواننده تراک صوتی در این فیلم تبلیغاتی، یک ترانه قدیمی تحت عنوان «الماسها بهترین دوست دخترها هستند» را بازخوانی کرد. این آواز در فیلمی از مارلین مونرو – در سال 1953- معروف شده بود. نسخهای 90 ثانیهای از این آگهی از طریق یوتیوب پخش شد.