پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

درباره بنگاه داري غلو شده است

9 سال پیش ( 1393/8/8 )
پدیدآورنده : سعیدلیلاز  

درحالی‌که میزان رشد نقدینگی سالانه در کشور بیش از 120 هزار میلیارد تومان است و کل سرمایه مازاد بانک‌ها 25 تا 26 هزار میلیارد تومان معادل چهار درصد کل مطالبات بانکی است و تنها 10 درصد ارزش این سرمایه مازاد شناخته شده است، نمی‌تواند چندان مسئله نگران‌کننده‌ای باشد. حال خوشحال هستیم که در دولت آقای روحانی انضباط مالی کم‌سابقه‌ای در کشور ایجاد شده و این انضباط در منابع مالی بانک‌ها نیز به وجود آمده است.

 

متاسفانه در مقوله بنگاه داري بانک‌ها در ایران مانند اثر تحریم‌ها بر اقتصاد، خطرناک بودن داعش و غیره بزرگ‌نمایی و غلو صورت گرفته است. در ایران همواره از کاه کوه ساخته می‌شود و این مسئله تازه‌ای نیست. این مسئله باید ریشه‌یابی شود. ببینید! نرخ تورم بالا رفت اما نرخ بهره افزایشی نداشت بنابراین افرادی که وام گرفته‌اند علاقه‌ای به بازپرداخت نداشتند. به همین علت میزان معوقات بانکی 20 برابر شد.

بانک‌ها هم دیدند به‌جای اینکه پول را به وام‌گیرندگان بدهند و پس هم نتوانند بگیرند چرا خودشان آن را در جایی سرمایه‌گذاری نکنند! در واقع دستوری بودن نرخ بهره بانکی این مشکلات را به وجود آورده است. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RMz3chSx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه