سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

درآمد 200 میلیون دلاری پوکمون گو

7 سال پیش ( 1395/5/21 )
پدیدآورنده : شکیبا شاملو رضایی  

بنا بر محاسبات اخیر Sensor tower، طی یک ماه، بازی Pokemon Go در هر دقیقه 3.920 یورو برای سازندگان خود سود داشته است؛ این رقم، هفت برابر از بازی کندی کراش(Candy Crush Soda Saga) بیشتر است. 

درآمد 200 میلیون دلاری پوکمون گو

آمار اعلام شده نشان می دهد که بازی Pokemon Go در حال ایجاد انقلابی در نوع کسب و کار از طریق بازی های آنلاین است. این بازی برای نخستین بار در تاریخ 5 ژوئیه در استرالیا و نیوزیلند منتشر شد. فردای آن روز در ایالات متحده آمریکا و سپس به بقیه کشور ها راه یافت.

شـــرکتSensor tower، بازی Pokemon Go را با بـــازی  Clash Royale (بازی آنلاینی که به سرعت 10 میلیون کاربر را از طریق گوشی های هوشمند با خود همراه کرد) مقایسه می کند. در مدت 32 روز، «پیکاچو»، «روندودو» و دیگر کاراکتر های پوکمون، دو برابر بازی Clash Royale و هفت برابر بازی کندی کراش درآمد داشتند.

کسب درآمد بیشتر

طی هفته گذشته، فقط 100 میلیون دانلود روی دستگاه های اندروید انجام شده است. علاوه بر چنین محبوبیتی، به نظر می رسد بازی Pokemon Go توانسته از غول های قبلی بازی های آنلاین درآمد بیشتری را از کاربران خود کسب کند. برای بازی Clash Royale پس از چهار روز و در آمریکا، تعداد کاربران پولی فروکش کرد، اما تعداد این کاربران Pokemon Go تا یک هفته ادامه داشت. طبق آمار، رکورد کاربرانی که عادت به پرداخت هم نداشتند شکسته شده؛ 41درصد از کاربرانی که درون بازی پرداخت انجام داده اند، برای هیچ بازی دیگری در سال 2016 حتی یک دلار هم هزینه نکرده بودند.

همچنین به نظر می رسد این پدیده در ژاپن بیشتر مشاهده شده است. در واقع منحنی آمار شرکت سنسوتاور از تاریخ 18 جولای به بعد که بازی در ژاپن انتشار یافته، روند صعودی داشته است. چند قهرمان ژاپنی المپیک از باشگاه «یوشیمورا» را تصور کنید که با قبض تلفن 5 هزار دلاری روبه رو شده اند. آنها در ریو این بازی را دانلود کرده و با نرخ ثابت تلفن ژاپن بازی کردند و هزینه های بین المللی بودن آن را در نظر نگرفتند.

منابع درآمد مختلف

پوکمون گو هم مانند بسیاری از برنامه های تلفن های هوشمند رایگان است. اما برای پیشروی سریع تر در بازی یا دسترسی آسان تر به برخی از امکانات، بازیکنان می توانند گزینه پرداخت را انتخاب کنند. همچنین 100 عدد سکه در این بازی 0.99 یورو و 14.500 سکه، 99 یورو هزینه در بر دارد. کسب و کار اینچنینی، کاربر را تشویق می کند مرتبا و بی حساب خرج کند که باعث از دست دادن ده ها یا صد ها یورو خواهد شد.

در فرانسه انجمن حمایت از مصرف کنندگان یادآور شد که کودکان اغلب به هزینه هایی که در فروشگاه های آنلاین می پردازند آگاه نیستند. اما طراح بازی اکنون به دنبال منبع دیگری برای درآمد است. او در حال حاضر قراردادی با 3هزار رستوران مک دونالد امضا کرده تا کاربران در رستوران های این زنجیره به دنبال پوکمون باشند. سایت های پشتیبانی کننده نیز با استفاده از این اصل برای پوکمون گو تبلیغات می کنند. جان هانک، رئیس شرکت نیانتیک سازنده این بازی، اخیرا اعلام کرده است که تصمیم دارد درآمد این بازی را افزایش دهد؛ با این ایده که کاربران تشویق شوند در ساختمان های متعلق به آن کسب و کار ها، مانند مک دونالد به کاوش بپردازند.

همان طور که اعلام شد، باوجود فروش 200 میلیون دلاری، سهم شرکت بازی سازی نینتندو هنوز کم است. طبق گفته های تحلیلگران، از هر 100 دلار پرداخت شده توسط یک کاربر که روی آیفون خود بازی کند، 10درصد به شرکت نیپون (شرکت انیمیشن سازی ژاپنی)، 30درصد به کمپانی پوکمون (شرکت متعلق به نینتندو و Game Freaks) و 30درصد به شرکت اپل تعلق می گیرد. این میزان به حدی بالا ست که بانک سرمایه گذاری نیدهام معتقد است اپل به لطف پوکمون می تواند 3 میلیارد دلار در دوره 12 الی 24 ماهه درآمد کسب کند.

کاربران حرفه ای پوکمون گو در اسپانیا راهنمای تور می شوند

این روز ها پدیده بازی پوکمون گو، در همه جای دنیا فراگیر شده است. در اسپانیا، در عرض چند هفته، این بازی به یکی از عوامل توسعه اقتصادی تبدیل شده است. در حالی که اسپانیا نرخ بیکاری 20درصدی را تجربه می کند، متخصصان گردشگری با اعلام فراخوان جذب چندین کاربر حرفه ای پوکمون گو در بخش گردشگری ابتکار به خرج داده اند. رئیس منابع انسانی یکی از معروف ترین آژانس های هواپیمایی اسپانیا در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه می گوید: «هر دقیقه، سه یا چهار داوطلب اعلام می کنند که حاضر به همکاری با ما هستند.» در واقع ایده این طرح، برای جذب افراد به موزه ها و مکان های گردشگری است. به این ترتیب که با استخدام کاربران حرفه ای این بازی، این بازی را در چنین مکان هایی گسترش دهند. این کاربران باید به مرحله 20 بازی رسیده باشند. دستمزد آنها روزانه بین 18 تا 43 یورو تعیین شده است و در گروه های 25 تا 30 نفری به بازی در مکان های گردشگری و تاریخی اسپانیا مشغول می شوند.

منبع : فیگارو
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SwcoA41z
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه