دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

درآمدهای دولت در بازه زمانی 10 ساله با اجرای طرح‌های گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و گازرسانی به باقیمانده شهرهای کوچک و روستاهای کشور، پس از تکمیل گازرسانی، به بیش از 34 میلیارد و 700 میلیون دلار بالغ می‌شود.

به گزارش شانا، رییس هیات‌مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اعلام این خبر گفت: این در حالی است که مجموع سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها، حدود 7.5 میلیارد دلار برآورد شده است.

محمدمهدی رحمتی در تشریح جزییات طرح گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با احداث 890 کیلومتر خط انتقال گاز در قطرهای 16 تا 56 اینچ و ایجاد شبکه و انشعابات لازم، گازرسانی به حدود 300 هزار خانوار شهری و روستایی در شهرستان‌های زاهدان، چابهار، خاش، زابل، کنارک و همچنین پنج نیروگاه حرارتی ایرانشهر گازی، ایرانشهر بخاری، زاهدان، چابهار و کنارک صورت می‌گیرد.

وی در خصوص مزیت‌های سالانه اجرای این طرح توضیح داد: بهره‌برداری کامل از این طرح گازرسانی، سبب جایگزینی بیش از 2 میلیارد لیتر فرآورده‌های نفتی و کاهش انتشار 100 هزار تنی گازهای گلخانه‌ای در سال می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه، یک میلیارد و 442 میلیون دلار برآورد شده است، ادامه داد: این در حالی است که تخمین زده می‌شود، درآمد دولت طی 10 سال پس از اجرایی شدن پروژه، به هشت میلیارد و 160 میلیون دلار بالغ شود.

رییس هیات‌مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت تصریح کرد: همچنین گازرسانی به باقیمانده شهرهای کوچک و روستاهای کشور از طریق خط لوله، CNG و سایر روش‌ها، درآمد دولت را در بازه زمانی 10 ساله پس از اجرای طرح به 26.6 میلیارد دلار می‌رساند. رحمتی، سرمایه‌گذاری مورد نیاز را برای اجرای این طرح حدود 6 میلیارد دلار عنوان کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1luhC2VX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه