شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دبیر انجمن برنج گفت: وزارت جهاد کشاورزی به دلیل محدودیت منابع آبی امسال از 14 استان به غیر‌از استان‌های شمالی خواسته بود که برنج کشت نکنند اما تمام این استان‌ها اقدام به کشت کرده‌ و هیچ‌گونه تغییری در تولید ندادند. امسال حتی به یک گرم برنج وارداتی نیاز نداریم.

جمیل علیزاده‌شایق، دبیر انجمن برنج در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: هنوز یک میلیون تن از برنج‌های مازاد وارداتی‌ از سال‌های 92 و 93 باقی مانده، بنابراین با تولید حدود 2 میلیون تن برنج داخلی در سال جاری، هیچ نیازی به واردات نیست. دبیر انجمن برنج ایران افزود: وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید برنج ایران را امسال حدود یک میلیون و 700‌هزار تن برآورد کرده، در حالی که با توجه به بارندگی خوب در فروردین و اردیبهشت امسال در استان‌های شمالی و همچنین سه روز بارندگی خوب در تیرماه باید بگویم که میزان تولید برنج امسال کاهش ندارد.

دبیر انجمن برنج تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی به دلیل خشکسالی و محدودیت منابع آبی امسال از 14 استان که کشت برنج در آنها انجام می‌شود، به غیر‌از استان‌های شمالی خواسته بود که برنج نکارند اما تمام این استان‌ها اقدام به کشت برنج کرده‌اند و بنابراین تولید برنج این استان‌ها مثل سال‌های قبل به قوت خود باقی است. وی با اشاره به واردات 235‌هزار تنی برنج در سه ماه نخست امسال تصریح کرد: اگر واردات برنج با این روند ادامه یابد، احتمال واردات یک میلیون تن برنج در سال جاری وجود دارد. علیزاده‌شایق تصریح کرد: وقتی آماری را گمرک در مورد واردات اعلام کند، یعنی تمام کارها قانونی انجام شده است. وی با انتقاد از اینکه آمار درستی از سرانه مصرف برنج در کشور وجود ندارد، افزود: وزیر جهاد و معاونانش باید همدل شوند و همگی در بیان آمار و ارقام یک رقم را اعلام کنند.
علیزاده‌شایق تصریح کرد: بازار برنج همچنان راکد است و یقینا با تولید برنج امسال یک شوک قیمتی به بازار وارد می‌شود و قیمت برنج تا حدودی کاهش می‌یابد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/746skASx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه