پنجشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سیاست‌های دولت بر عملکرد حقوقی‌ها تاثیر گذاشته و برخی از اقدامات آنها را زیر سوال می‌برد و دولت حمایتی از سهامداران عمده نمی‌کند. در چند ماه اخیر این حمایت‌های دولت از کل بازار سرمایه کاهش پیدا کرده که بنا به نظر تحلیلگران بازار می‌تواند مناسب یا نامناسب باشد.

بابک اخیانی، مدیر معاملات کارگزاری اثل، در مورد وضعیت فعلی بازار سرمایه و نقش نهاد‌های حقوقی، به موج گفت: ابتدا باید اشاره‌ای کرد به اینکه حقوقی‌ها در این وضعیت عملکرد بهتری نمی‌توانند داشته باشند. بخشی از شرکت‌های حقوقی ناگزیر به این عملکرد هستند و این به خاطر بخش عملکرد مدیر مالی و بحث‌های نقدینگی شرکت است و اینکه ریسک فروش سهام به ضرر شرکت‌های حقوقی است. از دلایل دیگر عرضه‌های سنگین حقوقی‌ها، نامناسب بودن جو اقتصادی حال حاضر است که شرکت‌های بزرگ احساس می‌کنند هنوز بحران اقتصادی به پایان نرسیده است.

وی افزود: حقوقی‌ها سهامدار عمده اکثر شرکت‌ها هستند. برخی از حقوقی‌ها مالک 80 درصد از شرکت‌ها هستند که تصمیم‌گیری کلی بر دوش آنها است، برخی از حقوقی‌ها مالک 20 درصد سهام هستند. این مالکین 20 درصدی تا زمانی که بقیه سهامداران با آنها هم صدا نشوند نمی‌توانند کاری کنند و منتظر می‌مانند تا شاید وضعیت اقتصادی از رکود و بحران خارج و بقیه با آنها هم صدا شوند.

اخیانی اظهار کرد: سیاست‌های دولت بر عملکرد حقوقی‌ها تاثیر گذاشته و برخی از اقدامات آنها را زیر سوال می‌برد و دولت حمایتی از سهامداران عمده نمی‌کند. در چند ماه اخیر این حمایت‌های دولت از کل بازار سرمایه کم شده که بنا به نظر تحلیلگران می‌تواند مناسب یا نامناسب باشد اما حمایت دولت در اقتصاد باز هم وجود دارد و اقتصاد ایران جزو اقتصاد‌های دولتی به حساب می‌آید. وی گفت: حمایت‌های دولت در قالب شفافیت بازار، صندوق‌های حمایت از بازار، معافیت‌های مالیاتی و معافیت‌های نرخ خوراک جای دارد و سهامدار عمده اقتصاد دولت است؛ تا زمانی که در دولت اراده‌ای نباشد فعالیت بقیه سرمایه‌گذاران تاثیر چندانی بر رکود بازار سرمایه ندارد. بازار سرمایه برای ورود نهاد‌های خصوصی جذابیت کافی ندارد.

مدیر معاملات کارگزاری اثل در ادامه گفت: ما در بحث ورود سرمایه‌گذاران خارجی با مشکل امنیت اقتصادی مواجهیم، چرا که سرمایه‌گذاری که وارد کشور می‌شود و به دنبال سرمایه‌گذاری است امنیت اقتصادی کافی می‌خواهد. این امنیت اقتصادی در سراسر اقتصاد‌های قدرتمند جهان وجود دارد و ما می‌توانیم آن را الگو قرار داده و از نکات مثبت آن استفاده کنیم. اخیانی در ادامه سخنانش پیشنهادی جسورانه و پر ریسک را عنوان کرد و از بحران یونان و بستن بانک‌ها به مدت سه روز یاد کرد و افزود: ما نیز می‌توانیم در وضعیت رکود بازار سرمایه‌مان دامنه نوسان سهم‌ها را کمتر کنیم تا به تبع آن شاید جو روانی بازار ما کمی بخوابد.

منبع : ایسنا
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jyDxePf1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه