پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

داعش در نخستین عملیات بزرگ خود بعد از دست دادن فلوجه، با دو انفجار در بغداد نزدیک به 300 نفر را کشت و مجروح کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که تعداد کشته‌ها و مجروحان حملات سحرگاه یکشنبه به بیش از 300 نفر افزایش یافته است. این خبرگزاری تعداد قربانیان در هر یک از انفجارهای مذکور را به‌طور مجزا اعلام نکرد.

داعش، بغداد را به خاک و خون کشید

انفجار اصلی که تلفات جانی زیادی به دنبال داشت در محله الکراده در مرکز بغداد رخ داد. این منطقه شامل برخی مراکز دولتی و مقرهای احزاب است. به‌عنوان مثال دفتر هیأت سیاسی فراکسیون «احرار» وابسته به جریان صدر، دفتر عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، همام حمودی معاون اول رئیس پارلمان عراق در این منطقه واقع شده‌اند. این انفجار در نزدیکی حسینیه «عبدالرسول» رخ داده است.

سرهنگ سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق اظهار داشت که انفجار این خودروی بمب‌گذاری شده اواسط شب گذشته رخ داد که خسارت‌های زیادی به اماکن تجاری و مسکونی و نیز خودروهای شهروندان رساند.

معن تصریح کرد که منطقه کراده در ساعات پایانی شب شاهد رفت‌و‌آمد گسترده جوانان و شهروندان برای رفتن به رستوران‌ها و تفرجگاه‌هاست. همچنین انفجار دیگری توسط یک بمب در نزدیکی بازار «شلال» در منطقه «الشعب» در شمال بغداد رخ داد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای بغداد را بر عهده گرفته است. داعش اعلام کرد که انفجار در محله الکراده توسط یک عامل انتحاری صورت گرفت.

حیدرالعبادی: عاملان انفجار کراده قصاص خواهند شد

نخست‌وزیر عراق انفجار تروریستی در منطقه کراده در مرکز بغداد را ناشی از شکست تروریست‌ها دانست و افزود: عاملان انفجار کراده قصاص خواهند شد. 

نخست‌وزیر عراق روز یکشنبه از محل انفجار تروریستی در منطقه کراده بغداد بازدید کرد و وعده قصاص عاملان این انفجار را داد.

العبادی در جریان بازدید از محل انفجار گفت: تروریست‌هایی که در میدان نبرد شکست خورده‌اند در اقدامی از سر یأس و ناامیدی به انفجار روی آورده‌اند.

در همین راستا فرماندهی عملیات بغداد با صدور بیانیه‌ای اعلام کردکه نیروهای امنیتی شبکه‌های مرتبط با تروریست‌هایی را که در کراده دست به انفجار زدند، بازداشت کرده‌اند.

سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق نیز به‌شدت حملات تروریستی به منطقه کراده در مرکز بغداد و منطقه الشعب در شمال این شهر را محکوم کرد.

وی با درخواست از همه طرف‌های عراقی برای وحدت در مواجهه با این حملات افزود: پیروزی‌های ارتش عراق بر ضد داعش خواب آنها را آشفته کرده و باید هوشیار بود و اجازه سوءاستفاده از فرصت‌ها به این گروه تروریستی داده نشود.

در ساعت 50 دقیقه بامداد یکشنبه، نخستین انفجار سحری بغداد رخ داد که اهالی خیابان کراده مریم داخل در مرکز پایتخت، به‌شدت غافلگیر و وحشت‌زده به خیابان‌ها ریختند.

حمله تروریستی به کراده مریم با یک خودروی بمب‌گذاری شده انجام شد که ساختمان مجتمع تجاری در محل انفجار تا نزدیک به یک ساعت در آتش می‌سوخت و خودروهای آتش نشانی با کمک مردم محل توانستند آتش را مهار کنند.

در دومین حمله تروریستی سحرگاه یکشنبه که در بازار محلی واقع در شمال بغداد روی داد نیز تعدادی از شهروندان عراقی کشته و زخمی شدند.

براساس این گزارش، حمله تروریستی که احتمال داده می‌شود با یک بمب دست‌ساز انجام شده، در بازار محلی الشلال در شمال بغداد صورت گرفت. حملات تروریستی گروه تکفیری داعش مدت‌ها بود که در پایتخت عراق به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود. داعش طی هفته‌های اخیر شکست‌های سنگینی در استان‌های الانبار (فلوجه) و موصل متحمل شده و شهر فلوجه در حدود 55 کیلومتری غرب بغداد را که به مدت 30 ماه در کنترل خود داشت، هفته گذشته بعد از نبردهای یک ماهه از دست داد.

یک شب بعد از گروگانگیری در رستورانی در داکا پایتخت بنگلادش، این دومین عملیات بزرگ‌ تروریستی داعش در دنیا به شمار می‌رود.

داعش با قبول کردن مسئولیت این گروگانگیری، مدعی شده بود 20 نفر را کشته است. در همین حال حساب‌های رسانه‌ای متعلق به داعش مدعی شده‌اند که این سازمان همزمان با روز ملی استقلال در آمریکا حملاتی را علیه منافع این کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند. گفته می‌شود هدف اصلی آنها فرودگاه‌ها هستند. در روز استقلال آمریکا، مراسم زیادی در سراسر این کشور برگزار می‌َشود.

سخنگوی وزارت امور خارجه انفجارهای بغداد را محکوم کرد

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن شدید انفجارهای بغداد، با دولت و ملت عراق و خانواده قربانیان این حوادث تروریستی ابراز همدردی کرد.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آزادی فلوجه و شکست‌های پی‌در‌پی نظامی داعش در صحنه‌های مختلف، آنها و حامیان‌شان را بیش از پیش به سوی اقدامات مأیوسانه و قتل عام مردم بی‌گناه کشانده است.

او تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تا شکست کامل تروریست‌ها در کنار دولت و ملت عراق خواهد ایستاد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rE8ZvygF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه