پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

خودرو‌هایی که پژو به ایران می‌آورد

8 سال پیش ( 1394/11/9 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

پژو 2008

پژو 2008 نخستین اقدام جدی پژو برای ورود به بازار جذاب و رقابتی کراس‌اوورهای شهری به شمار می‌رود. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان، پژو 2008 را ترکیبی از چابکی، راحتی و طراحی روزآمد یک خودروی SUV ارزیابی می‌کنند. هنگامی که به مشخصات ظاهری 2008 توجه می‌کنیم درمی‌یابیم که نخستین SUV شرکت پژو پلتفرم خود را از مدل 208 این خودروساز فرانسوی قرض گرفته است و به لحاظ طراحی و ابعاد شباهت بسیاری به رنو کپچر داشته و به نظر می‌رسد که طراح این دو خودرو در حالی آنها را طراحی کرده است که طرحی مشابه برای هر یک از آنها در ذهن داشته است. استفاده از انحنا در طراحی این خودرو و همچنین ابعاد آن، سبب شده است تا 2008 در مقایسه با رقبای خود از جذابیت ظاهری بیشتری برخوردار باشد.

5685473573457358458453573473745869569

با این حال و به دلیل ابعاد این خودرو، نباید انتظار داشته باشیم که پژو 2008 از آن دسته SUV‌هایی باشد که با قدرت در جاده‌ها می‌تازند. گفتنی است 2008 تنها با یک محور در جلو به بازار عرضه می‌شود که بنابر اطلاعات موجود هدف پژو از این موضوع کاهش وزن و هزینه‌های تولید خودرو بوده است. اما قرار دادن سیستم کنترل کشش و لاستیک‌های چهار فصل در 2008 توسط پژو بیانگر آن است که این خودرو قادر است پایداری خود را در مسیرهای لغزنده به خوبی حفظ کند.

عملکرد پیشرانه 6/1 لیتری و دیزلی پژو 2008 بسیار نرم و روان است. باید توجه داشت که به هنگام رانندگی پرفشار با این خودرو، صدای پیشرانه دیزلی آن افزایش می‌یابد، اما این افزایش صدا آزار‌دهنده نبوده و 2008 از این حیث عملکرد قابل قبولی داشته است. کار با تعلیق شش سرعته پژو 2008 اندکی دشوار بوده و از روانی مورد نیاز برخوردار نیست، با این وجود می‌توان گفت که تعلیق نخستین SUV پژو، شما را به هنگام رانندگی با آن ناامید نخواهد کرد. پیشرانه 6/1 لیتری و دیزلی پژو 2008 با توجه به مصرف سوخت و میزان آلایندگی پایین آن‌که رقمی معادل 98 گرم در هر کیلومتر گزارش شده است، زمانی‌که با سیستم تعلیق اتوماتیک همراه می‌شود، یکی از بهینه‌ترین پیشرانه‌های موجود در بازار به شمار می‌رود. 

اوضاع در مدل‌های بنزینی چندان بهتر از مدل‌های دیزلی نبوده و پیشرانه‌های 6/1و 2/1 لیتری آن به ترتیب قدرتی معادل 120 و 82 اسب بخار تولید می‌کند و میزان مصرف سوخت در آنها تفاوت چندانی با موتورهای دیزلی نخواهد داشت. در این میان پژو 2008 از یک موتور سه سیلندر مجهز به توربو شارژر نیز استفاده می‌کند که بهینه‌تر از سایر پیشرانه‌های استفاده شده در این خودرو بوده و قدرتی معادل 130 اسب بخار نیز تولید می‌کند. طراحی خاص و جعبه‌ای شکل پژو 2008 این خودرو را به شاسی بلند‌های دو دیفرانسیل شبیه کرده است و این موضوع سبب شده تا نخستین SUV پژو از طراحی متمایزی نسبت به رقبای خود در بازار برخوردار باشد. طراحی داخلی 2008 بسیار شبیه بهSUV‌های لوکس بازار بوده ولی کیفیت مواد استفاده شده در آن کاملاً مشابه خودروی سیتروئن C4Cactus است. 

استفاده از پلاستیک نرم و یک کنسول وسط هوشمند به همراه یک مانیتور در وسط داشبورد از جمله ویژگی‌های داشبورد این خودرو به شمار می‌رود. صندوق بار و فضای درنظر گرفته شده برای 2008 راضی‌کننده بوده و درون کابین خودرو روشن و جذاب است. شاید بتوان گفت تنها نکته منفی درون کابین این خودرو، فضای کم برای سرنشینان عقب آن است. پژو 2008 از به‌روزترین و بالاترین استانداردهای ایمنی در جهان بهره‌منده بوده و پنج ستاره ایمنی از مؤسسه Euro NCAP دریافت کرده است. لازم به ذکر است ویژگی‌های امنیتی این خودرو کاملاً مشابه با خودروهای کیا موتورز بوده است، هرچند رنو کپچر از این حیث نمرات بهتری در مقایسه با پژو 2008 دریافت کرده است.

پژو 208

پژو 208 دقیقا در میانه میدان رقابت شدید خودروهای کوچک قرار دارد. 208 رقیب مستقیم خودروهایی نظیر فورد فیستا، واکسهاول کورسا و فولکس واگن پولو محسوب می‌شود اما ویژگی‌های منحصر به فرد خود را در رقابت با خودروهای مذکور ارائه می‌کند. 208 امکانات قابل توجهی را به سرنشینان خود ارائه کرده و فضای مناسب برای سرنشینان و همچنین فضای قابل توجه صندوق بار آن، این خودرو را به یک هاچ بک دوست‌داشتنی و کاربردی بدل ساخته است. رانندگی آسان، پیشرانه قدرتمند (در صورتی که پایین‌ترین تیپ این خودرو را انتخاب نکنید) و هندلینگ دوست‌داشتنی از جمله ویژگی‌های برجسته پژو 208 محسوب می‌شود. با این وجود، رانندگی با پژو 208 به پای تجربه رانندگی با فورد فیستا نمی‌رسد.

8658568569569468458489695694684584

طراحی داخلی کابین 208 نیز ممکن است مطابق سلیقه طیف وسیعی از افراد نباشد، اما در مجموع 208 برای افرادی که به دنبال یک خودروی هاچ بک راحت و دوست‌داشتنی هستند، یک انتخاب خوب محسوب می‌شود. لازم به ذکر است پژو 208 که در حال حاضر رقیب مستقیم دیگر هاچ‌بک‌های پرطرفدار بازار نظیر فورد فیستا، فولکس واگن پولو، مزدا 2 و رنو کلیو محسوب می‌شود، از طراحی زیبا و امکانات قابل قبولی برخوردار بوده و بیانگر آن است که پژو با استفاده از طراحی داخلی به‌ روز و مواد باکیفیت و عرضه این خودرو به بازار، قشر جوان را هدف گرفته است. در خصوص جزییات فنی، اگرچه 208 از پیشرانه‌های قدرتمندی استفاده می‌کند، اما رانندگی با رقبای آن جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

نکته قابل توجه در این میان آن است که 208 بر پایه مدل پیشین خود یعنی 207 ساخته شده که این موضوع به معنای آن است که هاچ‌بک جدید پژو از توانمندی و قابلیت‌های بسیاری برخوردار است. پیشرانه‌های بنزینی استفاده شده در پژو 208، اغلب سه سیلندر بوده که ضعیف‌ترین آن با حجمی معادل یک لیتر قدرتی معادل 68 اسب بخار تولید می‌کند. اگرچه عملکرد پیشرانه یک لیتری استفاده شده در 208 نرم و روان بوده است، با این حال تنبلی آن ممکن است سبب شود تا خریداران آن، مدلی که با پیشرانه 2/1 لیتری عرضه شده و 82 اسب بخار نیرو تولید می‌کند را ترجیح دهند.

این در حالی است که پژو یک موتور سه سیلندر توربوشارژ 2/1 لیتری نیز برای 208 درنظر گرفته است که با تولید 108 اسب‌بخار قدرت، بهترین و قوی‌ترین پیشرانه‌ای است که می‌توان روی 208 سفارش داد. با توجه به پیشرانه‌های در نظر گرفته شده برای 208، می‌توان گفت هاچ‌بک جدید پژو به لحاظ مصرف سوخت و میزان آلایندگی خودرویی کاملاً بهینه محسوب می‌شود. چنانچه مدت زمان زیادی را در مسیرهای درون شهری رانندگی می‌کنید، احتمالا مدل بنزینی 208 بهترین انتخاب برای شما خواهد بود، چرا که مدل‌های بنزینی 208 برای استفاده‌های شهری بسیار اقتصادی محسوب می‌شوند. 

در زمینه ویژگی‌های ایمنی، پژو راه بسیار درازی را برای تغییر پیشینه خود در تولید خودروهای ایمن در پیش دارد. با این وجود، این شرکت گام‌های بسیار مثبتی را در طراحی، ساخت و عرضه خودروهای قابل اعتماد و ایمن برداشته است. در این راستا اگرچه پژو 208 از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است اما برخی خریداران این خودرو از وجود ایراداتی در سیستم الکتریکی آن خبر داده‌اند. با این حال 208 در نظر‌سنجی صورت گرفته از رانندگان در میان 200 خودرو در رده 73 قرار گرفته است. هزینه نگهداری پایین و کیفیت بالای رانندگی این خودرو از جمله ویژگی‌هایی است که رانندگان شرکت‌کننده در نظر‌سنجی برای این خودرو ذکر کرده‌اند.

اگرچه میزان پایداری 208 ممکن است نگرانی‌هایی را برای مالکان آن ایجاد کند، اما ویژگی‌های ایمنی این خودرو در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. تمام تیپ‌های 208 دارای شش کیسه هوای ایمنی بوده و امکاناتی نظیر محدود‌کننده سرعت، سیستم کنترل فشار تایرها و کنترل پایداری خودرو از دیگر امکانات 208 محسوب می‌شود. گفتنی است هاچ بک محبوب پژو توانسته است پنج ستاره ایمنی از مؤسسه Euro NCAP دریافت کرده است و از این حیث در زمره ایمن‌ترین خودروهای موجود قرار می‌گیرد.

پژو 301

کارشناسان و فعالان حوزه صنعت خودرو معتقدند که پژو 301 پاسخ پژو به محصولات داچیا و رنو به شمار می‌رود. نکته قابل توجه در ارتباط با این خودرو آن است که پژو آن را برای بازار کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته است. اروپای مرکزی و شرقی، روسیه، آفریقا، آمریکای جنوبی و چین از جمله بازارهایی هستند که انتظار می‌رود سدان اقتصادی پژو در آنها به فروش برسد.

769588856979579848656968445845856845845

با قیمتی کمتر از 10 هزار پوند، پژو 301 در میان رقبای خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به کار‌گیری از ویژگی‌های استفاده شده در طراحی پژو 208، طراحی جذاب و قابل توجهی را برای 301 به ارمغان آورده است. در حقیقت مدل 301 بر پایه پلتفرم بزرگ‌تر و کشیده‌تر 208 طراحی و ساخته شده و ابعاد آن از پژو 307 نیز بزرگ‌تر است. به همین جهت فضای بسیار زیادی برای سرنشینان خودرو و فضای بار آن در نظر گرفته شده که با توجه به قابلیت اتصال آن به درون کابین، فضای صندوق بار 301 می‌تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

طراحی فضای داخلی کابین پژو 301 از نقطه ‌ضعف چندانی برخوردار نبوده و از پلاستیک‌های بی‌کیفیت که در داشبورد پژوهای عرضه شده در بازارهای اروپای غربی استفاده شده است، خبری نیست. با این وجود، طراحی داخلی این خودرو کاملاً مناسب و قابل قبول بوده و امکانات لازم برای اتصال دستگاه‌های هوشمند نظیر تبلت‌ها و تلفن‌های همراه از طریق بلوتوث به آن، در نظر گرفته شده است. ویژگی‌های ایمنی استفاده شده در 301 کاملاً استاندارد بوده و به چهار کیسه هوا برای سرنشینان خودرو، ABS و ESP (کنترل پایداری الکتریکی) محدود می‌شود. 

پژو مدل 301 خود را با دو پیشرانه 6/1 لیتری دیزلی و بنزینی به بازار عرضه کرده که مدل بنزینی آن سه سیلندر بوده و مجهز به توربوشارژر است. کیفیت سواری این خودرو مشابه محصولات قدیمی‌تر پژو بوده و کیفیت سواری آن تفاوت چندانی با خودروهای پیش از آن ندارد. با این حال 301 هندلینگ چندان روان و لذت بخشی نداشته و فرمان برقی آن حس چندان خوبی را به راننده منتقل نمی‌کند. اگرچه پژو 301 بهترین سدان ممکن برای رانندگی نیست، اما می‌تواند پاسخگوی نیازهای بازارهای مختلف در جهان باشد. 

منبع: www.autoexpress.co.uk

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/g6qULIwr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه