جمعه, ۹ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

خودروهای بدون راننده یا خودروهایی که به جای آینه‌های مرسوم از نمایشگرهای ویدئویی استفاده می‌کنند، سال‌هاست از سوی طراحان برای بهبود زیبایی و ایمنی خودرو و بهره‌وری در مصرف سوخت پیشنهاد شده‌اند اما با به‌کارگیری در خودروهای جدید به‌زودی به واقعیت می‌پیوندند.

به گزارش ایسنا، این پیشنهادات ماه گذشته در ژاپن به واقعیت نزدیک شد و این کشور یکی از نخستین بازارهایی شد که اجازه می‌دهد در خودروها به جای آینه از دوربین‌ها استفاده شود. انتظار برای ساخت خودروهای بدون آینه تامین کنندگانی مانند ایچیکو اینداستریز و رابرت بوش را تشویق کرده به عرضه این فناوری روی بیاورند.

خودروهای بدون آینه در راه بازار

پیش قدم شدن ژاپن در این حرکت ممکن است شرکت‌های ژاپنی را در این زمینه پیش بیندازد. شرکت ایچیکو که عمدتا تامین‌کننده چراغ و آینه خودرو بوده است، فرصت‌های بزرگی را در خودروهای بدون آینه مشاهده کرده و در همین راستا نخستین محصولش را تولید کرده است.

علی اردوبادی، مدیرعامل ایچیکو در مصاحبه‌ای در مقر این شرکت در توکیو به اتونیوز گفت: وظیفه ما بهبود دید راننده با چراغ و آینه بوده و اکنون شامل دوربین‌ها هم می‌شود. وی در ادامه افزود: تغییر فناوری در این بخش به معنای فرصت‌های درآمد بالاتر است.

اما به‌کارگرفتن دوربین‌ها در خودرو فقط به معنای درآمد بالاتر نیست. مونیتورهای مبتنی بر دوربین نسبت به آینه‌های سنتی این مزیت را دارند که به خودروسازان در مقابله با دو چالش بهبود ایمنی و بهبود اقتصاد سوخت کمک می‌کنند. 

دوربین‌ها زاویه دید بیشتری را برای رانندگان فراهم می‌کنند و نقاط کوری که معمولا با آینه‌های سنتی دیده نمی‌شوند به راحتی قابل مشاهده می‌شوند. این دوربین‌ها می‌توانند دید راننده در هوای تیره و بارانی را با اصلاحات دیجیتالی تصویر بهبود ببخشند.

سیستم‌های مبتنی بر دوربین معمولا وزن کمتری نسبت به آینه‌ها داشته و از این رو به بهبود اقتصاد سوخت کمک می‌کنند. همچنین به بدنه خودرو نمای زیباتری می‌بخشند.

نخستین محصول ایچیکو یک آینه عقب داخلی است که دو قابلیت دارد و هم می‌تواند به‌عنوان آینه معمولی مورد استفاده قرار بگیرد و هم با یک چرخش به نمایشگر دیجیتالی تبدیل می‌شود که تصاویر ویدئویی از عقب خودرو را نمایش می‌دهد.

این محصول که «مانیتور دید عقب هوشمند» نام دارد از ۲۸ ژوئن برای یک مشتری وارد مرحله تولید شده و قرار است در خودرویی که در ماه اوت در بازار ژاپن روانه بازار فروش می‌شود، به‌کار گرفته شود.

ایچیکو از این مشتری نام نبرده و تنها اعلام کرده یک خودروساز ژاپنی است که قصد دارد مونیتور ویدئو را در شمار محدودی از خودروهایش استفاده کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SYGNK1Aq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتامحاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه