استفاده از یک طراحی منحصر به فرد در رنگآمیزی خودروهای اداری و تبلیغ برندتان از این طریق کافی نیست، بلکه پاکیزه بودن خودروهای مذکور و نحوه رانندگی رانندگان آنها تأثیر بسیار زیادی در برداشت مردم از برند شما خواهد داشت.
ایده
رانندگان خودروهای تجاری شرکت شما زمانی که با خودروهای خود هستند نمایندگان برند و شرکت شما محسوب میشوند. اخیراً در یکی از خیابانهای لندن یک ون تحویل کالا را دیدم که با عجله در حال سبقت گرفتن از خودرویی بود که راننده آن بسیار دقیق و صحیح رانندگی میکرد. ون مذکور حین سبقت گرفتن از آن خودرو سُر خورد و منحرف شد که این موضوع نزدیک بود به یک حادثه دلخراش منجر شود که خوشبختانه اینگونه نشد.
این اتفاق در شرایطی رخ داد که سرعت خودروی ون حدودا 30 مایل بالاتر از سرعت مجاز بود و راننده آن در پی سبقت گرفتن از سمت راست خودروهای دیگر بود. لازم به ذکر است که خودروی ون متعلق به یکی از فروشگاههای خوشنام بود که به دلیل عرضه کالاهای باکیفیت و خدمات پس از فروش عالی خود در میان مشتریان از سابقه بسیار خوبی برخوردار است.
ونهای شرکت مواد خوراکی به شکل گاو یا زمین پوشیده از چمن طراحی و رنگآمیزی شدهاند. بنابراین هنگامی که یکی از آنها با سرعت بسیار زیاد مشغول عبور از خیابان باشد، تشخیص آن برای من بسیار آسان خواهد بود. چندی پیش یکی از ونهای این شرکت با سرعت بالاتر از حد مجاز بدون توجه به خطکشی عابر پیاده از مقابل من رد شد.
به همین دلیل با ارسال ایمیلی به شرکت مواد خوراکی گزارش این اتفاق را به گوش آنان رساندم. مسئولان روابط عمومی این شرکت نیز به دلیل تخلف راننده ون متعلق به این شرکت از من عذرخواهی کردند. شرکت مشهور دیگری که در حوزه حملونقل فعالیت کرده و بیش از هرچیز به رانندگان خودروهای خود توجه میکند، شرکت Eddie Stobart است.
رانندگانی که در این شرکت استخدام میشوند بسیار عالی رانندگی میکنند، چرا که صحت و سلامت محصولات مشتریان این شرکت ارتباط مستقیمی با مهارت رانندگان آن دارد. این شرکت مثال بسیار مناسبی در زمینه توسعه برند و در نظر گرفتن نحوه رفتار با مردم بهعنوان بخشی از هویت برند است.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
• طراحی و رنگآمیزی خودروهای تجاری و معرفی برندتان به مردم ایده بسیار خوبی است اما بهتر است اصلاح نحوه رانندگی و رفتار رانندگان خود را نیز بهعنوان بخشی از توسعه هویت برندتان در نظر بگیرید.
• به نظافت و پاکیزگی خودروهای شرکتتان توجه کرده و بیش از همه به رفتار و نحوه برخورد رانندگانتان با مردم نظارت داشته باشید.
• با تشویق مشتریان برای گزارش کردن رفتار غیرقانونی و نامناسب رانندگان شرکت، میتوانید در زمینه توسعه برندتان بهتر و مؤثرتر عمل کنید.