مدیر ساخت و توسعه راههای استان البرز با بیان اینکه پروژهای مبنی بر تعریض جاده چالوس در محدوده استان البرز در حال حاضر تعریف نشده است، گفت: بحث افزایش باند مطرح نیست بلکه اقدامات انجام شده مربوط به رفع نقاط حادثه خیز است. افشین پیرنون با بیان اینکه بهسازی جاده چالوس به معنای اضافه کردن باند به جاده موجود نیست، گفت: در محدوده استان البرز تا قبل از اتصال جاده چالوس به سه راه شهرستانک، جاده موجود تعریض نمیشود اما اقدامات اصلاحی شامل برداشت ترانشهها در برخی از نقاط، افزایش یک باند به باند سبقت بهطور مقطعی و نه طولانی آن هم اغلب در مسیرهای سربالایی شده است.
وی با بیان اینکه 72 کیلومتر از محور چالوس در حوزه استان البرز است که 50 کیلومتر آن تا قبل از سه راه شهرستانک واقع شده است، گفت: سالانه در طول کل این مسیر اقدام به رفع نقاط حادثه خیز و بهسازی شده و تاکنون 23 نقطه حادثه خیز در این مسیر برطرف شده و همچنین چیزی حدود 8 کیلومتر هم در مسیر باند سبقت احداث شده است.
پیرنون درباره میزان اعتبارات صرف شده برای این اقدامات، اظهار کرد: تاکنون برای اصلاح نقطه حادثه خیز گالری خرگوش دره و دو بانده کردن جاده در این منطقه و همچنین اصلاح 23 نقطه پرحادثه و ساخت باندهای سبقت 20میلیارد تومان هزینه شده است. مدیر ساخت و توسعه راههای استان البرز با بیان اینکه اصلاح این نقاط در کاهش تصادفات موثر بوده و باعث روانی ترافیک و پایین آمدن ریسک تردد شده است، تاکید کرد: اصلیترین گرهای که در این جاده وجود داشت، در منطقه گالری خرگوش دره بود که خوشبختانه در حال حاضر این مشکل برطرف شده است. وی ادامه داد: در این منطقه یکسری گالری وجود داشت و به دلیل عرض کم و یک بانده بودن جاده در این منطقه ماشینهای مسیر رفت و برگشت باید بهصورت نوبتی از این نقطه جاده تردد میکردند و در این مقطع جاده یک طرفه بود.