یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

خداحافظی همیشگی با شارژرها

8 سال پیش ( 1394/9/8 )
 

صفحه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند بزرگ‌ترین دلیل خالی شدن باتری این گوشی‌ها هستند. به همین دلیل است که تعداد زیادی از کسانی که از این گوشی‌ها استفاده ‌می‌کنند، روشنایی صفحه تلفن همراه خود را کم ‌می‌کنند. اما استفاده از گوشی همراه با نور صفحه کم آن هم زمانی که هوا آفتابی است خیلی مشکل است و کاربران مجبور می‌شوند در زیر نور شدید روشنایی گوشی خود را زیاد کنند که این کار باعث از دست دادن باتری می‌شود. اما شرکت بادل تکنولوژی  (Bodle Technologies) تصمیم دارد این مشکل را حل کند.

این شرکت یک صفحه نمایش جدید تولید کرده ‌است که از مواد تغییر فاز‌دهنده  (موادی که در دمای معین از حالت جامد به مایع و بالعکس تبدیل می‌شوند و انرژی زیادی تولید می‌کنند) تشکیل شده است. این صفحه تقریبا اصلا باتری‌ای مصرف نمی‌کند و در عین حال این امکان را به کاربر می‌دهد تا صفحه نمایشگر خود را به وضوح در زیر نور مستقیم ببیند. دکتر پیمان حسینی، موسس شرکت بادل تکنولوژی می‌گوید این صفحه نمایش می‌تواند یک بازار جدید ایجاد کند. «تلفن‌‌های همراه هوشمند باید هر شب شارژ شوند.

اما درصورتی‌که گوشی همراه یا ساعتی داشته باشید که احتیاج به مصرف انرژی زیاد نداشته باشد، نیازی به شارژ کردن آن بیش از یک بار در هفته نیست.»این شرکت به دنبال تجاری کردن این صفحه نمایش است. مواد استفاده شده در این صفحات نمایش قابلیت این را هم دارند که جلوی امواج مادون قرمز را گرفته و ساختمان‌ها را طوری خنک نگه‌دارند که دیگر احتیاجی به تهویه مطبوع نباشد.با این حال شرکت بادل هنوز اعلام نکرده است که برای وارد کردن این محصول به بازار با چه شرکت‌هایی در حال مذاکره ‌است.

درصورتی‌که این محصول بتواند انرژی لازم برای روشن شدن صفحه نمایش گوشی‌‌های همراه هوشمند را کاهش دهد، تاثیر بسیار زیادی روی صنعت تلفن همراه خواهد داشت. کاهش میزان انرژی مورد استفاده صفحه‌های نمایش، تاثیر بسزایی هم در محصولات دیگر مثل ساعت‌های هوشمند خواهد داشت از آنجا که این ساعت‌ها هم باید دست کم هر دو روز یک بار شارژ شوند. شرکت بادل مبلغ زیادی را از صندوق بنیاد علوم نوآوری آکسفورد به‌عنوان مبلغ اولیه این پروژه دریافت کرده‌است و انتظار می‌رود تا 12 ماه آینده نمونه‌های اولیه این محصول را تولید کند.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2It9RuZT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه