جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

یک فعال سیاسی ارشد اصلاح‌طلب گفت: غالب جریان اصلاح‌طلب روی ریاست آقای عارف اجماع کرده‌اند به‌ویژه شخصیت‌هایی که در رأس این جریان هستند و به تعبیری تابلوی آن محسوب می‌شوند.

محمدرضا خاتمی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مردم در انتخابات پیام تغییر دادند، باید پژواک این پیام در داخل مجلس هم شنیده شود. مردم با آرزوی تغییر، پا به انتخابات گذاشتند اگر این آرزو در پارلمان تبلور پیدا نکند معلوم نیست آنها برای انتخابات ریاست جمهوری چه تصمیمی بگیرند. از سویی انتخاب رئیس مجلس قواعد خاص خود را دارد.

خاتمی: غالب جریان اصلاح‌طلب روی ریاست آقای عارف اجماع کرده‌اند

وی تصریح کرد: ریاست مجلس یک پست سیاسی است و باید آن را با دیدی سیاسی نگاه کرد. وقتی اصلاح‌طلبان خود را به‌طور نسبی پیروز انتخابات می‌دانند طبیعی است که ریاست مجلس را هم حق خود بدانند. زمانی ما می‌گفتیم اصلاح‌طلب توانمندی برای ریاست مجلس نداریم ولی اکنون شخصیتی باتجربه مانند آقای عارف وجود دارد.

نایب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باران می‌خواستیم ولی سیل آمد. ما در وهله نخست فقط می‌خواستیم افراطیون مجلس را تسخیر نکنند ولی هم این اتفاق رخ داد هم نامزدهای لیست امید اکثریت کرسی‌ها را به دست آوردند.

خاتمی اظهار داشت: آقای لاریجانی در مسئله برجام مقابل تندروها ایستادند و ما قدردان ایشان هستیم. اما آقای روحانی فقط وعده برجام را به مردم نداده بود. وی قول‌هایی در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مواردی چون گسترش آزادی رسانه به مردم داده بود که باید آنها را نیز عملی کند.

وی تأکید کرد: باید کسی رئیس مجلس باشد که به این برنامه‌ها اعتقاد داشته باشد، از این رو وقتی اصلاح‌طلبان مجموع این مسائل را در نظر می‌گیرند برای ریاست مجلس آقای عارف تلاش خواهند کرد. البته تلاش ما این است که موضوع انتخاب رئیس مجلس به یک جدایی بین حامیان دولت منجر نشود اما آقایان عارف و لاریجانی دو پادشاهند که در یک اقلیم نمی‌گنجند و هفت درویش نیستند که بر گلیمی بخسبند.

وی گفت: هرچند این کار سخت است ولی چاره‌ای نیست. ما باید ضمن اینکه قدردان زحمات اشخاص و حافظ شأن و جایگاه آنها باشیم راهکاری را نیز در نظر بگیریم که ائتلافی که در انتخابات مجلس صورت گرفته همچنان ادامه پیدا کند و کمک حال دولت باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: جریان اصلاح‌طلب فرماندهی ندارد که به اصطلاح با سوت وی همه دور هم جمع شوند. این جریان به‌شدت متکثر است اما غالب جریان اصلاح‌طلب روی ریاست آقای عارف اجماع کرده‌اند به‌ویژه شخصیت‌هایی که در رأس این جریان هستند و به تعبیری تابلوی آن محسوب می‌شوند. 

خاتمی تصریح کرد: «نظر رییس دولت اصلاحات هم روی آقای عارف است. البته ایشان گفتند من در این مسئله دخالت نمی‌کنم، چرا که این کار برعهده نمایندگان مجلس است و آنها باید بنشینند و با هم تفاهم کنند. من از هر کسی که نمایندگان به ریاست وی رأی دهند حمایت می‌کنم و پشتیبان وی هستم ولی نظر شخصی‌ام روی آقای عارف است.» 

وی افزود: شنیده‌های من می‌گوید اشخاص رأس ائتلاف امید که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را به سود اصلاح‌طلبان و حامیان دولت رقم زدند نظر بر ریاست آقای عارف دارند.

این فعال سیاسی گفت: گمان نمی‌کنم شخصیت آقایان لاریجانی یا عارف این طور باشد که اگر هر کدام رئیس مجلس نشدند زیر همه چیز بزنند. کارهای هر شخصی مبنا و اصولی دارد و فرد براساس سود و زیانی که برای خود و کشور در نظر گرفته اقداماتی را انجام داده است. اگر فکر کنید که آقای لاریجانی همه حمایت‌های خود از برجام و دولت را برای این انجام داده که رئیس مجلس باشد باید تردید کرد که چنین شخصی اصلاً برای ریاست مجلس مناسب است یا خیر؟

خاتمی تصریح کرد: باید به این فکر کنیم که اگر آقای عارف رئیس مجلس شود که می‌شود، دولت می‌تواند مطمئن باشد که در همه امور یک حامی جدی خواهد داشت. اگر هم به هر دلیلی ایشان رأی نیاورد فراکسیون قدرتمندی را در مجلس دهم رهبری خواهد کرد که مجلس را برای حمایت از برنامه‌های دولت کنترل خواهد کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CA8blGJQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه