جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

محمد رضا خاتمی نایب رئیس مجلس ششم شورای اسلامی معتقد است كه دولت باید ترمیم شود با این حال از حمایت اصلاح‌طلبان از نامزدی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بعدی صحبت كرده است.

خاتمی: اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت می‌كنند

خاتمی در گفت‌وگو با ایرنا درباره تغییرات احتمالی در كابینه گفته است: «بارها گفته‌ام آقای روحانی باید برنامه‌هایش را به جد اجرا کند. وی به قول معروف باید سنگ‌هایش را با مدیران اجرایی وابکند. به‌طور مثال به وزیر اقتصاد، صنعت، ارشاد، بهداشت، آموزش عالی، آموزش و پرورش و همه بگوید این موارد برنامه من است آیا می‌توانید آنها را عملی کنید یا خیر.

دیگر مانع مجلس هم وجود ندارد و موانع بیرونی تا حد زیادی برداشته شده‌اند. اگر اعضای کابینه توان اجرای این برنامه‌ها را نداشته باشند یا اصلا برخی‌شان این برنامه‌ها را قبول ندارند تغییر حتما باید اجرا شود. اما ممکن است آنها مجریان خوبی برای این برنامه‌ها باشند و نیازی به تغییر کابینه نباشد.

ما باید برنامه محور کار کنیم نه شخص‌محور. البته با توجه در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، تغییر برخی چهره‌های کابینه می‌تواند پیام امید و مثبتی را به جامعه انتقال دهد.

به‌عنوان یک فعال سیاسی معتقدم مهم‌ترین فاکتور موفقیت هر دولتی، اراده شخص رئیس‌جمهوری است. اگر این اراده تضعیف شود یا مقابل آن سد ایجاد کنند یا اینکه رئیس‌جمهوری به هر دلیلی نخواهد وارد عمل شود اگر قوی‌ترین افراد را هم در کابینه بگذاریم ممکن است به خواسته‌های خود نرسیم.

با این تفاصیل انجام برخی تغییرات در کابینه الزامی به نظر می‌رسد. البته نظر رئیس‌جمهوری را در این باره نمی‌دانم. اما با توجه به شناخت کامل و جامع ایشان از اداره کشور، احتمالا بهترین تصمیم را خواهد گرفت.»

خاتمی همچنین در این گفت‌وگو بر حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری تاكید كرده است: «به هیچ عنوان در جریان اصلاحات، جدایی و عدم حمایت از دولت جایگاهی ندارد، چرا که هم ما و هم دولت واقفیم که شرایط کشور بسیار خطیرتر از آنی است که بخواهیم با یکدیگر رقابت یا از دولت عبور کنیم. رمز موفقیت دولت و جریان اصلاحات از سال 92 به این سو، اجماع و ائتلاف با هم بوده است؛ تا اطلاع ثانوی که کمتر از شش سال نیز طول نمی‌کشد چنین اتحادی پابرجا خواهد بود.

با خوشحالی باید بگویم نه‌تنها اصلاح‌طلبان از دولت جدا نشده‌اند بلکه تلاش این دو باعث جذب بسیاری از اصولگرایان به ائتلاف امید شده است.»

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/INkacuqL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه