پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران، اهداف بلندی را در آشنایی با تفکر، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات تمام فعالان و مسئولان حوزه گردشگری در ایران برای رشد و توسعه صنعت گردشگری و رونق بازار این صنعت مهم و تاثیرگذار بر اقتصاد، دنبال می‌کند. به همین منظور، تفاهمنامه همکاری میان کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با سازمان گردشگری و میراث فرهنگی کشور تقدیم معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی شد. در این تفاهمنامه نگاه ویژه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در زمینه گردشگری سلامت و توانمندی‌های ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به تفصیل بیان شده است. 

ایران با داشتن بیمارستان‌های مجهز و برخوردار از پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات پزشکی، پزشکان متخصص و فوق تخصص حاذق در رشته‌های مختلف، امکان درمان بیماری‌های ناباروری، پیشگیری و درمان بیماری‌های سرطانی، عمل‌های جراحی چشم، کلیه و حتی پیوند کلیه، کبد و سایر اندام بدن، جراحی‌های پلاستیک، زیبایی و... می‌تواند قطب گردشگری سلامت در منطقه باشد. 

کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران، از چند ماه پیش در حال بررسی، پژوهش و تهیه و تدوین آیین‌نامه تشکیل «هلدینگ‌های گردشگری» است. این آیین نامه اکنون آماده شده و در نشست‌های بعدی کمیسیون با بررسی‌های بیشتر به تصویب نهایی خواهد رسید و برای نخستین بار هلدینگ‌های گردشگری در کشور فعالیت‌های خود را آغاز خواهند کرد. 

صنعت گردشگری در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و به طور میانگین بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال‌های قبل رشد داشته‌ایم. این میزان رشد دلایل گوناگونی دارد؛ تاکیدهای مقام معظم رهبری بر این مقوله، نگاه ویژه‌ دولت یازدهم و توجه مسئولان مربوط به صنعت گردشگری از جمله آنهاست. همچنین شرایط کشورهایی مانند مصر، سوریه، لیبی و ... و ناامنی‌های به وجود آمده در این کشورها بر اثر جنگ‌ها و نزاع‌های داخلی و منطقه‌ای، باعث شد بخشی از گردشگران این کشورها، مقصد گردشگری خود را تغییر دهند و به ایران بیایند. 

گردشگران اروپایی و آسیای شرقی با آگاهی از شرایط و مزیت‌های گردشگری ایران و ورود به کشورمان ذهنیت جدیدی نسبت به ظرفیت‌های گردشگری ایران به دست آورده‌اند و همین امر سبب شده شمار قابل توجهی از آنها به ایران سفر کنند. مزیت‌های گردشگری در ایران به داشتن اماکن تاریخی و تفریحی، توانمندی در بخش گردشگری سلامت و گردشگری ورزشی است که در صورت آماده کردن زیرساخت‌های موجود می‌توانیم درآمدزایی قابل توجهی از این راه نصیب کشور کنیم. 

توسعه صنعت گردشگری نیازمند گسترش زیرساخت‌های مورد نیاز است. در زمینه تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری به‌ویژه در بخش حمل‌و‌نقل ریلی و دریایی با کمبودهایی مواجه هستیم. برخی از استان‌ها با دارا بودن ظرفیت‌‌های مناسب گردشگری، از امکانات اقامتگاهی، رفاهی یا پروازهای بین‌المللی برخوردار نیستند و این یکی از ضعف‌های ما در صنعت پررونق گردشگری است که با قول همکاری و مساعدت معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، قرار است پیگیری‌های لازم در این زمینه‌ها انجام شود. 

با نزدیک شدن به زمان بررسی بودجه سال ۹۴، دولت باید منابع مالی بیشتری برای زیرساخت‌های صنعت گردشگری اختصاص دهد تا افزون بر اشتغالزایی، ارزآوری و مبادلات اجتماعی بین کشورها برگشت سرمایه در کمتر از سه سال تضمین شود. یکی دیگر از ضعف‌ها در بخش گردشگری، نبود همکاری‌های لازم بین بخش‌های خصوصی و دولتی است و فعالان بخش گردشگری با انسجام در اتاق بازرگانی و همکاری بیشتر با بخش خصوصی می‌توانند به پیشبرد اهداف این صنعت کمک کنند. 

* رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی ایران

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/opAPrCNB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه