جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بریتانیا یکی از دولت های پیشرفته و فعال در عرصه فناوری است. بر این اساس برنامه های این کشور برای حمایت از این حوزه، اغلب پرهزینه و بلند مدت است. به گزارش «فرصت امروز» طی چند روز گذشته مرکز NHS (سرویس سلامت همگانی انگلستان) با هدف اعتلای سطح دانش و فناوری جهانی در بخش بهداشت و درمان در تلاش است تا مرکز تعالی دیجیتال بهداشت و درمان بین المللی را تاسیس کند.

بر این اساس این موسسه از تمامی نام آوران این عرصه دعوت کرده تا با سرمایه گذاری در صندوق مرکز جهانی تعالی دیجیتال، این مرکز را به صندوقی 100 میلیون یورویی تبدیل کنند. NHS وعده داده در فواصل زمانی معین به سازمان های معتبر جهانی در عرصه فناوری های پزشکی جوایز نقدی اعطا کرده و از این شرکت ها حمایتی همه جانبه داشته باشد.

آیا این طرح عملی است؟

این یکی از جدی ترین فراخوان های مالی بریتانیا پس از برگزیت است؛ طرحی که بلندپروازانه و آینده دار به نظر می رسد. با این وجود برخی تردید ها در حوزه کسب و کار بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا وجود دارد که امکان موفقیت بریتانیا در جلب حمایت اعضای اتحادیه را با مشکل مواجه می کند.

یکی از انتقادهای فعلی در خصوص فناوری بریتانیا، عدم رعایت قوانین اتحادیه اروپا پس از برگزیت و احتمال افول کیفیت محصولات و خدمات بریتانیا در این حوزه است.  با وجود چنین انتقاداتی، برخی دیگر از کارشناسان اقتصادی معتقدند برگزیت به مثابه نوعی آزادی عمل همه جانبه در اقتصاد بریتانیا عمل خواهد کرد و در نتیجه تقویت صندوق تعالی پزشکی دیجیتال، به طور ویژه فرصت خوبی برای همکاری های بین بریتانیا و کشورهای در حال توسعه فراهم می آورد. پیش بینی می شود ایالات متحده نیز در چنین طرحی مشارکتی فعال داشته باشد.

کدام شرکت ها و سازمان ها بیشتر سود می برند؟

اگرچه طرح جامع تعالی تکنولوژی بریتانیا طرحی بین المللی به نظر می رسد، اما سود حاصل از این صندوق بیش از هر کشور به سازمان های دانش بنیان، شرکت های فعال در عرصه فناوری پزشکی و کارآفرینان بخش تکنولوژی پزشکی بریتانیا خواهد رسید.

جوایز این نهاد تاکنون به سازمان های داخلی معتبری چون بیمارستان دانشگاه کمبریج (به سبب استفاده از سیستم های هوشمند پذیرش و ترخیص بیماران) رسیده و انتظار می رود پس از بین المللی شدن فعالیت های این سازمان چنین افتخاراتی تکرار شوند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/E6v7KabL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه