جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

«خروج از اتحادیه اروپا، توسعه اقتصادی انگلیس را در پی خواهد داشت» پریتی پتل، وزیر امور کار انگلستان بر این باور است که عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، سبب جلوگیری از ورود نیروهای توانمند و ماهر کار به انگلیس می‌شود.

پتل در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه انگلیسی Sunday Express گفته است: «به دلیل قانون آزادی رفت‌و‌آمد بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ما توانایی مقابله با سیل مهاجران اروپایی به انگلیس را نداریم. این یعنی در مقابل جلوی ورود افراد با توانایی‌های بالای کاری از کشورهای غیر‌اروپایی گرفته می‌شود و اقتصاد انگلستان نمی‌تواند از وجود این افراد و مهارت‌های بالای آنها بهره ببرد.»

583458357347347357835735734573578358358455

وی معتقد است با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا می‌توان بین مهاجران اروپایی و غیر‌اروپایی تناسب ایجاد کرد. «با خروج از اتحادیه اروپا، ما اختیار بیشتری در انتخاب نیروی کار ماهر از نقاط مختلف دنیا خواهیم داشت.»

دفتر مسئولیت بودجه انگلستان معتقد به وجود رابطه بین رشد اقتصادی این کشور و میزان مهاجرت است. این سازمان ماه گذشته اعلام کرد که مهاجرت خالص تاثیر مثبتی بر رشد اقتصادی انگلیس دارد. به گفته این سازمان، مهاجرت خالص حدود 265 هزار نفر در سال می‌تواند منجر به رشد 4.5 میلیارد پوندی در سال 2020-2019 ورشد 6 میلیارد پوندی در سال 2021-2020 شود.

با این حال پتل معتقد است تنها نوع درست وکارآمد مهاجرت و وارد شدن نیروهای ماهر وتوانمند است که می‌تواند به رشد اقتصادی بیشتر انگلیس بینجامد و برای جذب این نیروهای کارآمد لازم است که راه برای افراد غیر‌اروپایی برای ورود به انگلیس باز شود. پتل که پیش از این وزیر خزانه‌داری انگلیس هم بوده، از هواداران سیستم امتیازبندی ویزا (سیستم رایج در استرالیا و برخی کشورهای دیگرکه براساس آن افراد در صورت کسب امتیازهای لازم قادر به مهاجرت به این کشورها خواهند بود) است، خواستار تسهیل در ورود نیروهای متخصص از نقاط مختلف جهان به انگلیس است. 

پتل می‌گوید تا زمانی که انگلیس عضواتحادیه اروپا باشد، نمی‌توان ورود اروپایی‌ها به این کشور را محدود کرد. «آمارها نشان می‌دهد که حدود 1.6 میلیون نفر در طول 9 سال گذشته از کشورهای اروپایی وارد انگلیس شده ودر این کشور سکنی گزیده‌اند. ما باید جلوی ورود اروپایی‌ها را بگیریم تا بتوانیم آینده اقتصادی انگلیس را از طریق مجهز کردن این کشور به افراد متخصص و ماهر ضمانت کنیم.»

بر خلاف حمایت برخی مقامات انگلیسی مثل پتل و بوریس جانسون شهردار محافظه کار لندن، از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس نسبت به خروج این کشور از اروپا هشدار داده است. وی بر این باور است که با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، شرکت‌های انگلیسی در اروپا مورد تبعیض قرار خواهند گرفت و این به ضرر اقتصاد انگلیس خواهد بود.

به علاوه به گفته کامرون توانایی انگلیس درمقابله با ورود تروریست‌ها به این کشور یا جلوگیری از بروزحملات تروریستی هم کاهش می‌یابد. کامرون می‌گوید حتی در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نمی‌توان جلوی مهاجرت ساکنان کشورهای اروپایی به این کشور را گرفت، زیرا انگلیس مجبور خواهد بود به دلیل منافع تجاری مرزهای این کشور را برای تردد اروپایی‌ها بازنگه دارد.

* منبع: Sunday Express

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DTzvHlid
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه