پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سیاست جدی وزارتخانه خود برای حمایت از بخش خصوصی خبر داد. به گزارش «فرصت امروز» محمود واعظی در حاشیه جلسه مشترک با رییس اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی اظهار کرد: سیاست جدی ما حمایت از بخش خصوصی است و امسال حدود سه هزار میلیارد تومان هم در این بخش و هم در حوزه فناوری اطلاعات هزینه شده است.

وی افزود: علاوه بر این در بخش دولتی نیز حدود دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. وزیر ارتباطات درباره نوع سرمایه‌گذاری‌ها در بخش خصوصی گفت: ما تنها روی زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم و ورود به بخش‌های دیگر برعهده بخش خصوصی است اما این طبیعی است که بخش خصوصی همواره پیش از سرمایه‌گذاری بررسی‌هایی را صورت دهد و پیگیری کند که تا چه اندازه می‌تواند روی بخش دولتی و حمایت آن حساب کند. به هر حال با گذشت زمان طبیعی است که همکاری‌های میان بخش خصوصی و دولتی افزایش پیدا کرده و خصوصی‌ها سیاست ما در عمل به وعده‌ها و حمایت از خود را مشاهده خواهند کرد.

 

واعظی درباره آخرین وضعیت انحلال مرکز تحقیقات مخابرات ایران گفت: دستور پیگیری انحلال این مرکز توسط شخص رییس‌جمهور صادر شده است. وی افزود: ما به حکم قوه قضاییه احترام می‌گذاریم، اما اگر متن این حکم را بخوانید منظور آن انحلال نیست. واعظی در مورد بحث قاچاق مکالمات تلفنی نیز گفت: این موضوع ارتباط زیادی با مردم ندارد و مربوط به شرکت‌هایی می‌شود که برای ارائه خدمات اینترنت به مردم از وزارت ارتباطات امکانات گرفتند، اما از این خدمات بدون مجوز برای ترافیک مکالمات بین‌الملل استفاده می‌شود و به نوعی قاچاق مکالمه انجام می‌دهند.

وی گفت: هم‌اکنون شرکت‌هایی که در این زمینه ترافیک غیرقانونی انجام می‌دهند شناسایی شده و به آنها تذکر داده‌ایم، اما اگر این تذکر مفید واقع نشد از روش‌های دیگر با آنها برخورد خواهیم کرد.

واعظی درباره قاچاق ترافیک گفت: در گذشته شرکت‌هایی اجازه فعالیت در حوزه اینترنت و خدمات را داشتند که حالا برخی از آنها براساس مجوز خود به قاچاق ترافیک می‌پردازند که تلاش می‌کنیم این مشکل را از طریق صنف حل کنیم.

وی ادامه داد: در گام اول به این شرکت‌ها تذکراتی داده شده و در صورتی که این شرکت‌ها روند خود را اصلاح نکنند قطعا پیگیری‌های جدی صورت خواهد گرفت. وزیر ارتباطات در مورد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی الکامپ و عدم تمایل شرکت‌های دولتی برای حضور در این نمایشگاه گفت: با توجه به زمان اندک پیش‌رو برای شرکت در این نمایشگاه، بخش دولتی نمی‌تواند با قوت حاضر شود. من پیشنهاد می‌کنم که نمایشگاه الکامپ با نمایشگاه تله کام ادغام شود تا نمایشگاه بزرگی از دستاوردها و فعالیت‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌صورت شفاف ایجاد شود و وزارت ICT از آن حمایت کند و حضور داشته باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4f53QYZp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه