جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه این استان، بزرگ‌ترین تولید‌کننده انجیر خشک در کشور است، گفت: اقدامات حمایتی و حفاظتی از این ثروت پنهان استان باید گسترده‌تر شود. به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس، دکتر محمدمهدی قاسمی، از پیش‌بینی تولید انجیر خشک از باغات انجیر دیم استان به میزان 35 هزار تن در سال 94 خبر داد و گفت: کشورهایی چون ترکیه، مصر، اسپانیا و پرتغال نیز سطح زیر کشت و تولید محصول قابل توجهی دارند، اما محصول انجیر خشک ایران به‌ویژه استهبان از نظر کیفی منحصر به فرد بوده و در سطح جهانی بی‌نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: استان فارس دارای 49 هزار هکتار انجیرستان دیم است که 23 هزار و 280 هکتار آن در استهبان، 7 هزار و 800 هکتار در نی‌ریز، 5 هزار و 300 هکتار در داراب، 5 هزار هکتار در جهرم، 4 و 400 هکتار در کازرون، یکهزار هکتار در فیروزآباد، 900 هکتار در کوار و مابقی در سایر شهرستان‌ها قرار دارند. رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس، با اشاره به اینکه در سال گذشته صادرات انجیر واحدهای تحت پوشش سازمان جهادکشاورزی فارس 4 هزار و 538 تن به ارزش 17میلیون دلار بوده است، گفت: در برخی سال‌ها صادرات انجیر خشک فارس به 8 تا 10 هزار تن می‌رسد.

وی افزود: با ثبت باغ‌های انجیر استهبان به‌عنوان یک میراث ملی در سازمان خواربار جهانی، توجه بیشتری به آن معطوف شده و چتر اقدامات حمایتی و حفاظتی از آن گسترده‌تر می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QTvziGMl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه