یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

حل معمای زیستی با بال مگس

8 سال پیش ( 1394/7/6 )
 

ارتباط میان فیزیولوژی، رفتار و شکل یک اندام می‌تواند آنقدر شدید و قوی باشد که به نظر برسد یک قانون طبیعی است. با این حال برخی زیست‌شناسان عقیده دارند که این ارتباط می‌تواند صرفا با انتخاب طبیعی اعمال شده باشد. گروهی از محققان آمریکایی و نروژی در مطالعه جدیدی که به تازگی در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده، نشان دادند که می‌توان با دستکاری‌های مصنوعی این ارتباط را تغییر داد، اما طبیعت به‌گونه‌ای عمل می‌کند که مانع از ایجاد خصوصیات و صفات غیرمعمول در موجودات شده و لذا آنها را مجددا به حالت طبیعی و نرمال باز می‌گرداند.

این محققان در طول 26 نسل ارتباط میان شکل و اندازه بال‌های مگس را از حالت طبیعی خارج کردند؛ به‌گونه‌ای که در پایان این آزمایش‌ها، به مگس‌هایی دست پیدا کردند که بال‌های‌شان بسیار بزرگ‌تر از بال‌هایی بود که در طول بیش از 50 میلیون سال در مگس‌ها تکامل یافته‌اند.

وقتی محققان جفت‌گیری مصنوعی مگس‌ها را متوقف کرده و به طبیعت اجازه دادند نقش خود را ایفا کند، ارتباط میان شکل و اندازه بال مگس‌ها ظرف 15 نسل به حالت اول برگشت. به عبارت دیگر وقتی به انتخاب طبیعی اجازه داده شد که به تعیین صفات بپردازد، بسیاری از نسل‌ها که دچار انتخاب غیرمعمول شده بودند با سرعت نسبتا زیادی اصلاح شدند.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pNv5Yotf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه