پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاملات دومین روز معاملاتی هفته در شرایطی آغاز شد که تاثیر مثبت نمادهایی همچون پتروشیمی پردیس، بانک ملت و بانک صادرات روند مثبت شاخص کل را برای سومین روز معاملاتی متوالی با رشدی 82 واحدی رقم زدند و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به عدد 62 هزار و 635 واحد رسید. سومین روز مثبت متوالی بازار سهام در شرایطی رقم خورد که پس از رسیدن شاخص کل به ارقام ابتدایی سال، بورس تهران در سال 94 رسما وارد فاز منفی شده بود. گرچه همچنان فعالان بازار سهام با شک به معاملات می‌نگرند و عدم حضور حقوقی‌ها بر این تردید می‌افزاید. کمبود نقدینگی و انتظار برای مشخص شدن مذاکرات هسته‌ای از دیگر موارد رکود در بازار سهام است. براساس آمار منتشر شده از سوی سازمان بورس پیش‌بینی سود شرکت‌ها در بازار سهام از پاییز پارسال تاکنون 10هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده و این روزها به 49 هزار و 873 میلیارد تومان رسیده و پرداخت سود توسط شرکت‌های بورسی 3میلیارد تومان کمتر از آنچه قبلا پیش‌بینی کرده بودند است.

کاهش شاخص آیفکس

در بازار روز گذشته 844 میلیون سهم به ارزش 233 میلیارد تومان دادوستد شد که حدود 90 میلیارد تومان از ارزش معاملات مربوط به سهام سایپا و پتروشیمی مارون بود. در عین حال با نزدیک شدن به ساعات پایانی بازار سهام میزان تقاضا کاهش و عرضه افزایش یافت. در معاملات روز گذشته گروه شیمیایی با 8.3 میلیارد تومان، بیشترین معاملات را به خود اختصاص داد ضمن اینکه خودرویی‌ها و بانکی‌ها نیز با 6.7 و 6.2 میلیارد تومان در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

34578934507934679

همچنین در جریان معاملات روز یکشنبه فرابورس ایران، پتروشیمی مارون با معامله 14 میلیون و 170 هزار سهم به ارزش 486 میلیارد و 70میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات روز گذشته را به خود اختصاص داد و آیفکس با اندکی کاهش، عدد 693 واحد را نشان داد. بیشترین افزایش قیمت مربوط به سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین، حق‌‌تقدم توکا‌ریل و گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان بود و در سوی دیگر بازار هم شرکت‌های پتروشیمی مارون، سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب و معادن روی زنگان با بیشترین کاهش قیمت سهام مواجه شدند.

با گروه‌های بازار سهام

روز گذشته معاملات اكثر گروه‌ها مثبت آغاز شد اما در اواخر بازار شاهد افزایش عرضه‌ها بودیم. در گروه انبوه‌سازی معاملات نمادها مثبت آغاز شد اما روندی نزولی برگروه حاكم بود و در پایان معاملات اكثر نمادها در بازه منفی قرار گرفتند. با معامله 2.1 میلیون سهم، عمران و توسعه شاهد پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود. شنیده‌ها از نماد عمران و توسعه شاهد حکایت از تحقق فروش واحدهای مسکونی و اداری باقیمانده از بودجه ۹۳ این سهم در سال مالی جاری و تقویت احتمال تعدیل مثبت سود هر سهم تا ۶۰۰ ریال را دارد.

در گروه بانک و موسسات اعتباری معاملات در بازه مثبت و صعودی آغاز شد اما در اواخر بازار شاهد افزایش عرضه‌ها و مخصوصا فروش حقوقی‌ها بودیم. با معامله 28 میلیون سهم، بانک صادرات ایران پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود. نمادهای گروه بیمه طی روزهای اخیر مورد اقبال قرار گرفته‌اند و روز گذشته نیز با روندی صعودی و مثبت معاملات را آغاز كردند اما همسو با روند بازار شاهد افت قیمت در اواخر بازار، در این گروه نیز بودیم. نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات نیز معاملات را مثبت و صعودی آغاز كردند اما در اواخر بازار با افزایش عرضه‌ها شاهد نزول قیمت‌ها بودیم اما قیمت پایانی اكثر نمادهای گروه در بازه مثبت باقی ماند. با معامله 21 میلیون سهم، پارس‌خودرو پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود.

از سوی دیگر با بازگشت رونق به بازار خودرو کشور مصر که در سال‌های اخیر به تبع افت و خیزهای سیاسی‌-‌اقتصادی دوره‌هایی از رکود را تجربه کرده است، صادرات گروه خودروسازی سایپا به این بازار از سر گرفته شد. همچنین کمک فنر ایندامین در آخرین پیش‌بینی سود سال 93، 13 ریال سود پیش‌بینی كرده بود كه در گزارش 12 ماهه آن با توجه به عملكرد واقعی 87 ریال ضرر محقق كرده است. گروه سیمان به روال روزها و هفته‌های گذشته با بی‌توجهی سرمایه‌گذاران مواجه بود. حجم‌های كم در بازه‌های منفی در اكثر نمادهای گروه سیمان وجود دارد. دبیر انجمن صنفی سیمان گفت: با توجه به وضعیت بسیار سخت صنعت سیمان و افزایش فشارها و رکود حاکم بر اقتصاد، انتظار می‌رود مسئولان با افزایش قیمت 17 درصدی ارائه شده موافقت کنند که حداقل افزایش قیمت بوده و صرفا برای سرپا نگه داشتن صنعت استراتژیک سیمان اعلام شده است.

در گروه كاشی و سرامیك سهم چینی ایران برای دومین روز متوالی معاملات را مثبت و با صف خرید آغاز كرد و با صف خرید نیز به اتمام رساند. تولیدی کاشی تکسرام كه روزهای گذشته با صف خرید معاملات را به پایان رسانده بود نتوانست صف خود را حفظ كند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HubkQE4I
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه