دوشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Mon, 23 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز
هفتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی فردا به کار خود پایان می‌دهد

حضور گسترده برندها در غرفه‌های کوچک

9 سال پیش ( 1394/6/25 )
پدیدآورنده : لیلا مرگن  

هفتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که از 18 شهریور ماه در بوستان گفت‌وگو کار خود را آغاز کرده بود، روز جمعه به کار خود پایان می‌دهد. در این نمایشگاه برندهای مختلفی در کنار برندهای تحت پوشش طرح کوثر حضور یافته‌اند. برخی غرفه‌داران حاضر در این رویداد از کوچک بودن سطح غرفه‌ها به دلیل افزایش تمایل فعالان بخش پوشاک برای حضور در این نمایشگاه خبر می‌دهند.

هفتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی از چهارشنبه هفته گذشته اقدام به عرضه مستقیم محصولات پوشاک کرده ‌است. به گفته الهه عطایی، معاون ستاد هماهنگ‌سازی زنان، شهرداری 130 مرکز مهارت آموزش کوثر دارد که زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد. 78 درصد زنان مهارت‌آموز، در زمینه تولید پوشاک فعال هستند. بنابراین شهرداری برای معرفی آنها و حمایت برندها از حیث محصول و بازارسازی، دو بار در سال دست به برگزاری نمایشگاه می‌زند. وی اضافه می‌کند: نمایشگاه زنان و تولید ملی سالانه دوبار در اسفندماه و شهریورماه یعنی مصادف با ایام عید نوروز و بازگشایی مدارس برگزار می‌شود. به این ترتیب فضای مناسبی برای عرضه مستقیم محصولات به دست مصرف‌کننده فراهم می‌شود.

253632425352424253535636

عطایی می‌گوید: در این نمایشگاه، برخلاف سایر نمایشگاه‌ها غرفه‌داران نمی‎توانند محصولات به‌جامانده خود را به فروش برسانند. بلکه باید پوشاک فصل عرضه کنند. وی ادامه می‌دهد: حاضران در این نمایشگاه تولیدکننده بوده و محصولات خود را به عرضه‌کننده‌ها تحویل می‌دهند و در جریان عرضه محصول، 30 درصد به قیمت کالا افزوده می‌شود. بنابراین حضور در چنین نمایشگاهی که هدف آن عرضه مستقیم کالاست، سبب می‌شود به‌طور خودکار پوشاک 30 درصد ارزان‌تر در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد. معاون ستاد هماهنگ‌سازی زنان از تخفیف 50درصدی در بخش حجاب با ارائه کارت دانشجویی خبرداده و عنوان می‌کند: محصولات عرضه شده توسط برندهای مختلف در نمایشگاه، با تخفیف 30 تا 50درصدی به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

تعیین مساحت غرفه‌ها معضل اصلی نمایشگاه

حضور زنان سرپرست خانوار، مهم‌ترین مشخصه نمایشگاه دایر شده در پارک گفت‌وگو است. در این نمایشگاه محصولات زنان در کنار برندهای معتبر دیگر عرضه می‌شود تا مصرف‌کنندگان بتوانند با مقایسه این محصولات، کیفیت کار زنان سرپرست خانوار را تشخیص داده و آگاهانه اقدام به خرید از برندهای معرفی شده توسط آنها کنند. اما غرفه‌ها در برخی موارد به حدی کوچک است که در تشخیص طرح‌های متنوع، بازدیدکننده با مشکل مواجه می‌شود.

اشرف اسلامی، رئیس هیات‌مدیره پوشاک الیاف طبیعی آندیا که به‌طور مستقیم 50 و در حالت غیر‌مستقیم، 150 زن سرپرست خانوار را در مجموعه خود تحت پوشش قرار می‌دهد، به «فرصت‌امروز» می‌گوید: نمایشگاه از هر نظر وضعیت مطلوبی دارد اما مساحت غرفه ما کافی نیست. گاهی به برخی برندها که شاید کار کمتری برای عرضه داشته باشند، غرفه‌های وسیع‌تری اختصاص می‌یابد.

وی تأکید می‌کند: اگر غرفه بزرگ‌تری در اختیار ما قرار می‌گرفت، قطعا بهتر می‌توانستیم کارهای خود را عرضه کنیم. اسلامی به برگزارکنندگان نمایشگاه پیشنهاد می‌دهد: اختصاص فضا براساس میزان کارهای جدیدی که برندها برای عرضه دارند، انجام شود. زیرا بازدیدکنندگان نمایشگاه مایلند کالای با قیمت مناسب را در فضای نمایشگاهی خریداری کنند. در غیر‌این صورت خرید در مغازه‌ها برای آنها آسان‌تر خواهد بود. وی تأکید می‌کند: اختصاص فضای کافی برای برندهای مختلف، امکان بررسی بهتر محصول عرضه شده را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

سعید جهانگیر اصل، مدیر «تولیدی ولوله» نیز در گفت‌وگو با «فرصت‌امروز» با اعلام رضایت از حضور در نمایشگاه، وسعت غرفه‌های نمایشگاه را کوچک توصیف می‌کند. وی اضافه می‌کند: به دلیل استقبال برندها برای حضور در نمایشگاه، امکان اختصاص غرفه‌های بزرگ‌تر برای برگزارکنندگان وجود ندارد. جهانگیر اصل با اشاره به وجود مشکل نقدینگی برای بسیاری از واحدهای تولیدی کشور، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را عاملی برای تأمین مقطعی نقدینگی واحدهای تولیدی معرفی می‌کند.

نساجی و مشکلات همیشگی

اگرچه به اعتقاد مدیر تولیدی ولوله برگزاری نمایشگاه‌ها تا حدودی مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی را حل می‌کند اما وی نسبت به خروج بسیاری از تولیدکنندگان از عرصه تولید و تبدیل شدن آنها به واردکنندگان پوشاک هشدار می‌دهد. به گفته وی عدم ارائه وام توسط بانک‌ها، افزایش هزینه‌های کارگری و مشکلات بیمه‌ای عرصه فعالیت برای تولیدکنندگان پوشاک را هر روز تنگ‌تر می‌کند.

جهانگیر اصل تأکید می‌کند: دولت باید جلوی واردات جنس قاچاق را بگیرد و با حمایت‌های تعرفه‌ای امکان رقابت را برای تولیدکننده داخلی فراهم کند. از سوی دیگر فعالان داخل کشور هم باید با خروج از شیوه تولید سنتی، محصول باکیفیت و قابل رقابت با خارجی‌ها را در اختیار مصرف‌کننده داخلی قرار دهند.

رئیس هیات‌مدیره پوشاک الیاف طبیعی آندیا هم در سخنان خود کپی‌برداری از طرح پارچه یا لباس را مهم‌ترین معضل واحد تحت پوشش خود معرفی می‌کند. به گفته وی یک واحد تولیدی بین 200 هزار تا یک میلیون تومان برای تهیه طرح لباس هزینه می‌کند، اما به محض ورود این محصول به بازار، واحدهای رقیب اقدام به کپی‌برداری از این طرح می‌کنند.

اشرف اسلامی با تأکید بر اینکه حتی طرح‌های ثبت شده این شرکت در وزارت ارشاد هم از گزند کپی‌برداری مصون نبوده‌اند، بیان می‌کند: برای حل این معضل افراد فقط باید به وجدان خود مراجعه کنند. تولیدکنندگان باید ایده‌های نو داشته باشند نه اینکه محصولات سایرین را کپی‌برداری کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qmHhfTSX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه