دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
گزارش «فرصت امروز» از مرکز خرید تیراژه

حضور در پاساژ نخستین‌ ها

8 سال پیش ( 1395/2/7 )
پدیدآورنده : علی علمی  

نزدیک به دو دهه است که مراکز خرید و مجموعه‌های بزرگ چند منظوره جای‌شان را در کلانشهرها بازکرده‌اند. در چند سال اخیر سرعت ساخت‌و‌ساز مراکز خرید بزرگ  «مال‌ها» در تهران رشد چشمگیری داشته و در هر سال شاهد راه‌اندازی چند مرکز تجاری هستیم. با توجه به تأسیس مداوم این‌گونه پاساژهای عظیم، هنوز هم مراکز خرید قدیمی‌‌تر مشتری خودشان را دارند و به اصطلاح از سکه نیفتاده‌اند. این مجموعه‌های بزرگ چند منظوره که در گوشه و کنار پایتخت قرار دارند، هر روز پذیرای تعداد زیادی از شهروندان هستند که از دور و نزدیک به آنها مراجعه می‌کنند.

معماری زیبا، فضای دل‌انگیز و نو، حضور برندهای معتبر و صاحب‌نام، ارائه کالاها و خدمات لوکس، رستوران‌های شیک و باکلاس تنها بخشی از مشخصه‌های این مراکز خرید و اقبال عمومی مردم از آنهاست. حضور همیشگی مردم همراه با رضایت فروشندگان و تیم مدیریت باعث شده تا قدیمی‌های این حوزه همچنان حضور پررنگی در عرصه تجارت لوکس و منطقه‌ای داشته باشند. ‌

مرکز خرید تیراژه سال‌هاست در منطقه پونک و در دل باغ‌فیض قدیم به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند. این مجموعه بزرگ چندمنظوره دارای بخش‌های متنوعی است تا مراجعه‌کنندگان بتوانند اوقات خوشی را در آن سپری کنند. گزارش ما را درباره این بازار مدرن به تفصیل بخوانید.

نماد غرب تهران

مجتمع تجاری تیراژه یکی از مراکزخرید مدرن و باسابقه غرب تهران است که در محدوده قدیم باغ‌فیض بنا شده است. این مجتمع در سال 1380 افتتاح شد و به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد. مسعود امیدی‌مقیم، مدیر این مرکز خرید در مورد ساخت‌وساز این مجموعه‌ به  «فرصت امروز» می‌گوید:  «در سال 1373 به این فکر افتادیم که منطقه باغ‌فیض مرکز خرید غرب تهران را با توجه به بافت محلی و گنجایش جمعیتی که داشت، تأسیس کنیم.

محدودیت زمین در شمال و شرق تهران ما را به سمت غرب کشاند چون زمین‌های زیادی داشت. در سال 1373 کلنگ احداث به زمین خورد و پنج تا شش سال هم زمان برد تا این مرکز ساخته شود. در سال 1380 شهربازی سرزمین عجایب دایر شد و مجموعه تیراژه در سال 1382 به بهره‌برداری کامل رسید.

این مرکز خرید در زمینی به مساحت 8هزار مترمربع و در چهار طبقه ساخته شده که طبقه زیرهمکف به پوشاک نوزاد، طبقه همکف، اول و دوم به پوشاک و طبقه آخر به نخستین شهربازی سرپوشیده کشور با نام سرزمین عجایب اختصاص دارد. این مرکز یک مجموعه تجاری، فرهنگی و ورزشی است. بدین جهت که از تمامی مدارس تهران برای بازدید و بازی بچه‌ها به اینجا می‌آیند و با ادارات مناطق آموزش و پرورش تعامل نزدیک داریم.»

این ساختمان بزرگ تجاری در اتوبان اشرفی اصفهانی در مسیر شمال به جنوب قبل از پل شهید همت واقع شده، بنایی شیک و مدرن دارد که پس از 15سال هنوز خواستنی و دلنشین به نظر می‌رسد و بنا به گفته مدیریت این مرکز، هر سال عده زیادی از دانشجویان معماری از آن الگو می‌گیرند. وی اضافه می‌کند:  «یکی از دلایل جذب مردم به اینجا فضای معماری بسیار زیبایی است که همه را به خود جذب می‌کند.

بسیاری از دانشجویان رشته معماری دانشگاه‌ها برای اجرای پایان‌‌نامه‌های‌شان به اینجا مراجعه کرده و از طراحی این مرکز استفاده می‌کنند.بیشتر هم از دانشگاه یزد می‌آیند. همچنین این مجموعه فضای سبز خیلی قشنگی دارد که از مهم‌ترین جاذبه‌های مرکز است و معمولاً مردم هم ابراز رضایت می‌کنند.» یکی از نکات قابل توجه در مورد این مرکز خرید تمیزی ظاهری و نظافت آن است. همچنین این مرکز از لحاظ تجهیزات ایمنی سطح بالایی دارد. از امکانات خدماتی این مرکز خرید هم می‌توان به حضور بانک‌های ملی و ملت در آن اشاره کرد و علاوه بر آن 10دستگاه POS از بانک‌های مختلف در گوشه وکنار این مجموعه فعال هستند.

جاذبه‌ های مشتری‌ مدار

یکی از فعالیت‌های مدیریت این مجموعه برای ارتباط بیشتر با مشتریان و ترغیب آنان به حضور در مجتمع، برگزاری جشنواره‌ها و مراسم‌های سنتی است. به‌طور نمونه چیدمان یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین سفره‌های هفت‌سین کشور در فضای داخلی، برنامه‌های مخصوص برای شب یلدا، برپایی مراسم‌های مختلف در طول سال در قالب گروه‌های موسیقی اقوام ایرانی و کارهایی که تقریباً همیشگی است و به‌طور مرتب دنبال می‌شود. ضمن اینکه مجموعه تیراژه نخستین مرکز خرید زنجیره‌ای در کشور است که با احداث تیراژه 2 و راه‌اندازی تیراژه 3 در شهر اردبیل وارد چرخه خدمات فروشگاهی زنجیره‌ای شده است.

بعد از صحبتی کوتاه با مدیریت تیراژه سراغ آقای امین آذر که مدیر روابط عمومی این مجموعه است، می‌روم. آذر 11سال است که در این سمت فعالیت می‌کند و به گفته خودش از قدیمی‌های بازار به‌شمار می‌‌آید. با خوش‌رویی در دفتر کارش پذیرایم می‌شود و ادامه گفت‌وگو را پی می‌گیریم. آذر می‌گوید: علاوه بر شهروندان ایرانی که مشتریان اصلی تیراژه هستند، از خارج از مرزها و آن طرف آب‌ها هم مشتری به این مکان سر می‌زند.

مثلاً بسیاری از نماینده‌های سیاسی خارجی، سفارت‌خانه‌ها، کنسولگری‌ها و دفاتر بین‌المللی از مشتریان و مراجعه‌کنندگان دائمی ما به حساب می‌آیند. قبل از اینکه به اینجا بیایند به ما اطلاع می‌دهند و پس از هماهنگی‌های لازم با اسکورت به اینجا می‌آیند و چون از سال‌ها قبل به تیراژه رفت‌وآمد داشته‌اند، به خوبی اینجا را می‌شناسند و برایشان به یک پاتوق درست و حسابی تبدیل شده و حس نوستالژیکی به مجموعه ما دارند.

از آذر در مورد اقبال عمومی و استقبال زیاد مردم می‌پرسم: در پاسخ می‌گوید: مهم‌ترین مسئله در برند شدن یک مرکز تجاری، مدیریت خوب و شیوه‌های ارتباط‌گیری خوب با مراجعه‌کنندگان است. بسیاری از پاساژها بعد از یک تا چهار سال زمین می‌خورند که نمونه‌هایش زیاد است. برخی دیگر مدیریت را هر سال عوض می‌کنند و تیم جدیدی را جایگزین می‌کنند. ولی مدیریت اینجا بعد از گذشت 15سال هنوز سرپا باقی‌مانده و می‌توان گفت ثبات مدیریت به رشد و برندینگ مرکز خرید کمک زیادی کرده است.

تیراژه بدون سینما

از مسئول روابط عمومی می‌پرسم چرا اینجا سینما و آمفی تئاتر ندارد؟ که این‌طور توضیح می‌دهد: بعد از ساختن این مرکز خرید، در پی رفع نواقص و برطرف کردن ایرادها برآمدیم. در مرکز خرید تیراژه 2 که درست در ضلع شمالی متروی شهید مدنی و در منطقه نظام‌آباد قرار دارد، یک پارکینگ پنج طبقه و دو سینما تدارک دیده شده است.

فروشگاه هایپراستار هم فعال شده و در کنار آن داروخانه‌های بزرگ هم فعال هستند. همچنین شهربازی و سایر امکانات لازم یک مجتمع تجاری در آن طراحی و ایجاد شده است.در این مراکز همه اجناس عرضه شده از سوی فروشگاه‌ها، برندهای معتبر و خوشنام ایتالیایی، ‌فرانسوی، ‌آلمانی و اسپانیایی هستند.

آذر در ادامه از فعالیت‌های عمده مدیریت مجموعه برای جذب بیشتر مشتری می‌گوید: جشنواره‌های مختلفی را در طول سال برگزار می‌کنیم که در آن از اتومبیل‌ تا لوازم خانگی و پوشاک جایزه داده می‌شود. قرعه‌کشی‌ها با حضور نماینده‌های دادستانی و در حضور عموم مردم برگزار می‌شود. این جشنواره‌ها را معمولاً دو بار در سال برگزار می‌کنیم. طرح‌های مخصوص انتهای هر فصل و تخفیف‌های ویژه هم با نظارت و هماهنگی مدیریت اجرا می‌شود. در آینده نزدیک  (حدود سه ماه آینده) قصد داریم اینترنت محیطی پرسرعت رایگان را برای استفاده عموم راه‌اندازی کنیم.

وی درباره وضعیت پاخور و حجم مراجعات مردم هم می‌افزاید: وقتی مغازه‌ها در طول سال‌ها فعالیت می‌کنند و مشتری‌های خوبی را برای خودشان پیدا کرده‌اند و تقاضای زیادی هم از طرف افراد برای حضور در تیراژه داریم، یعنی بازار، بازار خوبی است. ضمن اینکه خیلی از واحدها قصد تمدید حضورشان را دارند که این نشانه مثبتی است. وضعیت ما با توجه به رکود و کسادی بازار خوب است. حضور مردم را داریم که در این شرایط به ما اعتماد کرده و از مرکز ما خرید می‌کنند. روزهای تعطیل بیایید اینجا را ببینید! خیلی شلوغ و پر ازدحام است. خرید می‌کنند، مغازه‌ها را می‌بینند و بچه‌ها را برای تفریح و بازی می‌آورند. یکی دیگر از شاخص‌های ما در جذب مردم وجود فودکورت و امکانات تهیه و فروش مواد‌غذایی است.

فودکورت ما پراکنده است که شامل هشت رستوران بزرگ و چهار واحد کافی‌شاپ می‌شود که همیشه از رونق کافی برخوردارند. ما اینجا از همه اقشار جامعه، چه از تهران و چه از شهرستان مشتری داریم. حتی مراجعه‌کننده خارجی که بیشتر از روسیه، هند، ‌پاکستان، کشورهای عربی، فرانسه و خیلی جاهای دیگر به اینجا می‌آیند. بعضی از تیم‌های ورزشی به‌خصوص تیم‌های بسکتبال و والیبال داخلی و خارجی در خلال برگزاری مسابقات به مرکز خرید تیراژه سرمی‌زنند. در طبقه چهارم سالن بولینگ دایر است و اکثر مسابقات بولینگ کشور در همین سالن طبقه چهارم برگزار می‌شود.

قیمت‌های بازار

برای پی بردن به چند و چون بازار این مرکز سراغ فروشنده‌ها و مشتری‌ها می‌روم. به طور اتفاقی وارد یک مغازه فروش چمدان، ساک و کوله‌پشتی می‌شوم. این مغازه نمایندگی رسمی کارلتون انگلستان است که جزو قدیمی‌های این مرکز است. صادقی مسئول این مغازه است که زیر نظر نمایندگی فعالیت می‌کند. در این فروشگاه بیش از 40مدل چمدان هاردکیس، 10مدل خلبانی و 25مدل کوله‌پشتی عرضه ‌می‌شود.

قیمت‌ اجناس این فروشگاه بین 80 تا 400هزار تومان است. صادقی از میزان فروش راضی است و می‌گوید: مقدار فروش ما کمتر نشده و سال به سال بهتر هم شده است. مشتریان ما ثابت هستند و به واسطه معرفی آنها به شمار مخاطبان ما افزوده شده‌ است. این مغازه مارک‌های معتبر با قدمت طولانی را می‌فروشد. مسئول فروشگاه یک بانک اطلاعاتی از مشتریان ایجاد کرده که از طریق پیام کوتاه، ارسال کاتالوگ و شبکه‌های اجتماعی با آنها در تماس است.

بعد از گپ وگفت کوتاه وارد مغازه دیگری می‌شوم که مخصوص پوشاک سایز بزرگ مردانه است. برند ویونا جنس غالب این مغازه است و نمایندگی رسمی آن محسوب می‌شود. باقری به‌عنوان مسئول فروشگاه، 14سال است که در این مرکز تجاری کاسبی می‌کند. از سن پایین در قسمت پوشاک مشغول بوده و سابقه زیادی در این صنف دارد. چند سال پیش در خیابان میرداماد یک فروشگاه دیگر داشته که به قول خودش جواب نداده و تعطیل شده است.

از وضعیت فروش در این مرکز راضی است و حضور در اینجا را از بورس‌های پوشاک بهتر می‌داند. در این فروشگاه پیراهن تا سایز 10XL به فروش می‌رسد. کت وشلوار تا سایز 74، شلوار تک تا سایز 76 و کفش تا نمره 52 عرضه می‌شود. باقری از طریق اینستاگرام با مشتری‌هایش در ارتباط است و حتی سفارش تلفنی هم دارد و روزهای تعطیل و ایام جشنواره‌ها آفرهای ویژه دارد. بیش از 40مدل لباس مردانه سایز بزرگ در این فروشگاه عرضه می‌شود. بعد از فروشنده‌ها سراغ خریدارها می‌روم. خانمی حدودا 45ساله برای خرید لباس آمده است.

مشتری دائمی این مرکز خرید است و زیاد به اینجا می‌آید. می‌گوید: چون این پاساژ به ما نزدیک است مشکلی بابت رفت وآمد ندارم. خودم و خانواده هفته‌ای دو مرتبه به اینجا سرکشی می‌کنیم. از قیمت‌ها راضی است و بیشتر خریدهایش را اینجا انجام می‌دهد. خانم میانسال منتظر بقیه سوالاتم نمی‌شود و داخل مغازه می‌رود.

کمی جلوتر یک زوج جوان جلوی ویترین یکی از برندهای معروف ساعت ایستاده‌اند. بنا به گفته خودشان بعضی از وسایل مورد نیازشان را از این مجتمع تجاری تهیه کرده‌اند و گاهی اوقات حتی اگر قصد خرید نداشته باشند برای تفریح و پاساژگردی اینجا می‌آیند. این خانم می‌گوید: فضای این مرکز خیلی زیبا و جذاب است. بسیاری از مردم فقط برای تفریح و گذراندن وقت به این نوع مراکز مراجعه می‌کنند و شاید قصدشان از آمدن به تیراژه فقط خرید نباشد.

برنامه‌های آتی

بنا به گفته مسئولان مجتمع، آنها قصد دارند کار توسعه و ساخت وساز مراکز تجاری را دنبال کنند. در حال حاضر مرکز خرید تیراژه3 در شهراردبیل درحال ساخت است که در آینده‌ای نزدیک به اتمام خواهد رسید. هم‌اکنون مجتمع تجاری تیراژه 4 در خیابان جشنواره با مساحتی بالغ بر 25هزارمترمربع در دست اجراست. در ساخت این مجموعه‌های عظیم از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های موجود استفاده می‌شود تا خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان ارائه شود.

شهرفرنگ

یکی دیگر از جاذبه‌های مرکز تیراژه شهربازی آن با عنوان سرزمین عجایب است. جالب است بدانید که فقط کودکان و خردسالان مشتری‌های آن نیستند. طبقه آخر این مجموعه مکان مناسبی برای جوانان و والدین بچه‌ها هم است که خیلی هم بدشان نمی‌آید از وسایل بازی استفاده کنند! این عامل مهم در مرکز خرید تیراژه تعداد مراجعان را چند برابر کرده است. سرزمین عجایب با برخورداری از غرفه‌های مختلف بازی از جمله بولینگ، کنسول‌های بازی، رستوران و کافی‌شاپ مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت کوچک‌ترها و بزرگ‌ترها به حساب می‌‌آید.

شهربازی کل طبقه چهارم را اشغال کرده و هر روز پذیرای بچه‌ها به همراه خانواده‌های‌شان است.غرفه‌های سرزمین عجایب شامل: گریم فانتزی، عکاسی مونتاژ، آرایشگاه کودک با صندلی‌هایی به شکل ماشین‌های کوچک رنگی، شعبده‌بازی، پنج واحد کافی‌شاپ، باشگاه بولینگ، سالن مینی‌بولینگ، بازی‌های مکانیکی، مسابقه‌ای، چرخشی، جنگی، فکری، هدف‌گیری و جایزه‌ای از جمله تجهیزات تفریحی آن هستند. این مرکز تفریحی بلیت کاغذی ندارد و استفاده از وسایل آن به صورت کارت بلیت‌های اعتباری است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0q1xZRIc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه