دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

هماهنگی میان کارفرما و گروه ایده‌پردازی همیشه باعث خلق آثار تبلیغاتی متفاوت می‌شود؛ کارفرمایانی که دست طراحان تبلیغاتی را برای ایده‌پردازی باز گذشته‌اند، معمولاً نتایج خوبی را دریافت کرده‌اند. البته این به شرطی است که گروه ایده‌پردازی و طراحی تبلیغاتی نیز خود را متعهد به این بداند که کارفرمای خود را به هدف تبلیغاتی‌اش برساند و فعالیت انجام شده را از آن خود بداند. به‌نوعی نسبت به اثر تبلیغاتی ارائه شده دلسوز باشد و سعی نکند از اعتماد کارفرما سوء‌استفاده کند. طرح تبلیغاتی شرکت تولیدی صنعتی لورچ به نظر می‌تواند نمونه خوبی برای همکاری دوجانبه طراح و کارفرما باشد. طرحی ساده و مینیمال که با حسی نوستالژیک به‌راحتی پیام تبلیغاتی برند را به مخاطب رسانده‌است. این طرح تبلیغاتی در پاییز 92 اکران شده است اما «فرصت امروز» به دلیل تقدیری که امسال از این طرح تبلیغاتی در چهارمین دوسالانه‌ سرو نقره‌ای صورت گرفته‌ به بررسی آن پرداخته است. در این گزارش ایمان ملاجعفری، مشاور و مدرس باسابقه گرافیک و تبلیغات به بررسی این طرح تبلیغاتی پرداخته است. علاوه بر این کارشناس، امیر صحاف‌نیا، گرافیک‌دیزاینر طرح تبلیغاتی برند لورچ نیز از طرف گروه ایده‌پردازی و طراحی به سوالات مختلفی درباره این آگهی پاسخ داده‌است.

آگهی‌ای که المان گرما در آن فاکتور مهمی است

ایمان ملاجعفری درباره طرح تبلیغاتی لورچ می‌گوید: طرح آگهی تبلیغاتی پکیچ لورچ یکی از بهترین طرح‌هایی است که تابه‌حال دیده‌ایم. این آگهی مربوط به یک محصول گرمایشی است، محصولی که گرما در آن فاکتور مهمی است. گرما المانی است که در تبلیغات به شیوه‌های مختلف می‌توان آن را نشان داد و برندهای حوزه تولیدکننده محصولات گرمایشی در تلاش‌ هستند که از این المان به شیوه‌های مختلف استفاده کنند تا طرحشان متفاوت از مابقی برندها دیده‌شود. اتفاقی که در طرح آگهی تبلیغاتی برند لورچ نیز افتاده است. در این آگهی طراح از المان‌های مرسوم و معمول استفاده نکرده و شیوه انتقال پیام را بسیار خلاقانه و متفاوت انتخاب کرده‌است. در این طرح، طراح همه زوایایی را که باید در نظر بگیرد به خوبی در نظر گرفته است.

شعار خوبی که با تصویر همخوان شده است

ملاجعفری می‌گوید: این طرح چندین ویژگی خوب دارد. برای این بررسی بهتر است از شعار آگهی شروع کنیم.  «حس خوب یک لبخند» یعنی شعار این آگهی؛ به خوبی و با زبانی ساده پیام برند را به مخاطب منتقل کرده‌ است. پیام کوتاه، گویا و آهنگین است و صحبت از موضوعی بسیار عمومی دارد، یعنی لبخند و حس خوب آن. بنابراین برای هر بیننده‌ای، فارغ از تبلیغ، خواندن این چهار کلمه می‌تواند خوشایند باشد.تصویری که حس گرما را همراه با آرامش از پشت یک پنجره بخارگرفته نشان داده‌است.ملاجعفری می‌گوید: طرح نشان داده که با استفاده از پکیج لورچ فضای داخل خانه مشتریان گرم خواهد بود.

علاوه براین، نکته مهم این طرح، انتخاب روش غیر‌مستقیم انتقال پیام است که به‌مراتب تأثیر پیام را بالاتر می‌برد. در واقع به‌نوعی این آگهی برای نشان دادن گرما اثر آن را نمایش داده و از پنجره بخار گرفته تصویری دلنشین ساخته است. همچنین طراح با آوردن تصویر چند لبخند پیام شعار یعنی حس خوب یک لبخند را تکمیل کرده‌است.به‌نوعی مخاطب کاملاً حس می‌کند که لبخند، ناشی از حس خوبی است که محصول در فضای زندگی آن ایجاد کرده‌است. وقتی مخاطب چنین مفاهیمی را در ذهنش بسازد، ماندگاری پیام تضمین خواهد شد.

مشکلاتی که با وجود لبخند محو شده‌اند

ملاجعفری می‌گوید: طراح این آگهی از تصویر محو و نامفهومی در پشت شیشه بخارگرفته استفاده کرده است، به نظرم این مفهوم می‌تواند این معنا را داشته باشد که در این شرایط سخت اجتماعی، همه مشکلات و گرفتاری‌ها و غیره، بیرون از خانه است و مشتریان به واسطه داشتن یک لبخند و بخاری لورچ کاری به آنها نخواهند داشت. این مشاور تبلیغاتی می‌گوید: زمان اکران این آگهی نیز به انتقال پیامش کمک زیادی کرده‌است. مطمئنا به خاطر بازار ایران این آگهی در فصل سرما اکران شده است. فصلی که مخاطب با طرح راحت‌تر ارتباط برقرار کرده و به‌راحتی می‌‌داند ریشه تصاویر و شکلک‌ها از کجا شکل گرفته‌است.شکلک‌هایی که هر فردی در فضای گرم خانه و به واسطه بخاری که براثر این گرما روی شیشه‌ ایجاد شده هوس کشیدن‌‌ آنها را می‌کند.

هماهنگی شعار و تگ‌لاین برند در آگهی تبلیغاتی

 این مدرس با سابقه گرافیک و تبلیغات می‌گوید: از نکات دیگر این طرح هماهنگی میان شعار و تگ‌لاین برند است. شعار از حس خوب یک لبخند می‌گوید و تگ‌لاین برند یعنی  «لورچ نشانه آرامش» از آرامش صحبت می‌کند. در نتیجه شعار و تگ‌لاین به خوبی با یکدیگر همخوانی پیدا کرده‌اند. همخوانی که با رنگ تصویر یعنی آبی، نیز متناسب است. در نتیجه تصویر، شعار، رنگ و... همگی با هم یک پیام را به مخاطب رسانده است و با یکدیگر هم‌راستا شده‌اند. علاوه بر مواردی که گفته شد، نشانه یا لوگوی لورچ نیز در محل بسیار خوبی قرار گرفته است. ملاجعفری می‌گوید: اتصال بخش اطلاعات با تصویر آگهی نیز به درستی انجام شده‌است و مخاطب در مواجهه با آگهی این دو بخش را جدا از هم نمی‌بیند.

علاوه براین طراح اشاره غیر‌مستقیمی به پرچم شرکت سازنده این محصول نیز داشته است که این موضوع نیز در این آگهی جالب است. این مشاور تبلیغاتی می‌گوید: مخاطب در مواجهه با این آگهی فقط اطلاعات کارآمد را دریافت می‌کند و پیامی را که تبلیغ به دنبال آن بوده است. هدف این تبلیغ ارتباط با مخاطبان برند است و حسی را که مخاطبان نسبت به این برند باید دریافت کنند این آگهی به آنها منتقل می‌کند. بنابراین مجددا تأکید می‌کنم که ایده تصویر و اجرای آن در کل اثر برای انتقال این حس و پیام بسیار خوب بوده‌است.

تصویر آشنای شیشه بخار گرفته برای عمومیت بخشیدن به پیام کمپین

امیر صحاف‌نیا، گرافیک‌دیزاینر طرح تبلیغاتی برند لورچ درباره هدف این آگهی می‌گوید: پاییز 92 شرکت لورچ با سفارش کمپین محیطی سراغ شرکت ما آمد. هدف آگهی، بازسازی تصویر برند در ذهن مخاطب بود.لورچ برندی با قدمتی بیش از 30 سال در زمینه تأسیسات سرمایشی و گرمایشی به دلیل وقفه در تبلیغات حضور کمرنگی در بازار داشت. از این‌رو تصمیم به تبلیغاتی اثر‌گذار با اکران گسترده داشت و همین موضوع هدف اصلی برگزاری کمپینی در آن سال شد. صحاف‌نیا درباره مراحل طراحی و ایده‌پردازی این آگهی می‌گوید: گروه ایده‌پردازی و طراحی این کمپین در جست‌وجوی ایده‌ای قابل باور و راحت برای لورچ بود.

ایده‌ای که به‌راحتی بتواند پیام برند را به مخاطبانش برساند. زمان اکران کمپین برای رسیدن به ایده اصلی تأثیر زیادی گذاشت. به دلیل همزمانی اکران کمپین با فصل سرما، از تصویر آشنای شیشه بخار گرفته برای عمومیت بخشیدن به پیام کمپین استفاده کردیم. تلاش شد ایجاد گرما توسط پکیج‌های لورچ با گرما و صمیمیتی که در لبخند حاصل از رضایت و احساس آرامش بود پیوند داده شود و همین موضوع دستاویزی برای استفاده از تصویر لبخند با رویکردی مینیمال و آشنا شد. تصویری که مخاطبان بسیاری با آن خاطره دارند و حس نوستالژیک را در آنها زنده می‌کند.

حس خوب یک لبخند؛ ترجمه کلامی تصویر آگهی است

گرافیک دیزاینر آگهی‌تبلیغاتی لورچ درباره طراحی شعار آن می‌گوید: حس خوب یک لبخند در واقع ترجمه کلامی تصویر آگهی است که بار کلامی کمپین را به خوبی به دوش کشید و توانست به درستی روی تمامی ورژن‌های کار تعمیم داده شود. صحاف‌نیا در پایان می‌گوید: خوشبختانه شرکت لورچ به‌عنوان کارفرما با اعتمادی که به گروه ما داشت اجازه داد طراحی کمپین در مسیر درستی پیش برود. اعتماد کارفرما به گروه اجرا‌کننده کمپین؛ موضوع مهمی است که تحقق آن می‌تواند به صنعت تبلیغات کشور کمک بزرگی کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2T01mdIC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه