سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

با هدف کاهش انتشار دی اکسیدکربن، مقامات شیلی تصمیم گرفتند که متروی پایتخت این کشور، شهر سانتیاگو را به مترویی با انرژی پاک تبدیل کنند. این اتفاق برای نخستین بار در جهان می‌افتد. به مناسبت راه‌اندازی دو خط جدید مترو تا سال 2018، متروی سانتیاگو با انرژی خورشید و باد حرکت خواهد کرد.

حرکت قطارها با  انرژی خورشید و باد

طبق گفته‌های رئیس‌جمهور شیلی، میشل باچلت، این منابع انرژی تجدیدپذیر، تا سال 2018 حدود 60درصد از انرژی شبکه مترو را فراهم می‌کند. ما باقی انرژی نیز توسط شرکت برق ملی این کشور تامین خواهد شد.

هدف این طرح، تولید فقط 130هزار تن گاز‌های گلخانه‌ای متشکل از دی اکسیدکربن است. بدین منظور باید یک مرکز فتوولتائیک (سامانه تولید برق با به کار‌گیری سلول‌های خورشیدی) یا توربین‌های بادی در آتاکاما، خشک‌ترین بیابان جهان، احداث شود. به گفته مقامات شیلی، هزینه نصب این امکانات به 500 میلیون دلار می‌رسد.

اجرای پروژه مزرعه بادی در سن‌ژوآن، با توان تولید 185 مگاوات انرژی، به یک شرکت برزیلی به نام « Latin American Power » سپرده شده است. بزرگ‌ترین مرکز توربین بادی که در شیلی بنا شده است، 18درصد انرژی مورد نیاز متروی سانتیاگو را فراهم می‌آورد. 

نیروگاه خورشیدی El Pelicano نیز، توسط شرکت SunPower، شعبه‌ای از شرکت نفتی فرانسوی Total متخصص در انرژی خورشیدی، ساخته خواهد شد این نیروگاه با 250هزار صفحه خورشیدی، باید انرژی مصرفی 100هزار خانوار در شیلی را تامین کند.

آینده‌ای پایدار برای همه

رئیس‌جمهوری این کشور طی سخنرانی‌های خود از اینکه بیش از 2.5میلیون مسافر روزانه می‌خواهند با استفاده از حمل ونقل عمومی از کره زمین مراقبت کنند، اظهار خوشحالی کرد. منظور از این مراقبت کاهش اثر کربن است که آینده‌ای پایدار را برای همه رقم می‌زند.

وزیر انرژی شیلی می‌گوید که این اقدامات بهترین مثال برای برانگیختن انگیزه فوق‌العاده برای انرژی‌های تجدید‌پذیر در کشور است.

برای یادآوری باید گفت که کشور شیلی تا سال 2050، تولید 70درصد از برق به کمک انرژی‌های تجدید‌پذیر را هدف قرار داده است. همچنین متعهد شده تا سال 2030 انتشار گاز دی‌اکسیدکربن را تا 30درصد کاهش دهد. البته از منابع غنی این کشور در خورشید و باد در بخش شمالی آن و میزان ارزشمند آب، نمی‌توان چشم پوشید.

تمامی امکانات برای کاهش وابستگی انرژی شیلی فراهم است. در حالی‌که واردات عظیم زغال‌سنگ، نفت یا گاز به این کشور صورت می‌گیرد، شرکت محلی والهالا امیدوار است منابع کویر آتاکاما را کشف کند. برای تولید انرژی الکتریکی، این شرکت با صرف هزینه 400میلیون یورو، این‌گونه عمل خواهد کرد که به کمک انرژی حاصل از سلول‌های خورشیدی، در طول روز آب دریا را پمپاژ می‌کند و در طول شب با گذر دادن همان آب پمپاژ شده از میان توربین‌هایی با ارتفاع 600 متر، برق را از نو بازیابی می‌کند.

در کشور هلند هم که باید انتشار گاز CO2 را 25 درصد کاهش دهد، دولت پاسخ را نزد راه‌آهن‌هایش می‌یابد. طبق گزارش‌های سایت تخصصی تکنولوژی راه‌آهن، توافقی بین شرکت‌های برق هلندی و برخی راه‌آهن‌های کشور امضا شده است که تا پایان سال حداقل 50درصد از انرژی پیشبرد قطار از منابع انرژی تجدید‌پذیر تامین شود.

منبع : BFM
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QiaOXTJZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه