دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

حرکت بر مدار صمیمیت و سلامت

9 سال پیش ( 1394/6/31 )
پدیدآورنده : احمد قلی زاده مرادلو  

شرکت دشت مرغاب با نام تجاری یک‌ویک از سال 1346 در منطقه دشت مرغاب واقع در 145 کیلومتری شهر شیراز و در مساحتی حدود 35 هکتار شروع به‌کار کرد. این شرکت همواره درصدد بوده است به‌عنوان یکی از بنیانگذاران و پیشروان صنایع غذایی نوین ایران، خود را در سطح تولید‌کنندگان مطرح جهان با بالاترین کیفیت و استانداردهای ملی و جهانی تطبیق دهد. 

برند یک و یک مختص گروه سنی خاص یا قشر خاصی نیست و در واقع بسته به نیاز و سلیقه مشتریان همه گروه‌های سنی و طبقات اجتماعی را شامل می‌شود و به بیش از 10 کشور دیگر صادرات دارد. یک و یک سبد کاملی از مواد غذایی را تولید می‌کند که شامل 20 نوع انواع محصولات غذایی است.

2435324225352425235336363

معماری برند یک و یک: مدل «خانه برند شده Branded House » که ارزش ویژه برند یک و یک را افزایش داده است.

Brand Mission: فراهم کردن امکان دسترسی آسان مصرف‌کنندگان به غذای سالم و بهداشتی از طریق تولید محصول درجه یک از مواد درجه یک است.

Brand Vision: بهبود مستمر اعم از كیفیت محصولات و فرآیندها، بهداشت و ایمنی محصول، نیروی انسانی و محیط‌زیست در جهت رضایتمندی مشتری و طرف‌های ذینفع.

شعار سازمان: تولید محصول درجه یک از مواد درجه یک

طبق مدل جنیفر آکر شخصیت برند یک‌ویک روی شاخص صمیمیت قرار می‌گیرد و با چهار مشخصه صمیمی، سالم، شاداب و خانواده شخصیت خود را به تصویر کشیده است. ارزش محوری گروه صنعتی یک و یک فراهم کردن امکان دسترسی آسان مصرف‌کنندگان به غذای سالم و بهداشتی از طریق تولید محصول درجه یک از مواد درجه یک است که بررسی‌های میدانی به‌عمل آمده از مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد این شرکت به‌طور نسبی توانسته شعار خود را (تولید محصول درجه یک از مواد درجه یک) محقق کند.

نام تجاری یک و یک در داخل و خارج کشور به شکلی ماهرانه انتخاب شده و توانسته در راستای شعار این برند و ارزش محوری آن قرار بگیرد و برخلاف برخی دیگر از تولید‌کنندگان داخلی ترجمه نام این برند هم توانسته همان مفهوم اصلی را منتقل کند. انتخاب رنگ قرمز به‌عنوان رنگ غالب در نام تجاری و بسته‌بندی‌های محصولات، انتخابی هوشمندانه است؛ به‌خاطر اینکه رنگ قرمز تحریک‌کننده خوبی برای اشتها است و به‌خوبی احساس گرسنگی را تشدید می‌کند.

عوامل موفقیت شرکت یک و یک: قیمت رقابتی، اعتبار برند و زمان تحویل است.

شرکت یک و یک با داشتن یک شرکت پخش با همین نام به خوبی توانسته بر مشکلات سیستم پخش خارج از شرکت فائق آمده و محصولات خود را در زمان مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد. ولی آیا این شرکت توانسته با توجه به توانمندی‌های مناسب خود جایگاه مناسبی را در بازار مواد سوپرمارکتی (FMCG) پیدا کند؟ 

خوانندگان به خوبی می‌دانند که برای رسیدن به یک جایگاه مناسب در بازار باید مراحل زیر به ترتیب طی شود:

تقسیم‌بندی بازار (Segmentation)

هدف‌گذاری (Targeting)

جایگاه‌یابی (Positioning)

دو عامل ابتدایی به هم پیوسته است و بین این دو عامل با جایگاه‌یابی عامل مهم تبلیغات قرار دارد که اتفاقا نقطه ضعف این شرکت است. حضور در صنعت مواد خوراکی (FMCG) و نیز انتخاب روش فروش Concentrate with Generic Brand همگی دست به دست هم داده که تبلیغات تبدیل به یکی از کلیدی‌ترین فرآیند‌های اصلی شرکت شود که بهبود این فرآیند می‌تواند به‌سرعت باعث افزایش فروش و سود شرکت شود و شاید بهتر باشد این شرکت تمرکز ویژه‌ای روی این بخش از فعالیت‌های خود داشته باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qc3rjbAO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه