پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

حرف‌های درگوشی بازار

8 سال پیش ( 1395/1/16 )
پدیدآورنده : رحمت الله توکلی یرکی  

وتوصا: طی دو سال اخیر شرکت توسعه صنعتی ایران سرمایه‌گذاری موفقی در شرکتی فعال در حوزه‌های مختلف از جمله خدمات تجارت الکترونیک و اپلیکیشن‌های اندرویدی و… انجام داده است. خبرها حاکی از آن است که شرکت توسعه صنعتی ایران و سایر سهامداران ایرانی شرکت نوین‌اندیشان سرآوا پارس با هدف توسعه فعالیت‌های این شرکت و شرکت‌های تحت پوشش، اقدام به ورود سرمایه‌گذاران خارجی به مجموعه سهامداری شرکت نوین‌اندیشان کرده‌اند.

72462363467342346233473461235613623623476

شایان ذکر است میزان اولیه سهام شرکت توسعه صنعتی ایران در شرکت نوین‌اندیشان سرآواپارس، حدود ۱۵ درصد بوده که با انجام معامله با سرمایه‌گذاران خارجی این میزان به حدود ۷ درصد تقلیل یافته است که دلیل این کاهش مالکیت سهام شرکت توسعه صنعتی ایران در شرکت نوین‌اندیشان سرآواپارس فروش بخشی از سهام شرکت فوق توسط توسعه صنعتی ایران به سرمایه‌گذاران خارجی (سرمایه‌گذاران سوئدی) و افزایش سرمایه شرکت نوین‌اندیشان سرآواپارس و ورود سرمایه‌گذاران خارجی به مجموعه سهامداران این شرکت است.

گفتنی است از محل این معامله که به تازگی قطعیت یافته است، شرکت توسعه صنعتی ایران حداقل سودی معادل ۲۵۰ میلیارد ریال شناسایی کرده است. با توجه به سرمایه شرکت توسعه صنعتی ایران این میزان سود معادل حدود ۱۳۰ ریال به ازای هر سهم است. ضمن اینکه ارزش سهام فعلی این شرکت در شرکت نوین‌اندیشان سرآوا پارس هم افزایش چشمگیری می‌یابد که اثر معناداری بر خالص ارزش دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران دارد.

حفارس: خبرها از بازگشایی نماد شرکت حمل‌و‌نقل بین‌المللی خلیج‌فارس پس از ارسال اطلاعات درخواستی سازمان بورس و اوراق بهادار در آینده‌ای نزدیک دارد. شنیده شده اداره نظارت بر ناشران بورسی درخواست اطلاعات جدیدی درباره تعدیل پیش‌بینی درآمد کرده که شرکت باید این اطلاعات را به‌زودی در اختیار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار ‌دهد.

لخزر: شنیده‌ها حکایت از این دارد که این شرکت درصدد است از بابت تغییر کاربری با شهرداری رشت توافقاتی را انجام دهد تا ملک مورد نظر به کاربری تجاری تبدیل شود. گویا مالک 90درصد این مجموعه سرمایه‌گذاری پارس توشه است.

ذوب: خبرها حاکی از افشای تعدیلات سنواتی منفی توسط شرکت‌های بزرگ فولادی از جمله ذوب‌آهن است که ناشی از رشد بهای تمام شده و کاهش قیمت فروش محصولات و نبود مشتری کافی بوده است.

بترانس: خبرها حکایت از این دارد که ایران ترانسفو تا این لحظه هیچ‌گونه قراردادی برای بازار جدید صادراتی نبسته است، اما شنیده شده احتمال تعدیل مثبت در سهم دور از انتظار نیست.

* ارتباط با کارشناس: Raham. tavakoli. 1366@yahoo. com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Rh8CoEBd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه