جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به سامانه مدیریت الکترونیک چک با هدف حذف گردش فیزیکی چک‌ها بین شبکه بانکی گفت: سامانه چکاوک اعتماد را به چک باز می‌گرداند.  به گزارش ایسنا، ولی الله سیف در همایش ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد که هم‌اکنون در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است با بیان اینکه امروزه فساد در‌گذار گوناگون خود به‌صورت سیستمی درحال شکل‌گیری است، اظهار کرد: در زمینه فساد چهار حوزه اصلی و تاثیرگذار وجود دارد که این حوزه‌ها شامل عدم شفافیت در مراودات مالی و بانکی، نظارت بانکی چالش‌های آن، چالش‌های بازار غیر‌متشکل پولی و ناکارآمدی سیستم اطلاعاتی بین دستگاه‌ها است.  

وی با بیان اینکه بانک مرکزی در راستای نظارت دقیق و همه جانبه در این موارد عمل می‌کند، اظهار کرد: در راستای تحقق این مهم راهبرد بانک مرکزی را می‌توان در سه رکن ساختار، روش‌ها و فناوری طبقه‌بندی کرد. رییس کل بانک مرکزی با اشاره به بحث ساختار در عملکرد بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی نیازمند حصول اطمینان از سازوکارهایی است که بتواند رعایت مقررات را مورد پایش و ارزیابی قرار دهد. 

سیف همچنین با بیان اینکه بانک مرکزی تحولات شگرف محیطی و شیوه‌های انجام کار را مدنظر قرار داده است، تصریح کرد: یکی از چالش‌ها بروز شکاف در واقعیت‌های در حال تحول و شیوه‌های حسابرسی و روندهای کاری سنتی ما است. وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته ورود فناوری به بانک‌ها، بانک مرکزی را با چالش سرعت عملیات و انبوه داده‌ها مواجه کرده‌ است، اظهار کرد: به همین دلیل نوسازی فرآیندهای انجام کار یکی از الزامات مهم پیش رو است. 

رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: تکیه بر فناوری‌های نوین گرچه مزایای غیر‌قابل انکاری برای مردم داشته، اما حجم انبوهی از اطلاعات را در پایگاه‌های داده انباشته کرده که پردازش و تحلیل آنها به‌عنوان چالش پیش روی نظام بانکی است. 

وی همچنین با اشاره به برخی سامانه‌های راه‌اندازی شده توسط بانک مرکزی در جهت مقابله با فساد اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 200 هزار حساب در شبکه بانکی متعلق به وجوه دولت است که پیش از این نظارت کافی بر آنها وجود نداشته است که ایجاد تمرکز بر حساب‌های دولتی و امکان رصد و پایش منابع و مصارف دولت از جمله مزایایی است که با راه‌اندازی سامانه نسیم از آن بهره‌مند خواهیم شد. 

سیف همچنین از راه‌اندازی سامانه دیگری برای رصد و کنترل صحت و اصالت تمامی مراودات مالی بین بانک‌ها خبر داد و گفت: این سامانه از 20 آذر ماه آغاز به فعالیت می‌کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/V6QEBxcX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه