شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تعدادى از بزرگ‌ترین پایگاه‌هـاى اینترنتى شروع به حذف محتواى تروریستى از سایت‌هایشان كرده‌اند؛ این را دو منبع آشنا با فرآیند مى‌گویند.

این قدم مهمى براى شركت‌هاى اینترنتى محسوب مى‌شود كه تمایل دارند پروپاگانداى خشونت‌آمیز را در وب‌سایت‌هاى خود از بین ببرند؛ دولت‌هاى سرتاسر دنیا هم این شركت‌ها را براى انجام این كار تحت فشار قرار مى‌دهند.

به گفته آن دو منبع، یوتیوب و فیس‌بوك از جمله این وب‌سایت‌ها هستند كه سیستمى را براى بلاك كردن یا بلافاصله برداشتن ویدئوهاى مربوط به داعش و محتواى مشابه دیگر به كار گرفته‌اند.

فناورى كه براى این كار استفاده مى‌كنند، در اصل براى شناسایى و حذف محتواى تحت قانون كپى‌رایت از وب‌سایت‌ها طراحى شده است.

فیس‌بوك و یوتیوب هیچ كدام استفاده از این فناورى را تایید یا اشاره‌اى به اینكه چطور مى‌خواهند آن را به كار گیرند، نكرده‌اند اما كسانى با این فناورى آشنا هستند مى‌گویند ویدئوهاى منتشر شده در یك پایگاه اطلاعاتى حاوى محتواى ممنوع سنجیده مى‌شوند تا مشخص شود محتواى خشونت‌آمیز دارد یا نه.

منابع آشنا به این دو شرکت درباره استفاده از نیروى انسانى براى این كار هم صحبتى نكردند. هیچ اشاره‌اى هم به اینكه در وهله اول در پایگاه اطلاعاتى اصلى محتواها چطور تروریستى تعریف شده‌اند، نكردند. اقدام براى حذف محتواى خشونت‌آمیز از شبكه‌هاى اجتماعى از اواخر ماه آوریل مطرح شده است؛ زمانى كه باراك اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده و سران كشورهاى اروپایى نسبت به افراط‌گرایى در فضاى مجازى ابراز نگرانى كردند.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/raig5RsD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه