سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

با شروع حذف یارانه پردرآمدها و اعتراض افرادی که خود را محق این حذف ندانستند، از امروز پنجم خرداد فرصتی یک ماهه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت تا شکایات خود را اعلام کنند. به دنبال حذف یارانه پردرآمدها و اعتراض برخی از خانوارها به این موضوع اخیرا ربیعی، وزیر کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد که از امروز پنجم خرداد سامانه yaraneh10.ir آماده ثبت شکایات مردم در این رابطه خواهد بود. آن‌طور که وزیر کار و رفاه اجتماعی قول داده به شکایات و اعتراضات ثبت شده نسبت به حذف یارانه‌نقدی حداکثر 15‌روزه رسیدگی خواهد شد. اما همان‌طور که از پیش هم قابل پیش‌بینی بود شروع غربالگری لیست 76 میلیونی یارانه‌بگیران که به وضوح مشخص است تمامی آنها نیازمند دریافت یارانه 45 هزار تومانی در ماه نبوده و حذف آن خللی در زندگی‌شان ایجاد نمی‌کند، گاهی با حواشی و در مواردی با نارضایتی همراه شد. 

354756856976976

درحالی‌ که طبق تبصره (20) قانون بودجه سال1394 و حتی سال گذشته، دولت موظف به حذف یارانه نقدی افراد پردرآمد است، این موضوع با وجود تمامی الزاماتی که به همراه داشته و با تمام کارهای کارشناسی که در این رابطه انجام شد، هنوز به‌طور کامل به مرحله اجرایی نرسیده و آن‌طور که رسما اعلام شده است دولت از اواخر سال گذشته نسبت به حذف یارانه پردرآمدها اقدام کرده و تاکنون در این چند ماه توانسته در حد تعدادی بیش از 200 هزار نفر را از بین جمعیت چند ده میلیونی حذف کند. تعدادی که فعلا هم در مقابل 3500میلیارد تومانی که دولت در هر ماه برای پرداخت یارانه نقدی هزینه می‌کند، قابل ملاحظه نیست و باید به اذعان خود دولتی‌ها تا پایان امسال حدود 6 میلیون نفر از جرگه یارانه‌بگیران خارج شوند تا کسری ناشی از پرداخت نقدی تا حدی جبران شود. 

در حال حاضر، بودجه امسال دست دولت را تنها تا 39 هزار میلیارد تومان برای پرداخت نقدی باز گذاشته است که البته این رقم حداقل 6000 میلیارد تومان نسبت به منابع قابل دسترس کسری خواهد داشت. بر این اساس با وجود تمامی شرایطی که دولت در آن قرار گرفته و طبق قانون، تأکید نمایندگان و کارشناسان اقتصاد ملزم به حذف یارانه‌بگیران پردرآمد است. این در حالی است که منابع کاهش یافته بعد از اینکه با کسری منابع هدفمندی یارانه‌ها سر به سر شود، در بخش‌های دیگری مانند بهداشت و درمان و تولید سرمایه‌گذاری خواهد شد؛ بخش‌های ویژه‌ای که در طول بیش از چهار سال اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها سهمی دریافت نکرده و رونقی نیافتند. ضمن اینکه با صرفه‌جویی اندکی که در سال گذشته در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها شکل گرفت، اقدامات مثبتی در بخش‌های درمانی انجام شد و هزینه‌های این حوزه به‌طور قابل توجهی کاهش یافت. 

بر این اساس اگر حذف یارانه‌بگیران با کمترین خطایی از سوی دولت انجام شده و افراد پردرآمد حذف شده موضوع را بپذیرند و از سویی دیگر دریافت‌کنندگان بی‌نیاز هم از دریافت انصراف دهند، بی‌تردید کمک بزرگی به تأمین منابع اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و هزینه هدفمند منابع آن خواهند کرد. در عین حال که طبق وعده وزیر کار و رفاه اجتماعی با صرفه‌جویی‌های انجام شده نه‌تنها یارانه افراد کم‌درآمد کم نمی‌شود، بلکه افزایش هم می‌یابد و سبدغذایی آنها تقویت خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/B4StRmKj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه