شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار تاکید کرد

حداقل‌ های زندگی کارگران را مشخص کنید

8 سال پیش ( 1394/8/29 )
 

مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر تاثیر خط فقر در تعیین مزد واقعی کارگران گفت: جامعه کارگری تعریف حداقل‌های زندگی را از وزارت کار انتظار دارد. علی خدایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بند 2 ماده 41 قانون کار می‌گوید مزد تعیین شده باید به میزانی باشد که حداقل‌های زندگی یک خانوار را تامین کند و در آن به تعداد متوسط اعضای خانوار یا همان بُعد خانوار و حداقل‌های زندگی اشاره شده است.

2353511313613624762476247624724747

وی ادامه داد: بُعد خانوار و میانگین تعداد افراد خانوار را معمولا مرکز آمار ایران اعلام می‌کند که سال گذشته حدود 3.48 صدم نفر بود ولی موضوع حداقل‌های زندگی در این بند تا این لحظه مشخص نشده است. خدایی گفت: هر سال تعداد متوسط اعضای خانوار از سوی مرکز آمار ایران اعلام می‌شود ولی بحث حداقل‌های زندگی همچنان بدون تکلیف باقی مانده، در حالی که در قانون کار وزارت کار مکلف شده تا تمام دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط به این قانون را تهیه کند. 

به گفته مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور متذکر شد: تورم اقلام سبد هزینه خانوارهای کارگری به مراتب بیشتر و بالاتر از میانگین کل کشور است و با استفاده از آمارهای سال گذشته حدود 300‌هزار تومان به هزینه‌ خانوار اضافه شده است. وی با بیان اینکه در بهترین حالت افزایش دستمزد کارگران به 150‌هزار تومان نمی‌رسد، گفت: وضع معیشت کارگران هر سال بدتر می‌شود و عقب‌افتادگی‌های بسیاری را شاهد هستیم.

خدایی در پایان با بیان اینکه وزارت رفاه وظیفه بررسی تعیین میزان رفاه و حداقل خط فقر را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: اعلام خط فقر در تعیین مزد واقعی کارگران می‌تواند موثر باشد ولی خواسته جامعه کارگری این است که قبل از آن، حداقل‌های زندگی خانوارهای کارگری تعریف شود و اگر دولت با ما در این زمینه همکاری کند می‌توانیم امسال تعریف حداقل‌های زندگی را که تکلیف قانون کار است، مشخص کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ugcrabqm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه