پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گفته یکی از مدیران اجرایی بخش اروپای شرکت جنرال‌موتورز، این شرکت نسبت به از سرگیری فعالیت‌های خود در بازار خودروی روسیه بسیار خوشبین است. احتمال آغاز فعالیت این شرکت آمریکایی در بازار خودروی روسیه در حالی مطرح می‌شود که جنرال موتورز همزمان با آغاز رکود اقتصادی در روسیه فروش برخی مدل‌های شورولت و تمامی مدل‌های اوپل را متوقف و سایت تولید خودروی خود در شهر سن پترزبورگ را تعطیل کرده بود.

73457353572476247247345735372424724

با این وجود جنرال‌موتورز در حال حاضر برنامه‌ای برای آغاز تولید خودرو در روسیه ندارد. «کارل توماس نیومن» مدیر بخش اروپای این شرکت در این رابطه معتقد است: «در صورت از سرگیری فعالیت جنرال موتورز در روسیه، این شرکت به ساختمان‌ها و تأسیسات جدیدی نیاز خواهد داشت.» نیومن افزود: «هنوز شبکه‌های فروش محصولات کادیلاک و شورولت در روسیه فعال هستند و این به معنای آن است که نمی‌توان با قاطعیت در مورد فعالیت یا عدم فعالیت جنرال موتورز در روسیه اظهارنظر کرد.»

کارل توماس نیومن که همزمان به‌عنوان مدیر بخش اروپای جنرال موتورز و مدیر اجرایی شرکت اوپل فعالیت می‌کند در رابطه با وضعیت اوپل در بازار روسیه اظهار داشت: «فعالیت مجدد اوپل در روسیه بسیار دور از ذهن بوده ومن بعید می‌دانم که جنرال موتورز با اوپل به بازار خودروی روسیه بازگردد.» مدیر بخش اروپای جنرال موتورز در گفت‌وگوی خود با رسانه‌ها اعلام کرد که شرکت متبوعش هیچ‌گاه قصد فروش کارخانه سن پترزبورگ خود را نداشته و به دلیل هزینه پایین نگهداری آن، همچنان به حفظ آن علاقه‌مند است.

لازم به ذکر است که روسیه تنها بازار رو به رشد اوپل بود و استراتژی برندینگ دوگانه جنرال موتورز در بازار روسیه زمینه موفقیت این خودروساز آلمانی را فراهم کرده بود. عرضه مدل‌های ارزان‌قیمت شورولت در بازار روسیه به منظور رقابت با خودروهای کره‌ای و ژاپنی و همچنین فروش مدل‌های نسبتا لوکس‌تر اوپل به منظور رقابت با مدل‌های متنوع فولکس واگن از جمله روش‌هایی است که جنرال‌موتورز برای کسب موفقیت و شکست رقبای خود در بازار خودروی روسیه استفاده کرد.

فورد، دیگر خودروساز آمریکایی حاضر در روسیه موضع متفاوتی نسبت به جنرال موتورز اتخاذ کرد و تصمیم گرفت تا در بازار روسیه باقی بماند، این تصمیم در حالی اتخاذ شد که فورد با کاهش 40 درصدی فروش خود در روسیه مواجه شد. با این حال سرمایه‌گذاری مشترک فورد با خودروسازان روسی سبب شد تا بخشی از هزینه‌های ساخت و توسعه سخت‌افزاری تأسیسات مورد نیاز فورد بر عهده شرکای روسی این شرکت قرار گیرد.

در مقایسه با بازار خودروی اشباع شده اروپا، جایی که فروش شرکت‌های خودروسازی بر پایه جایگزین کردن خودروهای قدیمی با مدل‌های جدیدتر شکل گرفته است، بازار روسیه به دلیل تعداد کم مالکان خودرو در این کشور، همچنان به‌عنوان یک بازار بزرگ با ظرفیت قابل توجه باقی مانده است. به همین دلیل شرکت‌هایی نظیر جنرال‌موتورز سعی کردند حتی به هنگام ترک بازار روسیه، تمامی پیوندهای خود را با آن قطع نکرده و زمینه را برای بازگشت‌شان به این بازار جذاب و بزرگ در موقع مقتضی فرآهم کنند.

منبع: europe.autonews.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qxYDSC90
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه