جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

همزمان با سالروز بعثت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد(ص) صبح پنجشنبه، مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی در تهران و جمعی از خانواده‌های شهدا با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار با اشاره به استمرار دو جریان «بعثت» و «جاهلیت» از صدر اسلام تاکنون، شاخصه اصلی جریان بعثت را خردورزی هدایت یافته به‌وسیله پیامبران الهی و مهم‌ترین شاخصه جریان جاهلیت را شهوت و غضب دانستند و گفتند: امروز مهم‌ترین وظیفه امت اسلامی، مقابله با جریان جاهلیت به سرکردگی آمریکا است و جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان پیشتاز جریان بعثت در راهی که امام بزرگوار (ره) آغازگر آن بودند، بدون هراس از قدرت‌ها به حرکت خود ادامه خواهد داد.

5763737372463623623762347624276461366127622

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن تبریک مبعث پیامبرگرامی اسلام (ص) به امت اسلامی و ملت بزرگ ایران، با استناد به آیات قرآن، به تبیین مفهوم عمیق بعثت پرداختند و گفتند: مبعث، عید برانگیختگی و روز رجوع به فطرت الهی و زندگی همراه با «عقلانیت، آزادگی، عدالت و بندگی خدا» است و وظیفه پیامبران الهی هدایت انسان‌ها به‌سوی این فطرت پاک و اندیشه‌ورزی در چارچوب دستورات خداوند متعال و توحید است.

ایشان با اشاره به نیاز همیشگی بشریت به تعالیم بعثت، جریان جاهلیت را جبهه مقابل بعثت برشمردند و افزودند: جریان جاهلیت متعلق به دوران پیامبر(ص) نیست، بلکه جبهه‌ای استمرار یافته در مقابل اندیشه‌ورزی هدایت شده به‌وسیله پیامبران است که امروز نیز با استفاده از علم و فناوری و در شاکله‌ای جدید، ظهور یافته است.

ایشان لگدمال شدن ملت‌ها را در زیر چکمه استعمار یکی دیگر از نمونه‌های بارز عملکرد جریان جاهلیت دانستند و با اشاره به تاراج منابع و به‌خاک سیاه نشستن هند بر اثر ده‌ها سال استعمار انگلیس، خاطرنشان کردند: جنگ‌ها و فتنه‌هایی که امروز در منطقه غرب آسیا در جریان است نیز نتیجه عملکرد جبهه جاهلیت و شیطان است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه جریان صهیونیستی حاکم بر جهان، نمونه بارز سیستم‌سازی شیطان‌ها است، گفتند: وضعیت کنونی دنیا نتیجه حاکمیت شبکه وسیع سرمایه‌داران صهیونیست است که حتی بر دولتی همانند آمریکا غلبه و نفوذ دارد و به قدرت رسیدن جریان‌ها و احزاب منوط به پیروی و تبعیت از این جریان صهیونیستی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ریشه اصلی حرکت‌های عظیم امت اسلامی و ایران و همچنین بیداری اسلامی را مقابله با حاکمیت جریان فاسد صهیونیستی دانستند و افزودند: بر همین اساس، امروز «اسلام ستیزی، ایران ستیزی و شیعه‌ستیزی» از سیاست‌های قطعی آمریکا و دولت‌های وابسته به‌آن است.

ایشان، هوشیاری و بیداری ملت ایران و ملت‌های اسلامی در مقابل حرکت فسادگرانه قدرت‌ها را عامل اصلی عصبانیت آنها برشمردند و خاطرنشان کردند: به همین علت است که ایران به‌دلیل مخالفت با سیاست‌های آمریکا در منطقه، تهدید به تحریم می‌شود، زیرا آنها جمهوری اسلامی را مانع سیاست‌های فزون‌طلبانه خود در منطقه می‌دانند.

ایشان با اشاره به تعابیر امام بزرگوار (ره) که «اسلام متحجر» را در کنار «اسلام آمریکایی» قرار دادند و این دو اسلام را در مقابل «اسلام ناب» دانستند، افزودند: گروه‌های فاسد و مفسدی که امروز به نام اسلام بدترین و فجیع‌ترین جنایت‌ها را انجام می‌دهند، مورد حمایت و پشتیبانی قدرت‌های غربی هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: غربی‌ها به ظاهر ائتلاف ضد داعش تشکیل داده‌اند اما در واقع حامی این جریان هستند و در چارچوب اسلام‌ستیزی، در تبلیغات خود از آنها به‌عنوان «دولت اسلامی» نام می‌برند تا وجهه اسلام را تخریب کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به گسترش حرکت اسلامی، با وجود اسلام‌ستیزی جریان جاهلیت خاطرنشان کردند: حرکت اسلامی که با تشکیل نظام اسلامی در ایران قوی‌تر و عمیق‌تر شده است، به حرکت خود ادامه خواهد داد و قطعا پیروز خواهد شد.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس‌جمهوری، مبعث را روز رحمت برای همه جهانیان خواند و گفت: پیامبر اسلام(ص) نه فقط برای مسلمانان بلکه برای همه بشریت مظهر رحمت بود، زیرا راه هدایت را در اختیار مردم گذاشت.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اتهاماتی که امروز در دنیا به نام تروریسم و خشونت علیه اسلام مطرح می‌شود، گفت: آنها که امروز در جهان به ناروا اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی راه انداخته‌اند، یک بار منصفانه به آرمان‌شهر اسلام نگاه کنند و از عدالت پیامبر(ص) در برخورد با مشرکین و ملحدین درس بگیرند.

روحانی افزود: از یک سو اسلام‌ستیزان غربی که قرن‌هاست علیهِ اسلام تبلیغ می‌کنند و از سوی دیگر، دوستان نادان یا مزدوران وابسته همچون دو لبه قیچی برای حیثیت اسلام خطر آفریده‌اند.

رئیس‌جمهوری با طرح این سوال که چه کسانی ترور و ناامنی را به منطقه آوردند و۷۰ سال پیش رژیمی غاصب را پایه‌گذاری کردند، تاکید کرد: ریشه بسیاری از ناامنی‌ها، ترورها و جنگ‌ها در منطقه ما رژیم اشغالگر قدس است.

رئیس‌جمهوری هدف نهایی نظام اسلامی را استقرار صلح و امنیت در سراسر جهان دانست و افزود: چگونه ساکت بمانیم در حالی که مردم یمن هر روز توسط کسانی که خود را متولی مسجدالحرام می‌دانند، زیر بمباران وحشیانه قرار می‌گیرند.

روحانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کند که تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی از مظلوم دفاع کرده و خواهد کرد و تحت فرمانِ فرمانده کل قوا، هر جا لازم باشد دست مظلومی را بگیریم، خواهیم گرفت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/u4Rwsf5O
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه