جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرکل آمار جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: جمعیت ایران به مرز 80 میلیون نفر رسید.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر محزون دیروز در همایش روز ملی جمعیت (30 اردیبهشت) گفت: ایران از نظر جمعیتی در دنیا دارای رتبه 17، در آسیا رتبه 9 و در منطقه رتبه 3 را دارد.

جمعیت ایران به 80 میلیون نفر رسید

وی خاطرنشان کرد: کلیدواژه جمعیت تغییر کرده و یکی از این تغییرات بحث زمستانی جمعیت است که در دنیا به سمت چالش جمعیتی پیش می‌رویم.

این مسئول خاطرنشان کرد: ایران کشوری با بیشترین کاهش باروری به‌عنوان یک واقعیت مطرح است. (از این نظر) ایران در بین 26 کشور در منطقه رتبه 25 را دارد.

محزون با بیان اینکه سیاست‌های کلی جمعیتی کشور در 30 اردیبهشت سال 93 از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، یادآورشد: در این ابلاغیه به مسائل کمی و کیفی جمعیت از جوانب مختلف پرداخته شده است.

وی با تأکید بر اینکه سازمان ثبت احوال در تهیه آمار جمعیتی در کشور نقش اساسی دارد، نیز خاطرنشان کرد: باید به زیرساخت‌هایی که سازمان ثبت احوال دارد مانند پایگاه اطلاعات جمعیتی که لحظه به لحظه جمعیت را رصد می‌کند در موضوع سیاست‌های جمعیتی توجه شود.

محزون خاطرنشان کرد: اگر رویه موالید و فرزندآوری همانند روال فعلی ادامه پیدا کند در آینده با توقف و بعد از آن با رشد منفی جمعیت مواجه خواهیم شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/h7rGUmce
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه