پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

یک منبع آگاه و نزدیک به گروه خودروسازیپژو سیتروئن اعلام کرد که در آستانه سفر حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران به فرانسه، مدیران گروه خودروسازیپژو – سیتروئن (PSA)  احتمالا روز چهارشنبه (امروز) جلسه‌ای با محوریت بررسی فرصت‌های تجاری در ایران برگزار خواهند کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، رئیس‌جمهور ایران در صدر هیاتی بلندپایه از وزرا و تجار ایرانی برای نخستین بار پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی وضع شده بر این کشور، وارد ایتالیا شده و پس از آن به فرانسه سفر خواهد کرد.

با توجه به خسارت‌های وارد شده بر اقتصاد ایران در دوران تحریم، انتظار می‌رود آقای روحانی به منظور بهبود شرایط اقتصادی کشورش قراردادها و موافقت‌های بسیاری را در بخش‌های مختلف در سفر اروپایی خود به امضا برساند. در همین راستا، رئیس‌جمهور ایران پیش از آغاز سفر اروپایی خود در تلویزیون ملی ایران حاضر شد و اعلام کرد که انتظار دارد در سفرش به اروپا قراردادهایی با شرکت‌های خودروسازی رنو و پژو به امضا برساند.

اظهارات آقای روحانی در زمینه امضای قراردادهای همکاری با خودروسازان فرانسوی در حالی مطرح می‌شود که پیش از این گزارش‌های منتشر شده حاکی از امضای قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک میان ایران خودرو و گروه خودروسازی پژو – سیتروئن به ارزش 500 میلیون یورو است. با این حال، گروه PSA که پیش از تحریم‌ها بزرگ‌ترین فروشنده خودرو در بازار ایران بوده است، از هرگونه اظهارنظر در مورد احتمال برگزاری جلسه‌ای با محوریت همکاری با صنعت خودروی ایران در آستانه ورود رئیس‌جمهور ایران به فرانسه خود‌داری کرد.

در همین ارتباط یکی از سخنگویان این گروه خودروسازی اعلام کرد: «مذاکرات میان طرفین ادامه دارد و ما در مورد میزان پیشرفت آن میان طرفین اظهار‌نظری نمی‌کنیم.»گمانه‌زنی‌ها در مورد همکاری پژو – سیتروئن با ایران در حالی مطرح شده است که این گروه خودروسازی فرانسوی پیش از این و به دلیل عصبانیت طرف ایرانی از خروج یکباره پژو - سیتروئن از ایران پس از اعمال تحریم‌ها، نتوانسته بود بر سر امضای یک قرارداد همکاری جدید با ایران خودرو به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی ایران به توافق برسد.

برای شرکت پژو- سیتروئن که به دلیل وجود احتمال بالای ورشکستگی به دنبال گسترش بازار خود در خارج از اروپا است، حفظ بازار خودروی ایران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این شرکت اخیرا اعلام کرده است که حساب ویژه‌ای روی بازار ایران باز کرده و انتظار دارد سال 2020 میلادی، سالانه 400 هزار دستگاه خودرو در ایران به فروش برساند.

در این میان یک منبع نزدیک به رنو، دیگر خودروساز فرانسوی به رسانه‌ها گفت که این شرکت قصد دارد تا با امضای تفاهم‌نامه همکاری با ایران، بتواند ضمن مشارکت با یکی از شرکت‌های ایران خودرو یا سایپا، مدل‌های جدیدتری از محصولات خود را در ایران معرفی کند. گفتنی است رنو پیش از این با عرضه دو محصول خود به نام‌های ساندرو و لوگان در بازار ایران به‌صورت مونتاژ، قصد دارد مدل‌های کلیو و همچنین شاسی بلند کوچک خود یعنی کپچر را نیز روانه بازار بزرگ ایران کند.

لازم به ذکر است که تنها خودروسازان فرانسوی به دنبال حضور در بازار ایران نبوده و شرکت‌های خودروسازی آلمانی نظیر فولکس واگن و دایملر هم در پی حضور در ایران و کسب سهم از بازار خودروی این کشور هستند. در راستای رقابت شرکت‌های اروپایی برای حضور در بازار ایران و جذابیت بازار خودروی این کشور، مدیر فروش شرکت رنو هفته گذشته اعلام کرد که بازار خودروی ایران ظرفیت فروش 5/1 الی 2 میلیون خودرو در سال را دارا است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FBtvkMax
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه