دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

جشن نوروز صیاد به‌عنوان یک رسم به‌جا مانده از دوران گذشته در جزیره قشم، امسال نیز با مساعدت سازمان منطقه آزاد در روستای سلخ این جزیره برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، جشن نوروز صیاد در روستای سلخ همزمان با شروع فصل جدید صید و صیادی با اجرای ویژه برنامه‌های متعدد و با هدف احیا و پایداری آیین‌های محلی با شکوهی خاص برگزار شد.

مسابقات صنایع دستی، شنا و غواصی، طبخ غذاهای بومی و محلی، مسابقات قایق‌های پارویی (جلکش) طناب‌کشی در ساحل، دو و میدانی ساحلی و اجرای موسیقی محلی از جمله برنامه‌های نوبت صبح نوروز صیاد در قشم بود. از دیگر برنامه‌های جشن نوروز صیاد در روستای سلخ جزیره قشم می‌توان به مسابقه بازی مشند و رمازا، به هوا فرستادن بادکنک‌های کاغذی، اجرای موسیقی رزیف و نمایش گروه ششی در نوبت بعداز ظهر این جشن اشاره کرد.

یکی از رسم‌های مردم جزیره قشم در جشن نوروز صیاد، ورود به دریا با لباس‌های نو با هدف دورشدن دردها و بیمار‌ها از آنان به مدت یک‌سال است. با آغاز جشن نوروز صیاد، فصل جدید صید و صیادی در جزیره قشم نیز شروع می‌شود و صیادان در این روز برای صید به دریا نمی‌روند و در این روز تمام روستاییان لباس‌های نو بر تن می‌کنند.

براساس این گزارش، نوروز صیاد از قدمتی طولانی در جزیره قشم برخوردار است و همه‌ساله با آغاز جشن نوروز در روستای سلخ جزیره قشم، بسیاری از هموطنان‌مان از سراسر ایران اسلامی با سفر به این جزیره زیبا، در این جشن بومی شرکت می‌کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/c0xLuksD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه