پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

جلسه معارفه شرکت پتروشیمی مبین به منظور تشریح وضعیت فعلی شرکت و روند فعالیت‌های آتی امروز برگزار می‌شود. علی قاسمی، مشاور عرضه و پذیرش شرکت پتروشیمی مبین، سرمایه این شرکت را 14، 252 میلیارد ریال ذکر کرد که در سال92 سرمایه شرکت از مبلغ 300‌میلیارد ریال به مبلغ فعلی و از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها افزایش یافته و سود شرکت در سال مالی منتهی به 29اسفندماه 1392 معادل 459‌ریال و برای شش‌ماهه اول سال 1393 معادل 265‌ریال به ازای هر سهم بوده است.

همچنین پیش‌بینی سود سال93 این شرکت 539 ریال برآورده شده است. به گزارش تسنیم، مشاور پذیرش مبین در اشاره به سهم بازار فعلی شرکت پتروشیمی مبین، از شرکت‌های پتروشیمی پردیس، آریا ساسول، پارس، پلی‌پروپیلن جم، پتروشیمی جم، زاگرس، کاویان، مروارید، مهر و نوری به‌عنوان شرکت‌هایی نام برد که یوتیلیتی مصرفی خود را از شرکت پتروشیمی مبین تامین می‌کنند. وی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی مبین برای افزایش رشد و بازده دارایی‌های خود در نظر دارد که مازاد تولیدات خود را در بورس انرژی ایران عرضه کند، هدف از احداث این مجتمع را صرفه‌جویی در هزینه‌های سرمایه‌گذاری و تولیدی و کاهش قیمت تمام شده انرژی مصرفی مجتمع‌های مستقر در منطقه ذکر کرد که بر این اساس مجتمع‌های پتروشیمی سعی می‌کنند که یوتیلیتی مصرفی مورد نیاز خود را از یک مجتمع مرکزی که هزینه تولیدی پایینی دارد، خریداری کنند.

وی افزود: تهیه برنامه کسب‌و‌کار، ارزش‌گذاری و پذیرش شش مجموعه از هلدینگ خلیج‌فارس که شامل شرکت‌های پتروشیمی نوری، مبین، بوعلی سینا، فجر، شهید تندگویان و عملیات غیر‌صنعتی پازارگاد می‌شود نیز برعهده مجموعه شرکت تامین سرمایه بانک ملت و کارگزاری بانک ملت سپرده شده است.

مبین چگونه می‌آید؟

به گفته مشاور عرضه و پذیرش مبین، شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج‌فارس تنها سهامدار عمده شرکت پتروشیمی مبین محسوب می‌شود که متعهد به عرضه یک هزار و 425‌میلیارد و 200 میلیون سهم (معادل 10‌درصد) از سهام این شرکت در بازار دوم بورس تهران است، اما زمان عرضه اولیه و میزان سهام این شرکت در بورس تهران به شرایط بازار سرمایه و نظر مدیران بورس بستگی دارد.

مدیرعامل تامین سرمایه ملت، سیاست تقسیم سود شرکت پتروشیمی مبین را بر مبنای 90 درصد سود قابل تخصیص از سوی هیات‌مدیره این شرکت اعلام کرد و با توجه به اینکه این شرکت تامین سرمایه، مشاور تامین مالی شرکت پتروشیمی دماوند به‌عنوان شرکت‌های مشابه شرکت مبین در تولید یوتیلیتی شرکت‌های فاز دو عسلویه محسوب می‌شود، ارزش جایگزینی پتروشیمی مبین را تقریبا 3.5 میلیارد دلار برآورد کرد.

این گزارش می‌افزاید: شرکت پتروشیمی مبین به‌عنوان چهارصد و نودمین شرکت پذیرفته شده در بازار دوم بورس با نماد «مبین»، جلسه معارفه خود را به منظور تشریح وضعیت فعلی شرکت و روند فعالیت‌های آتی و نیز پاسخ به پرسش‌های سرمایه‌گذاران امروز (23‌فروردین) در هتل اسپیناس تهران برگزار می‌کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/12eFT03h
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه